czy nie za duzo ?

1. Data: 2005-02-14 01:34:29

Temat: czy nie za duzo ?
Od: "ks" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Test dostepny w aptece wykazal obecnosc H.Pyroli.
Gastrolog zapisal mi lek na nadkwasote, na trzustke, antybiotyk i lek na
bakterie.
Czy to troche nie za duzo ?

Dodam, ze moje problemy zoladkowe pojawiaja sie po zjedzeniu czegokolwiek
slodkiego i wypiciu alkoholu.
Jak leczyc skutecznie H.Pyroli ?
Jakie objawy można przypisywać jego obecnosci ?

K.

2. Data: 2005-02-14 03:17:02

Temat: Re: czy nie za duzo ?
Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 02:34:29 +0100, ks napisał(a):

> Test dostepny w aptece wykazal obecnosc H.Pyroli.
> Gastrolog zapisal mi lek na nadkwasote, na trzustke, antybiotyk i lek na
> bakterie.
> Czy to troche nie za duzo ?

a podasz nazwy?

standardem leczenia infekcji Helicobacter pylori jest terapia skojarzona
trzema lekami: ihibitor pompy protonowej (lek na nadkwasotę) i dwa
antybiotyki (leki na bakterie: Klarytromycyna + Amoksycylina lub
Klarytromycyna + Metronidazol przez siedem dni

> Dodam, ze moje problemy zoladkowe pojawiaja sie po zjedzeniu czegokolwiek
> slodkiego i wypiciu alkoholu.
> Jak leczyc skutecznie H.Pyroli ?

tak jak Twój gastrolog, zaufaj specjaliście, jeśli masz wątpliwości -
spytaj go.

> Jakie objawy można przypisywać jego obecnosci ?

np. takie jakie wymieniłeś

pozdrawiam,
piotr

3. Data: 2005-02-14 08:50:39

Od: "ks" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrtr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> a podasz nazwy?

Novamox
Tinidazolum
Lanzul
Panzytrat
Tialorid

4. Data: 2005-02-14 12:29:37

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 14 Feb 2005 04:17:02 +0100, piotrtr napisał(a):

> [...]
> antybiotyki (leki na bakterie: Klarytromycyna + Amoksycylina lub
> Klarytromycyna + Metronidazol przez siedem dni

Czy ta bakteria jest zaraźliwa?

Kaja

5. Data: 2005-02-14 14:39:18

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 13:29:37 +0100, Kaja napisał(a):

> Czy ta bakteria jest zaraźliwa?

tak, bardzo, jej występowanie jest zwykle rodzinne, bardzo łatwo
przenosi się z człowieka na człowiek. infekcja nie równa się jednak
chorobie wrzodowej! Helicobactera zwalcza się jedynie wtedy, gdy
istnieją do tego wskazania - są one konkretne i precyzyjne, każdy
gastroenterolog powinien je znać

pozdrawiam,
piotr

6. Data: 2005-02-14 14:49:38

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 09:50:39 +0100, ks napisał(a):

> Użytkownik "piotrtr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

Novamox - Amoksycylina
Tinidazolum - analog Metronidazolu
Lanzul - inhibitor pompy protonowej (żołądkowego)
Panzytrat - enzymy trzystkowe
Tialorid - lek moczopędny (na nadciśnienie)

miałeś rację, to nie są dwa antybiotyki, antybiotyk to Amoksycylina,
Tinidazol to chemioterapeutyk.

zaufaj lekarzowi, następnym razem spytaj go jeszcze w gabinecie - ma
obowiązek udzielić Ci wyczerpujących wyjaśnień

pozdrawiam serdecznie,
piotr

7. Data: 2005-02-14 15:47:10

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...fm,
piotrtr <p...@p...fm>:

> [...]
> chorobie wrzodowej! Helicobactera zwalcza się jedynie wtedy, gdy
> istnieją do tego wskazania - są one konkretne i precyzyjne, każdy

Ale po skutecznej eradykacji czeste jest szybkie zakazenie wtorne od czlonka
rodziny, bezobjawowego nosiciela, przez sztucce, pocalunki, a wiec kuracja
na nic.

--
Robert

8. Data: 2005-02-14 16:52:57

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 16:47:10 +0100, RobertSA napisał(a):

> (...) po skutecznej eradykacji czeste jest szybkie zakazenie wtorne od
> czlonka rodziny, bezobjawowego nosiciela, przez sztucce, pocalunki, a
> wiec kuracja na nic.

hmm,
myślę, że nie masz racji - eradykacja jest skuteczna jeśli po pół
roku stężenie antygenu antyHp we krwi spadnie o 50% w stosunku do
warotści wyjściowej, nie do 0. gdyby reinfekcja niweczyła skutki
kuracji (a skutkiem jest wygojenie wrzodów) eradykacja nie byłaby
uznanym standardem - niszcząc wyjściową populację bakterii oraz
podwyższając pH (bo tak m.in działają inhibitory pompy protonowej) w
żołądku zabezpiecza się jego śluzówkę przed ponowną kolonizacją
(i nawrotem choroby wrzodowej) u 90% pacjentów. jest o co walczyć i nie
jest to moim wymysłem.

piotr

9. Data: 2005-02-14 19:32:55

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...fm,
piotrtr <p...@p...fm>:

> [...]
> żołądku zabezpiecza się jego śluzówkę przed ponowną kolonizacją
> (i nawrotem choroby wrzodowej) u 90% pacjentów. jest o co walczyć i

Dzieki za poprawke i szczegolowe wyjasnienie: moje dane sa nieswieze,
interesowalem sie problemem dobrych kilka lat temu, wkrotce po tym, jak
wykazano zwiazek miedzy H.Pylori i chroba wrzodowa.

--
Robert

10. Data: 2005-02-14 22:31:39

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 20:32:55 +0100, RobertSA napisał(a):

> [...]
> interesowalem sie problemem dobrych kilka lat temu, wkrotce po tym, jak
> wykazano zwiazek miedzy H.Pylori i chroba wrzodowa.

miło mi.
pozdrawiam,

piotr

Meska sprawa !