czy na czopki mozna sie uodpornic?

1. Data: 2005-01-07 09:57:50

Temat: czy na czopki mozna sie uodpornic?
Od: "MW" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Moj synus cierpi na przewlekłe zaparcia. Z tego powodu lekarka
zaleciła nam miedzy innymi stosowanie czopków glicerynowych. No i wlasnie
sie zastanawiam czy organizm dziecka moze sie w jaki sposób przyzwyczaic do
tej metody i nie reagowac juz na nia. Piotrek po 4 dniowym nierobieniu i
włozeniu czopka nie robi nic. Dopiero następnego dnia taki sam zabieg daje
efekt. Macie jakies doswiadczenie w tym temacie?

Gosia i Piotruś (13.01.2002)

2. Data: 2005-01-07 12:28:07

Temat: Re: czy na czopki mozna sie uodpornic?
Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś czytałam, że czopki mogą "rozleniwić jelita", ale sama mam podobny
problem i stosuję czopki glicerynowe. Moja córeczka ma 1,5 roku i też często
ma zaparcia kilkudniowe. A czy stosujesz może jeszcze coś innego?

3. Data: 2005-01-07 12:48:29

Od: "MW" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> często
> ma zaparcia kilkudniowe. A czy stosujesz może jeszcze coś innego?

Tak, stosujemy taki syrop (bez recepty) Lactulosum (słodki, dobry),
lacidofil (podobno jest dobry i na biegunki i na zaparcia), diete oczywiscie
(jabłka, buraki, suszone śliwki itp.). I wszystko to na nic, jedynie czopek
daje jakis efekt ale to tez nie zawsze. Robilismy nawet usg jamy brzusznej,
równiez bez rezultatu (niby wszystko jest ok).
Gosia i Piotruś (13.01.2002)

4. Data: 2005-01-07 14:43:13

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:crm0io$87c$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: MW <g...@w...pl>
Było:
> Tak, stosujemy taki syrop (bez recepty) Lactulosum (słodki,
> dobry), lacidofil (podobno jest dobry i na biegunki i na
> zaparcia), diete oczywiscie (jabłka, buraki, suszone śliwki
> itp.).

Ale czy cała dieta jest rozluźniająca, czy to co powyżej, to jest stosowane
jak lekarstwo ...

> I wszystko to na nic, jedynie czopek daje jakis efekt ale
> to tez nie zawsze. Robilismy nawet usg jamy brzusznej, równiez
> bez rezultatu (niby wszystko jest ok).

Jeżeli oboje macie problem to może razem uwielbiacie ryż albo jakiś
konkretny sposób przyrządzenia mięsa ? ... A może za mało płynów ?
Trzeba poszukać poprzez odstawienie konkretnego składnika na conajmniej 3-5
dni. To może być wszystko, przyprawa, mleko, może woda z kranu, albo rodzaj
pieczywa.

No i spróbujcie poćwiczyć tzw. "brzuszki" - leżąc na podłodze, dłonie koło
uszu - nie wolno trzymać za kark ! Podnosić na przemian tułów, nogi, tułów,
... itd. W seriach po 10 razy 2 lub 3 razy dziennie. Ale uwaga ! Tylko 30-40
stopni nad "ziemię".

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

5. Data: 2005-01-07 15:52:46

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> tej metody i nie reagowac juz na nia. [...]

Moim skromny zdaniem tak. Uważam, że leki na niewiele się tutaj zdadzą.
Prawdopodobnie, przyczyną zaparć jest nieprawidłowa flora bakteryjna jelit.
Ciekawy jestem, jak długo dziecko było karmione piersią i jak podczas tego
okresu sprawa wyglądała? Ja w takim wypadku spróbowałbym podawać dziecku
surówkę z kwaszonej kapusty bądź jogurty.

Pozdrawiam,

andrzej
www.glowacki.art.pl

prośba - "paraliż nóg"
do okulistow
Zanik mniesnia piersiowego
Lekarz i rozpoznanie choroby wenerycznej.
suchy nos