czy mozna sie zbadac na... raka?

1. Data: 2006-07-03 20:12:36

Temat: czy mozna sie zbadac na... raka?
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam takie oto pytanie.. ale najpierw troche faktow.
Moj ojciec mial dwoje rodzenstwa. Starszego brata i starsza siostre.
Starszy brat juz nie zyje - białaczka. Starsza siostra aktualnie ma
przerzuty po usunietej piersi - rak piersi.
Zastanawiam sie, czy tata ma jakies sklonnosci do tego typu chorob?
Czy powinien sie na cos konkretnego przebadac, poza tym na co powinien
sie badac kazdy facet po 50tce? (i na co powinien)
I rowniez ja - czy powinienem sie jakos przebadac? (wiek 27 lat)
Czy mozna jakos normalnie sprawdzic ogolny stan zdrowia, sklonnosci
do chorob rakowych etc? Czy tylko czekac, "az cos bedzie nie tak"?
Tylko, ze wtedy czesto jest juz za pozno...

Dlaczego mnie to zastanawia... czesto mowi sie, ze najlepsza jezeli
chodzi o raka jest profilaktyka. Ale (jak sadze, choc moze sie myle)
nie ma czegos takiego, jak "sprawdzenie, czy sie ma wczesne stadium
raka". Czyli zapewne rak "wychodzi" w momencie jakichs rutynowych
badan okresowych - dobrze mysle? A jezeli dobrze mysle - to przeciez
narzadow, jakie rak atakuje jest mnostwo - jakim cudem udaje sie
"trafić"?

A jezeli chodzi o badania... jak sadze, nie za wiele osob w moim
wieku sie bada, jezeli nic im nie dolega... nie sadze, aby bylo cos
takiego w powszechnym uzyciu, jak badania okresowe. Ja badany bardziej
kompleksowo bylem trzy razy w zyciu. Raz - jak sie urodzilem ;-)
Drugi raz - kiedy badali mi krew i mocz przed zdawaniem do szkoly
sredniej, a trzeci raz rok temu, jak wyladowalem w szpitalu z powodu
wirusowego zapalenia opon mozgowych. Badanie pracownicze to fikcja,
wiec czy istnieja jakies inne badania okresowe, ktorym powinna sie
w zasadzie zdrowa osoba poddac? Czy tez jest to tylko badanie
prostaty po ilustam latach dla mezczyzn, oraz badanie piersi dla kobiet...

pozdrawiam,

Sierp

2. Data: 2006-07-04 08:16:01

Temat: Re: czy mozna sie zbadac na... raka?
Od: "olagor" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):
> [...]
> do chorob rakowych etc? Czy tylko czekac, "az cos bedzie nie tak"?
> Tylko, ze wtedy czesto jest juz za pozno...

W TWOJEJ RODZINIE SA SKLONNOSCI DO NOWOTWOROW WIEC MUSISZ BRAC POD
UWAGE, ZE COS TAKIEGO MOZE SIE PRZYTRAFIC TOBIE. NIE MA BADAN
DIAGNOSTYCZNYCH- PRZYNAJMNIEJ JA TAKICH NIE ZNAM- DO WCZESNEGO
WYKRYWANIA WSZYSTKICH NOWOTWOROW. OCZYWISCIE SA BADANIA NA OBECNOSC
NOWOTWORA PROSTATY I TWOJ TATA MOZE TAKIE WYKONAC, ALE TY JESTES NA TO
TROCHE ZA MLODY. JEZELI CHODZI O BIALACZKE TO WYSTARCZY ZWYKLE BADANIE
MORFOLOGII KRWI RAZ W ROKU, WYKAZUJE ILOSC BIALYCH KRWINEK, CO DO
NOWOTWORA PIERSI TO NAJWAZNIEJSZE JEST SAMOBANIE.

AZEBY UCHRONIC SIE OD NOWOTWOROW NAJWAZNIEJSZY JEST TRYB ZYCIA:
-NIE PALENIE PAPIEROSOW
-ZDROWE ODZYWIANIE
-DBANIE O HIGIENE OSOBISTA
-OGRANICZANIE ALKOHOLU

3. Data: 2006-07-04 09:27:40

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:1152000961.695751.35480@b68g2000cwa.googlegroup
s.com tako rzecze
olagor

> AZEBY UCHRONIC SIE OD NOWOTWOROW NAJWAZNIEJSZY JEST TRYB ZYCIA:

a) po co tak krzyczysz, CapsLock ci się zaciął?
b) banały o zdrowym trybie życia nie są odpowiedzią na zadane pytanie

--
"Czy wierzę, że Kaczyński jest prezydentem? Ja nie chcę w tej chwili
mówić o swojej wierze. To będzie sprawdzane. Ja sądzę, że to

4. Data: 2006-07-04 09:41:30

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olagor" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
s.com...

<ciach całosć>

1. Nie krzycz
2. badanie - markery genetyczne - [nowotworowe]

HaNkA

5. Data: 2006-07-04 10:04:22

Od: "olagor" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel napisał(a):
> [...]
> >
> a) po co tak krzyczysz, CapsLock ci się zaciął?
> b) banały o zdrowym trybie życia nie są odpowiedzią na zadane pytanie

A CO WY TACY WRAZLIWI NA DUZE LITERY?? JA ZAZWYCZAJ PISZE DUZYMI, ALE
DLA WASZEGO SPOKOJU, ABYSCIE NA ZAWAL NIE POUMIERALI LUB NIE OGLUCHLI
OD TEGO KRZYKU ;) ZACZNE PISAC MALYMI

co do zdrowego trybu zycia, to nie banal a odpowiedz na to jak sie
uchronic przed nowotworem, ale przeciez kazdy to wie, a jednak pije
goraca herbatke, dodaje duzo i czesto ostrych przypraw...

6. Data: 2006-07-04 10:11:27

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:1152007462.909826.316900@a14g2000cwb.googlegrou
ps.com tako
rzecze olagor

> A CO WY TACY WRAZLIWI NA DUZE LITERY??

A co Ty taka wrażliwa na spluwanie na podłogę? Jedno i drugie łamie
obyczaje http://evil.pl/pip/netykieta.html

> ale przeciez kazdy to wie, a jednak pije
> goraca herbatke,

Angole wymarli na nowotwory ?

> dodaje duzo i czesto ostrych przypraw...
Hindusi i Turcy też wymarli na nowotwory ?

P.S. Może dowiedz się z jakich względów (medycznych jak najbardziej)
pewne ludy stosują tak ostre przyprawy.

7. Data: 2006-07-04 10:19:58

Od: "Stefan 3M" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uchronic przed nowotworem, ale przeciez kazdy to wie, a jednak pije
> goraca herbatke, dodaje duzo i czesto ostrych przypraw...

A co złego jest w gorącej herbatce??

Mnie osobiście irytuje tekst pt. "zdrowe odżywianie". Prawie codziennie
gdzieś (najczęściej w USA) ktos odkrywa, ze coś co był dobre
jest niedobre. A do tego co lekarz to inne zdanie na temat zdrowego
odżywiania.

Stefan

8. Data: 2006-07-04 10:24:48

Od: "olagor" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stefan 3M napisał(a):
> [...]
> gdzieś (najczęściej w USA) ktos odkrywa, ze coś co był dobre
> jest niedobre. A do tego co lekarz to inne zdanie na temat zdrowego

gorace pokarmy, napoje powoduja draznienie warg, jezyka, przelyku-
podwyrzszona temperatura sprzyja powstawaniu nowotworow, oczywiscie raz
na jakis czas gdy wypijesz cos cieplejszego nic sie nie stanie,
natomiast codzienne spozywanie goracych pokarmow jest niewskazane

co do zdrowego odzywiania to chodzimi o uwzglednienie warzyw i owocow w
diecie tzn o roznorodnosc- niedobory witaminowe oslabiaja organizm

9. Data: 2006-07-04 10:35:32

Od: "Stefan 3M" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olagor" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
> na jakis czas gdy wypijesz cos cieplejszego nic sie nie stanie,
> natomiast codzienne spozywanie goracych pokarmow jest niewskazane

Własnie takie rzeczy mnie przerażają. Co chwile coś nowego i brzmącego
co raz bardziej absurdalnie :(((

> co do zdrowego odzywiania to chodzimi o uwzglednienie warzyw i owocow w
> diecie tzn o roznorodnosc- niedobory witaminowe oslabiaja organizm

to jak najbardzej popieram :)

Stefan

10. Data: 2006-07-04 10:37:41

Od: "olagor" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel napisał(a):
> [...]
ps.com tako
> rzecze olagor

> A co Ty taka wrażliwa na spluwanie na podłogę? Jedno i drugie łamie

ok,

> Angole wymarli na nowotwory

tu nie chodzi o herbatke, ale o cieplo

P.S. Może dowiedz się z jakich względów (medycznych jak
najbardziej)
> pewne ludy stosują tak ostre przyprawy.

o ostrych potrawach slyszalam na wykladzie i watpie zeby to nie byla
prawda

rozcieta warga od strony jamy ustnej
Pieprzyk na głowie
Kostniak - kość udowa