czkawka (długie)

1. Data: 2003-03-09 09:18:04

Temat: czkawka (długie)
Od: "Iza" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Od kilku lat mam problemy z czkawką. Ale nie jest to chyba taka zwykła
czkawka. Wywołuje ją np. zbyt intensywny śmiech, wypicie czegoś gazowanego,
zbyt szybkie podniesienie się z pozycji horyzontalnej w wertkalną. Czkawka
jest bardzo mocna, wygląda to tak, jakbym miałą jakieś drgawki padaczkowe.
Momentami doprowadza mnie do stanu tuż przez wymiotami. Nie pomagają stare
metody: wstrzymanie powietrza, ssanie czegoś słodkiego, wypicie szklanki
wody od "drugiej" strony, podnoszenie wysoko rąk, odpowiadanie na pytania z
tabliczki mnożenia (wtedy zapomina się o czkawce), naciskanie dłońmi na
zamknięte powieki (nawet o czymś takim słyszałam - raz pomogło)...

Czasami mam czkawkę cały dzień z piętnasto minutowymi przerwami co godzinę.

Wiem, że niektórym może się to wydawać śmieszne, ale mnie bardzo to męczy...

Troszkę słyszałam o tej przypadłości - wiem, że jej przyczyną mogą być
problemy z żołądkiem, ale mój żołądek jest zdrowy. Podobno przy czkawce
następują mocne skurcze przepony i należy ją lekko podtruć (stąd
wstrzymywanie powietrza), aby dolegliwość ustała. Podobno osoby, które mają
permanentne czkawki poddawane są operacji nacięcia przepony. To tyle co
wiem, może dużo z tego jest nieprawdą, ale nie jestem lekarzem.

Proszę o jakieś porady dotyczące zarówno samych metod walczenia z czkawką
jak i badań mających na celu doprowadzenie do wyleczenia tej przypadłości
raz na zawsze.

Pozdrawiam ciepło,
Iza

2. Data: 2003-03-09 10:02:02

Temat: Re: czkawka (długie)
Od: "d.v." <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

|--> "Iza" <d...@o...pl> długo siedział, zanim napisał w
wiadomości/;:b4f0o6$4dr$...@n...news.tpi.pl...
> Witam serdecznie,
>
> Od kilku lat mam problemy z czkawką.

To nie pij tyle

3. Data: 2003-03-09 10:15:56

Od: "Iza" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "d.v." <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> To nie pij tyle

Boże, mało ze śmiechu nie spadłam z krzesła...
SPADAJ!

4. Data: 2003-03-09 11:01:52

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć. Kieyś...gdzieś.... przeczytałam, że ssanie kostki cukru jest bardzo
skuteczne.
Nigdy nie miałam czkawki, więc nie mam własnych doświadczeń.
Sposób chyba prosty i przyjemny, więc możesz spróbować.
Pozdrawiam
Szanna

5. Data: 2003-03-09 11:35:34

Temat: Odp: czkawka (długie)
Od: "marvelle" <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4f0o6$4dr$...@n...news.tpi.pl...
> Witam serdecznie,
>
> Od kilku lat mam problemy z czkawką. Ale nie jest to chyba taka zwykła
> czkawka.
[ciach]

Poczytaj może http://www.proszynski.pl/czasopisma/swiatnauki/2002/
02/04.html
, a tak w ogóle na Twoim miejscu skontaktowałabym się z lekarzem, bo
przyczyną czkawki mogą być nie tylko problemy z żołądkiem.

> Pozdrawiam ciepło,
> Iza

Również podrawiam,
Marvelle

6. Data: 2003-03-09 12:42:06

Od: "Maciej Jędrzejko" <m...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

udaj sie do neurologa.
czkawka to nadal tajemnica ale wiadomo ze jest spowodowana _podraznieniem_
nerwu przeponowego, podraznienie moga powodowac rózne błahe rzeczy ale
czasem moze to byc objaw ucisku na ten nerw przez np wolno rosnacy guz w
srodpiersiu... (podobnie jak w przypadku narastajacej chrypki bez wyraznego
powodu - tyle ze ucisk na inny nerw).
nie lekcewaz tego

pozdrawiam
Maciej Jedrzejko

7. Data: 2003-03-09 13:19:00

Temat: Re: czkawka (d3ugie) (was: czkawka (d?ugie))
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Mar 2003 13:42:06 +0100, Maciej J?drzejko wrote:

> [...]
> srodpiersiu... (podobnie jak w przypadku narastajacej chrypki bez wyraznego

Z całym szacunkiem - gdyby pojawił się u mnie na dyżurze pacjent z
czkawką, to najpierw odesłał bym go do internisty i chirurga. Nie mam
możliwości zbadania nerwu przeponowego, a guzy śródpiersia czy ropnie
podprzeponowe czy whatever z czynników powodujących czkawkę to sprawy
bynajmniej nie neurologiczne.
Są problemy neurologiczne w których jednym z objawów może być czkawka,
ale właśnie jednym z wielu i do tego z reguły pacjenci z takimi
problemami są na tyle poważnie chorzy, że czkawka stanowi najmniejszy
problem.
Neurologa odradzam.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2003-03-09 13:50:40

Od: "Maciej Jędrzejko" <m...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie mam możliwości zbadania nerwu przeponowego,
Nie pomyślałem o tym... mea culpa... fakt - najpierw internista.

>są na tyle poważnie chorzy, że czkawka stanowi najmniejszy problem.
... dla lekarza... dla pacjenta często to jest problem zasadniczy.

Jaki w takim razie pomysł?
Pozdrawiam serdecznie
Maciek

neurolog w Trójmieście
jaki syrop na kaszel?
Przepuklina kregoslupa
wpływ urządzen biurowych a zdrowie i życie człowieka
śluz w gardle