czujnik dymu

1. Data: 2005-12-07 08:53:54

Temat: czujnik dymu
Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

W najblizszym czasie mam zamiar kupic czujniki dymu do mieszkania.
Z tego co sie orientowalem sa 2 rodzaje. Jonizacyjne i optyczne.
Jonizacyjne sa bardziej czule ale zawieraja element radioaktywny i
podobno sa wycofywane ze sprzedazy w niektorych europejskich krajach.

Mozecie polecic jakas konkretna marke i typ?
Na allegro jest tego mnostwo i trudno cokolwiek wybrac.

Pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2005-12-07 21:17:59

Temat: Re: czujnik dymu
Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mozecie polecic jakas konkretna marke i typ?
> Na allegro jest tego mnostwo i trudno cokolwiek wybrac.

Po ostatnim pożarze w kamienicy w której mieszkam nabyłem drogą kupna w makro 4
sztuki w cenie chyba 65 złotych ( tyle kosztowały 4 sztuki). Palonego papierosa
wykrywają w jakieś 30 sekund z odległości ok metra. Masz rację ze jonizacyjne są
czulsze. Ale pamiętam jakie było zadymienie na klatce jak się dopiero zaczynało
palić. Papieros to przy tym zadymieniu górskie powietrze. Tomek

3. Data: 2005-12-08 06:44:31

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> [...]
> czulsze. Ale pamiętam jakie było zadymienie na klatce jak się dopiero zaczynało
> palić. Papieros to przy tym zadymieniu górskie powietrze. Tomek

No wlasnie chyba nie warto szalec ze zbyt czulymi bo jeszcze beda mi wyc
przy pierwszym lepszym smazeniu w kuchni :).

Krzysztof

płyta gazowa Mastercook 1870
Jaki kran do kuchni?
Plama z owocow