czy takie drzewa uda mi sie przesadzic?

21. Data: 2006-06-01 06:53:05

Temat: Re: czy takie drzewa uda mi sie przesadzic?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik napisał(a):
> m...@b...pl napisał(a):
> Tyle teoria, ale brzozy
>
> Dziwne. Ma brzoze która rosła na dachu. Tak na dachu starego
> rozpadajcego sie budynku. Zrobiło mi sie je trochę żal i kiedy była
> rozbiórka to poprosiłem by robotnicy zdjeli drzewko, iało 1,20
> wysokosci. Posadziłem je u siebie. I gdyby nie to że sie wykrzywiło od
> wierzby to rosnie jak na drożdżach ( teren po ogrodku warzywnym).

Przesadzanie z gorszego miejsca w lepsze to niemal 100% powodzenia.
pozdr. Jerzy

22. Data: 2006-06-01 08:07:21

Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

marcan wrote:

> dziekuje za odpowiedz
> jak szeroko?
> metr, czy mniej?

Odkopywałem w odległości jakiegoś metra od drzewka, czyli 2m średnicy.
Okazało się, że nie udźwigniemy więc usunęliśmy część ziemi. Korzeni było
bardzo dużo drobniutkich - musieliśmy je poprzecinać łopatą.
I jeszcze ciekawostka. Jak sadziłem drzewka - sadzonki wysokie na jakieś
50cm - starałem się uwzględnić wszystko. Odległość od innych drzew,
odległość od granicy, miejsce. Wszystko wydawało się starannie przemyślane.
Po trzech bodaj latach, stojąc pod pięknie przyjętymi sosenkami popatrzyłem
do góry... o qrcze... dokładnie nad drzewkami przebiegała linia energetyczna
niskiego napięcia! Po trzech latach! Ale ze mnie imbecyl... ;) No i musiałem
przesadzić.

23. Data: 2006-06-01 08:15:41

Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

marcan wrote:

> i czy mozesz napisac ile rosna na rok w cm?
> i sosny i jodly i brzozy?

Sosny rosną jakieś pół metra na rok. Jednak ja uszczykiwałem w kwietniu
wszystkie nowe przyrosty o połowę by powstrzymać wzrost. Dlatego moje rosły
trochę wolniej, za to mają bardzo ładną zwartą formę. W tym roku nie
uszczykiwałem bo musiałbym mieć czterometrową drabinę i kilka godzin wolnego
czasu. Teraz trochę żałuję, bo trza było to zrobić, ale już za późno -
tegoroczne przyrosty mają za bardzo odchylone igiełki. A najlepiej pono jak
mają jeszcze nieodchylone lub odchylone minimalnie. Choć waham się jeszcze,
czy by nie spróbować. Sosna jest bardzo dobrze przyjęta... może przeżyje? A
jak nie, to co będzie za 5-10 lat? Dołem gęsta, górą rzadka???

24. Data: 2006-06-01 09:13:15

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

SlaWasII napisał(a):
[...]
> A jak nie, to co będzie za 5-10 lat? Dołem gęsta, górą rzadka???

Koszmar co cie bedzie prześladowac każdego dnia.
Jak zacząłeś kształtować to bądź konsekwentny i rób to dalej, mozesz
skrócić/wyciąć jej przewodnik.
pozdr. Jerzy

25. Data: 2006-06-01 09:40:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> napisał w wiadomości

> [...]
jak
> mają jeszcze nieodchylone lub odchylone minimalnie.

Tnij, jeszcze można:) Sosna ładnie zalewa rany żywicą.

Pozdrawiam, Basia.

26. Data: 2006-06-01 11:42:40

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje

27. Data: 2006-06-01 12:59:56

Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> [...]
>
> Koszmar co cie bedzie prześladowac każdego dnia.
> Jak zacząłeś kształtować to bądź konsekwentny i rób to dalej, mozesz

No to ładnie...

28. Data: 2006-06-01 13:10:06

Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Tnij, jeszcze można:) Sosna ładnie zalewa rany żywicą.

Poddaję się i już więcej nie będę formował. No bo skąd za parę lat wezmę
drabinę na 10m długą???
A przewodnika nie usunę, bo wolę sosnę na 30m wysoką i niby-koszmarną, niż
taką małą-ładną uciętą w połowie. Nawiasem mówiąc, jak spotykam dziko
rosnące stare sosny, które są bardzo pokrzywione, całkiem łyse od spodu,
rozrośnięt w bok górą, to nawet niźle to wygląda - tak jakoś naturalnie,
jakby z jakiegoś starego obrazu wzięte.

29. Data: 2006-06-01 21:35:12

Od: "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy brzozy sa "upeirdliwe" pod katem pylenia?
> czy "brudza"?
> pytam bo chce wiedziec co moze w przyszlosci dzieciom przeszkadzac...

No problem - ja od roku mam 3 szt ok 4m.

> jakie wobec tego drzewo iglaste (calorocznie zielone) najszybciej rosnie
> pytam pod katem posadzenia takowych przy plocie jako naturalne
> oddzielenie sie od sasiadow...

Świerk serbski - już rok po posadzeniu może mieć przyrosty ok 50cm co
właśnie obserwuję.
Do tego rośnie kolumnowo więc można sadzić gęściej tworząc ścianę i ma
piękne czerwone na razie szyszki.
--
MisiekK

30. Data: 2006-06-01 21:39:00

Od: "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosnące stare sosny, które są bardzo pokrzywione, całkiem łyse od spodu,
> rozrośnięt w bok górą, to nawet niźle to wygląda - tak jakoś naturalnie,

Sąsiad miał starą sosnę o ciemnozielonych igłach, nie wiem co za odmiana.
Przeszkadzało to pani mieszkającej nad nim i ścięli ją o połowę nawet nie
smarując ran.
Minęły 2 lata - sosna wygląda tragicznie ale dół o szer ok 4m żyje.
--
MisiekK

Zapomniałam co mam
# Winorosl - zaopiekuje sie :)