czy troll jest w stanie zrozumieć swoje trollowanie? :)

61. Data: 2007-12-06 20:13:34

Temat: Re: czy troll jest trollem? :)
Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fj9kkl$857$1@nemesis.news.tpi.pl

> A tak w ogóle mam pytanie - czy w powyższych rozważaniach analizujesz
> mnie jako osoba obca, czy jako osoba, która miesza dyskusje na grupie
> z realizacją jakiś własnych interesów [pojęcie nie w sensie
> negatywnym]?

Wyłącznie jako uczestnik grupy i wyłącznie w oparciu o tekst pisany.
I bez interesu własnego. :)
Mam nadzieje, że umiem to rozpoznać... :]

62. Data: 2007-12-06 20:15:07

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia; <fj9kuk$8to$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nie, ten bardzo niezdrowy.
>
> :)

Ja jednak myślę, że zdrowy, przynajmniej dla mnie. Nie będę odgrywał
roli, która mi nigdy nie pasowała, której nigdy "nie odgrywałem", kiedy
byłem sam, bez obserwatorów, bez presji.

Pozdrawiam
Flyer
--
gg: 9708346; skype:flyer36
http://www.flyer36.republika.pl/

63. Data: 2007-12-06 20:20:32

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky; <fj9l2n$80v$1@news.onet.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> "Normy społeczne" to zasady tworzone przez silniejszych
> w celu chronienia ich własnego widzimisię...są zmieniane
> gdy okazują się nie spełniać swojej roli...więc co to za "normy"?!

Chyba nie zrozumiałeś zasad demokracji - ludzie słabi mogą być silni
wielkością grupy. ;)

> patrz j.w.
> [trzeba miec potencjał -być silnym-
> by móc używać "prawa" i "paragrafów"
> do obrony swoich "racji"]

Trzeba być silnym, by nie używać prawa i paragrafów do obrony swoich
racji. ;p

> w ten sam sposób [proporcjonalny] a nie inny...

Aha - ale "zaatakowany" nie ma obowiązku odpowiadać wyzwiskami, może
złożyć pozew do sądu - odnieść się do instytucji Społeczeństwa w celu
uzyskania zadośćuczynienia.

> bo ten twój powyższy zwie się eskalacją konfliktu
> czyli jest w istocie próbą sił służącą weryfikacji
> statusu jednostek w stadzie...ale to nie ludzkie
> metody a zwierzęce...więc rodem ze świata samic
> szarpiących się za włosy o rewir -więc kurw...

Wszelkie metody zachowań w takich sytuacjach możesz sprowadzić do
"weryfikacji statusu jednostki w stadzie" - ucieczkę, odpowiedź
wyzwiskami czy pozew do sądu.

Pozdrawiam
Flyer

64. Data: 2007-12-06 20:29:53

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jednak myślę, że zdrowy, przynajmniej dla mnie.

O ile go faktycznie wyraźnie rozpoznajesz..

> Nie będę odgrywał
> roli, która mi nigdy nie pasowała, której nigdy "nie odgrywałem",

Nigdy w zyciu bym nie namawiała nikogo do grania roli,
która do tego kogos nie pasuje.

> kiedy byłem sam, bez obserwatorów, bez presji.

A może powinienes pobawić sie bicepsami gdy jestes sam...?
Każdy ma jakies zakodowane wrażenia co to znaczy gietkość
i sprawność mięśni. Ciekawe dlaczego niektórzy dla przyjemności
nie napinają sie przed lustrem aby pozachwycać sie sprawnoscią
własnego układu ciała?
Tak, jak sie spiewa w wannie albo w pamieci powtarza kwestię
"wypierdalaj szefie!" ;))

Chronimy nasze cechy szczególne, które narzucają nam
okreslone role, podczas gdy przecież my sami decydujemy a priori,
że te role do nas nie pasują

"- Mam się zachowywać jak jakiś mięśniak?? A fee...! "- mówi
wątły intelektualista. I tłumaczy innym, ze to nie jest jego rola,
zamiast wziąć się w garść I tę swoja cherlawość nieco poprawić
gimnastyką, treningiem szybkości, gracją...

- JaKasia

65. Data: 2007-12-06 20:30:00

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
i to by było na tyle...

66. Data: 2007-12-06 21:00:28

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia; <fj9m93$f7k$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> O ile go faktycznie wyraźnie rozpoznajesz..

Tak

> Nigdy w zyciu bym nie namawiała nikogo do grania roli,
> która do tego kogos nie pasuje.

Serio? ;> "Egoizm", "niezdrowy egoizm", "przekonanie, ze jest sie
bardziej moralnym i wrazliwym na innych", "tamci co decydują za innych
to bezduszni łokciorozpychacze", "bezdusznych mozna trafić po równo wśód
tych i tamtych", "nie sa tak zakłamani..." - wszystko w kontekście mojej
wypowiedzi. ;)

> A może powinienes pobawić sie bicepsami gdy jestes sam...?

Wystarczy mi w robocie [a'la psychodrama?] - często jest to
zabawa/knajacki żart, bardzo rzadko faktycznie mnie coś bierze i ...
wychodzę z roboty i nie kontynuuję tego zachowania. Gdyby mnie to
wciągnęło, odpowiadało mi, to byłbym taki cały czas. Zresztą zauważyłem,
że jeżeli oleję sprawę i będę uparcie robił swoje, to mam mniej nerwów,
a i tak zrobię co miałem zrobić, bo bez eskalacji konfliktu "agresor"
jest bezbronny wobec mnie. ;)

> [...]
> własnego układu ciała?
> Tak, jak sie spiewa w wannie albo w pamieci powtarza kwestię

Heh - zmieniam się, cały czas się zmieniam - miałem rok przerwy, ale już
wróciłem chyba do stanu sprzed roku i nie mam zamiaru go ponownie
stracić. Odkrywam nowe zachowania, postawy, wrażenia - gdybym szedł złą
drogą, to stałbym w miejscu lub się cofał.

> Chronimy nasze cechy szczególne, które narzucają nam
> okreslone role, podczas gdy przecież my sami decydujemy a priori,
> że te role do nas nie pasują

Heh - faktycznie mam czasami tak, że w pierwszym odruchu odrzucam jakąś
rolę, ale często po chwili namysłu sprawdzam, jak mi w niej jest. Wiele
rzeczy/postaw, o których piszę, wypróbowałem na sobie - świadomie,
nieświadomie czy zgodnie z koleją rzeczy/dojrzewania, nie odrzuciłem ich
dlatego, że ktoś mnie naciskał, że to było niemoralne, grzeszne, tylko
dlatego, że ich nie potrzebowałem lub szkodziły mi emocjonalnie.

Pozdrawiam
Flyer

67. Data: 2007-12-06 21:32:08

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sky; <fj9l2n$80v$1@news.onet.pl> :

> Chyba nie zrozumiałeś zasad demokracji - ludzie słabi mogą być silni
> wielkością grupy. ;)

System w którym mniejszość [choćby i była wiekszością głosujacych]
rządzi wiekszością [choćby i biernych lub aktywnie przeciwnych] nie jest
demokracją... ale jej karykaturą. Decyzje przez nią podejmowane powinny być skuteczne
tylko wobec tych którzy się za nimi opowiadają...dla reszty winne być znajdowane
rozwiązania im odpowiadające.

> Trzeba być silnym, by nie używać prawa i paragrafów do obrony swoich
> racji. ;p

Do tego akurat nie trzeba być silnym...
wystarczy zwykłe zwątpienie w owe prawa i paragrafy...kogoś kto
przekonał się praktycznie jak ów system "działa" [lub raczej nie działa]

> Aha - ale "zaatakowany" nie ma obowiązku odpowiadać wyzwiskami, może
> złożyć pozew do sądu - odnieść się do instytucji Społeczeństwa w celu
> uzyskania zadośćuczynienia.

Państwo to nie zinstytucjonalizowane społeczeństwo.
To zinstytucjonalizowana władza nad społeczeństwem
a taka władza nie ma na celu dawać zadośćuczynień
ale wprowadzać zasady tzw. ładu społecznego czyli
podjmowac decyzje służące państwu a nie obywatelom.

> Wszelkie metody zachowań w takich sytuacjach możesz sprowadzić do
> "weryfikacji statusu jednostki w stadzie" - ucieczkę, odpowiedź
> wyzwiskami czy pozew do sądu.

Wszystkie aktywnie podejmowane formy zachowań - tak.

68. Data: 2007-12-06 21:34:58

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to bezduszni łokciorozpychacze", "bezdusznych mozna trafić po równo
> wśód tych i tamtych", "nie sa tak zakłamani..." - wszystko w

Czy to zdrowo traktować "pytanie czy" jak "oskarżenie o" ? ;)

No chyba, ze ty tylko pytasz mnie czy cie oskarżam?
Więc odpowiadam - nie oskarżam. Uczulam, podsuwam ci
do sprawdzenia to, co mi w tym kontekscie przychodzi do glowy.

> [...]
> wychodzę z roboty i nie kontynuuję tego zachowania. Gdyby mnie to
> wciągnęło, odpowiadało mi, to byłbym taki cały czas.

1.
Co to znaczy cały czas? Nawet osiłki czasami tańczą a twardziele płaczą.
Myslisz, że udają wówczas kogos innego?
Myslisz, że ludzie sa tacy "płaskowymiarowi"? :)

2.
Właściwie dlaczego to, co robisz lub czego nie robisz poza wzrokiem
innych ludzi, miałoby byc wyznacznikiem tego jaki jestes naprawdę?
Czy człowiek, który w samotności dłubie w nosie a nie robi tego publicznie
jest:
a. kulturalny,
b. prostacki czy
c. zakłamany?
:)

> [...]
> stracić. Odkrywam nowe zachowania, postawy, wrażenia - gdybym szedł
> złą drogą, to stałbym w miejscu lub się cofał.

Dobra dobra, ja nic ale to NIC nie mówię! ;))

- JaKasia

69. Data: 2007-12-06 22:36:20

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał w wiadomości:

> [...]

> pozywa ich do sądu - przecież prowokacja miała służyć jedynie
> odstraszeniu innych na odpowiedni dystans lub zaatakowaniu przez

W tym miejscu chciałbym zamieścić swoje zdanie.
Zdjąć odpowiedzialnośc z osoby, która ubliża innym, prowokuje tym i stara
się negatywnie wpłynąć na czyjś wizerunek - nie da się. Nie da się dlatego,
że większość ludzi zareaguje na to ostrym sprzeciwem. Dlatego cywilizowane
prawo staje w obronie obrzuconego błotem, nie inaczej. Wolność słowa nie
obejmuje artykułowania słów, które mogą komuś zaszkodzić/wyrządzić
krzywdę/narazić na straty/itp.
Natomiast patrząc na to z drugiej strony, najbardziej pożądana rzeczą jest
znać swoją rzeczywistą wartość i nie bać się o swój wizerunek przy każdej
prostej prowokacji. Prowokacje, które określamy mianem trollingu, są takimi
niewyszukanymi właśnie.
Więc jeśli z tak postawionej tezy chcę skorzystać, to jest mi niemal
zupełnie obojętne, kto jak mnie nazwie w Necie czy na ulicy, dopóki nie ma
to wpływu na to, jak mnie traktują Ci, których lubię i szanuję. Natomiast
będę kładł nacisk na swoje zachowanie, żeby nie narażać nikogo na taki
dylemat, to znaczy w moim interesie nigdy nie bedzie leżało, żeby kogoś
obrażać słowem. Wystarczająco często zdarza się, że wkurzają się na mnie
osoby, które mają inne zdanie niż moje - ale to już insza inszość i niewiele
tu mogę poradzić.... ;)

michał

70. Data: 2007-12-06 22:42:31

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Dec 2007 23:36:20 +0100, michal napisał(a):

> [...]
> zupełnie obojętne, kto jak mnie nazwie w Necie czy na ulicy, dopóki nie ma
> to wpływu na to, jak mnie traktują Ci, których lubię i szanuję.

:-)

> Natomiast
> będę kładł nacisk na swoje zachowanie, żeby nie narażać nikogo na taki
> dylemat, to znaczy w moim interesie nigdy nie bedzie leżało, żeby kogoś
> obrażać słowem.

:-)

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

Re: PYTANIA FUNDAMENTALNE !!!
No to niewiele już brakuje... ;)
śmieszne?