czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?

1. Data: 2008-04-29 14:46:25

Temat: czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?
Od: " Awersa" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Zastanawiałam się ostatnio nad opublikowaniem swojej pracy magisterskiej w
internecie (jest nawet strona http://www.eprace.edu.pl )
Uważam ze praca jest wartościowa i może ktoś by mógł z niej skorzystać (nie
myślę tu o plagiacie

Mam jednak pewne obawy, np czy muszę pytać o zgodę promotora? Jak z prawami
autorskimi? czy ktoś jej nie weźmie w całości jako swoja?

Co myślicie?
Pozdrawiam,
Awersa

2. Data: 2008-04-29 21:27:31

Temat: Re: czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?
Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Awersa wrote:
> Mam jednak pewne obawy, np czy muszę pytać o zgodę promotora? Jak z
> prawami autorskimi? czy ktoś jej nie weźmie w całości jako swoja?
Masz do niej pełne prawa autorskie, które w Polsce są niezbywalne. Natomiast
zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym uczelni przysługuje prawo do
pierwszej publikacji ważne przez 6 miesięcy od obrony pracy (czyli w/g
mnie:
- albo uczelnia opublikowała już pracę i wtedy ty też możesz
- albo minęło 6 miesięcy od obrony
- albo dogadasz się z uczelnia, która nie ma ochoty użyć swojego prawa

Jeśli uczelnia mówi inaczej to pewnie nie ma racji ;)

Zresztą polecam:
http://prawo.vagla.pl/node/7786

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

[OT] ankieta
"Smród dydaktyczny"
Układanie planu zajęć - skuteczne i darmowo: www.planzajec.pl
kierunek, gdzie sprawdzić czy ma akredytację
Poszukuje dyrektora szkoły policealnej