Re: czy ktos potrafi wyjasnic naukowo to zjawisko?

Data: 2003-04-03 08:23:55
Temat: Re: czy ktos potrafi wyjasnic naukowo to zjawisko?
Od: m...@t...pl (asiabert)

Bogumil
> Powidok Albert, to powidok. Oko pracuje z określoną częstotliwością przy
> zamknięciu oczu albo odwróceniu głowy zostaje pewien obraz na siatkówce.

Zdaje się że to ma pewien związek z kołem barw: obraz który zostaje na
siatkówce pod zamknietymi powiekami jest widziany przez nas jako "negatyw"
czyli jest utworzony z barw dopełniających (w "trybie" substraktywnym). Biel
i czerń też są do siebie dopełniające - stąd twarz Jezusa. Chyba.

szalony - naukowiecbert - amator :)