Re: czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?

From: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?
Date: Tue, 29 Apr 2008 23:27:31 +0200

Awersa wrote:
> Mam jednak pewne obawy, np czy muszę pytać o zgodę promotora? Jak z
> prawami autorskimi? czy ktoś jej nie weźmie w całości jako swoja?
Masz do niej pełne prawa autorskie, które w Polsce są niezbywalne. Natomiast
zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym uczelni przysługuje prawo do
pierwszej publikacji ważne przez 6 miesięcy od obrony pracy (czyli w/g
mnie:
- albo uczelnia opublikowała już pracę i wtedy ty też możesz
- albo minęło 6 miesięcy od obrony
- albo dogadasz się z uczelnia, która nie ma ochoty użyć swojego prawa

Jeśli uczelnia mówi inaczej to pewnie nie ma racji ;)

Zresztą polecam:
http://prawo.vagla.pl/node/7786

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994