czy kawa ze slodzikiem moze poniesc poziom cukru

1. Data: 2003-07-09 07:16:47

Temat: czy kawa ze slodzikiem moze poniesc poziom cukru
Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

we krwi? Wstaje bardzo wczesnie i zanim przyszla pora badania wypilam kawe.
Czy nieslodzona kawa mogla zafalszowac wynik(120)?
Z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Roma

2. Data: 2003-07-16 21:22:56

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roma" <r...@w...pl> napisał(a) tak:
> [...]
kawe.
> Czy nieslodzona kawa mogla zafalszowac wynik(120)?

Nie wim czy może podnieść, ale kofeina ma wpływ na przemianę materii.
Pnadto słodzik, czyli trucizna w czystej postaci, sprzyja rozwinięciu się
klinicznych objawów cukrzycy - ktoś, kto ma za duży poziom cukry we krwi,
obawiając się cukrzycy zaczyna używać słodzików, tym samym psuje cały
mechanizm regulacji i faktycznie czeka go cukrzyca.
A wystarczy nie słodzić. Lub używać ksylitolu, który jest praktycznie
niedostępny - a to cukier-lek.
Czy po kawie ze słodzikiem nie czujesz ssania po obiedzie? Słodzik ponadto
pobudza apetyt. Ale robi wiele szkód w komórkach i rozlegulowuje procesy w
nich zachodzące.
Wyrzuć słodziki!

Jerzy

www.duskj.republika.pl

3. Data: 2003-07-17 08:30:52

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>we krwi? Wstaje bardzo wczesnie i zanim przyszla pora badania wypilam kawe.
>Czy nieslodzona kawa mogla zafalszowac wynik(120)?

Zalezy, jaki to slodzik. Ostatnio czytalam, ze aspartam moze podnoscic poziom
cukru.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

4. Data: 2003-07-17 10:44:42

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wim czy może podnieść, ale kofeina ma wpływ na przemianę materii.
> Pnadto słodzik, czyli trucizna w czystej postaci, sprzyja rozwinięciu się
> klinicznych objawów cukrzycy -

Teraz to sie przestraszylam- nie wiedzialam ze sie tak truje.. Moj tato ma
cukrzyce od lat i tez uzywa slodzikow, musze mu o tym powiedziec.

> [...]
> mechanizm regulacji i faktycznie czeka go cukrzyca.
> A wystarczy nie słodzić. Lub używać ksylitolu, który jest praktycznie

Musze tego poszukac, czy jest jeszcze cos czym mozna zastapic slodzik?
Wlasciewie slodze tylko kawe, bo bardziej od herbatki smakuja mi ziolka a
tych slodzic nie trzeba.

> [...]
> pobudza apetyt. Ale robi wiele szkód w komórkach i rozlegulowuje procesy w

Juz to zrobilam:-)
Dziekuje i pozdrawiam
Roma

5. Data: 2003-07-17 10:46:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003, Dunia wrote:

> Zalezy, jaki to slodzik. Ostatnio czytalam, ze aspartam moze podnoscic poziom
> cukru.

nie tylko o slodzik moze tu chodzic. Po pierwsze wynik 120mg% jest jeszcze
na granicy normy. Po drugie kofeina moze spowodowac wyrzut adrenaliny
a ta dziala diabetogennie.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-07-17 10:50:59

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie tylko o slodzik moze tu chodzic. Po pierwsze wynik 120mg% jest jeszcze
> na granicy normy. Po drugie kofeina moze spowodowac wyrzut adrenaliny
> a ta dziala diabetogennie.

Musialam powtorzyc wyniki i wyglada na to iz wysokie ciesnienie, podniesiony
poziom cukru i cholesterolu byl spowodowany silnym stresem. Czy to mozliwe?
Cukier w badaniu kontrolnym 101- na czczo i 91 godzine po posilku. Powoli
wszystko wraca do normy, powoli.. oczywiscie zmienilam sposob odzywiania.
Serdecznie pozdrawiam
Roma

7. Data: 2003-07-17 14:06:45

Od: "H_Ania" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pobudza apetyt. Ale robi wiele szkód w komórkach i rozlegulowuje procesy w

A jesli kiedys uzywalo sie duzo slodzika, i dajmy na to organizm juz sie
rozregulowal, to teraz, po ostawieniu aspartamu ( on jest nawet w gumie do
zucia, czesto pascie do zebow...), czy jest szansa na powrocenie do stanu z
kiedys?

8. Data: 2003-07-17 16:56:18

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"H_Ania" <a...@p...fm> napisał(a) tak:

> [...]
do
> zucia, czesto pascie do zebow...), czy jest szansa na powrocenie do

Moi znajomi przestali używać słodzików z dnia na dzień, więc to nie tak,
że organzm tego potrzebuje. Na grupie było nie raz o szkodliwości
aspartamu i pochodnych. W gumie do żucia jest w ilościach znośnych,
zwłaszcza, że dodają również ksylitolu, cukru 'ozdrawiajacego', który
dobrze działa na cały zestaw 'laryngologiczny' ;-)
www.aspartamekills.com

To źródło

Jerzy

9. Data: 2003-07-17 17:08:26

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roma" <r...@w...pl> napisał(a) tak:

> Teraz to sie przestraszylam- nie wiedzialam ze sie tak truje.. Moj tato
ma
> cukrzyce od lat i tez uzywa slodzikow, musze mu o tym powiedziec.

ano
www.aspartamekills.com

Kedyś nieświadom piłem napoje 'ight' i dziwiłem się, że mimo iż zjadłem do
syta, zaczęło mnie nieprzyjemnie ssać. Teraz wiem dlaczego.

> Musze tego poszukac, czy jest jeszcze cos czym mozna zastapic slodzik?
> Wlasciewie slodze tylko kawe, bo bardziej od herbatki smakuja mi ziolka
> [...]
Są również inne bezpieczne słodziki naturalne, pochodzenia roślinnego, ale
np. w USA zabroniono ich reklamy jako zastępujących cukier. No cóż, może
lobby aspartamowe ma w tym interes.
Aspartam w procesie przemian komórkowych powoduje tworzenie w nich
alkoholu metylowego - w ten sposób szkodzi. Poza tym nie wolno słodzików
aspartamowych używać chorym na fenyloketonurię - więc nie jest to idelany
dodatek. A jednak przeforsowano jego dodawanie do żywnosci. Aspartamem
słodzone są też napoje, ponieważ cukier okazuje się za drogi dla
niektórych producentów. Paranoją jest robienie wafelków ze słodzikiem
przez (chyba) Wawel Kraków, lub stawianie produktów Nutrasweet itp.
sztucznych na półce z ekologiczną żywnością.

Pozdrawiam, gratuluję

Jerzy

10. Data: 2003-07-17 17:17:37

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy (Dusk)" <d...@p...onet.pl> napisał(a) tak:
> www.aspartamekills.com
>
> To źródło
>

> Jerzy

No i przede wszystkim przez używanie apsartamu narażasz się na raka mózgu.

Jerzy

Neosporin - jak działa?
Ciałko szklite - wysięki
Zółtaczka u niemowlaka-jak długo plus inne pytania.
Czas wchłonięcia pigułki ..?
DHEA ?