czy zmienic tabletki ??

1. Data: 2003-04-02 09:00:22

Temat: czy zmienic tabletki ??
Od: "psz" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dziewczyna (21 lat) od jakiegos roku bierze Cilest, teraz zrobi sobie
miesieczna
przerwe, jak zalecil lekarz. Ostatnio przeczytalem ze dla tak mlodych kobiet
bardziej zalecany jest Harmonet. Czy lepiej byloby aby po tym miesiacu
przerwy zaczela
brac Harmonet ?? Czy ma pozostac przy Cilescie ? Jaka jest Wasza opinia ??
Pytanko nr2: Czy zalecane jest wykonanie badan: proby watrobowe, lipidogram
po roku brania tabletek ?

Wielkie dzieki
Pozdrowka,
P.Sz

2. Data: 2003-04-02 13:45:33

Temat: Re: czy zmienic tabletki ??
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2003 11:00:22 +0200, "psz" <p...@w...pl> wrote:

>Dziewczyna (21 lat) od jakiegos roku bierze Cilest, teraz zrobi sobie
>miesieczna przerwe, jak zalecil lekarz.

Kolejna bzdura.

> [...]
>przerwy zaczela
>brac Harmonet ?? Czy ma pozostac przy Cilescie ? Jaka jest Wasza opinia ??

Widac, ze w Polsce jest pelno przesadow. Takich jak na przyklad
badanie "poziomow hormonow" itp.

Jak sie to na swiecie robi i jak sie dobiera zapisywane tabletki ?

Poniewaz kazda kobieta ma inna wrazliwosc na poszczegolne hormony
(skladniki BCP), a takze, co tu duzo gadac ma inna wyjsciowa
kompozycje "hormonalna" najwaniejsza w tym przypadku jest obserwacja
odpowiedzi pacjentki na podawany srodek. Niezaleznie od ustalonego
"wyjsciowo" typu "hormonalnego".

Po mniej wiecej 2-3 cyklach , w trakcie ktorych pacjentka przyjmuje
BCP, wraca ona do mnie i relacjonuje jak sie ona czuje. Jakie ma
objawy uboczne ....

I tutaj pomaga mi wykaz dostepnych miejscowo BCP, w ktorym BCP (birth
control pills) poszeregowane sa w zaleznosci od poziomu aktywnosci w
zakresie trzech glownych "skladnikow" (estrogenowego, progesteronowego
i androgenowego).

I moim zadaniem, w zaleznosci od zglaszanych objawow jest tak dobrac,
kolejno zapisywana pigulke, aby przy mozliwie najnizszej ogolnej dawce
hormonow, pacjentka miala jak najmniej objawow ubocznych.

I obowiazkiem lekarza, zapisujacego BCP jest po prostu zapamietanie
tej tabeli. A jak ktory jest starszy i ma klopoty z zapamietaniem (jak
ja mam) to znakomicie pomaga wykres. Ktorego skan zamiescilem pod:

http://polscy-lekarze.net/polemiki/BCP.jpg

Poniewaz jestem gadatliwy i lubie sobie pogadac z mlodszymi kobietami
to wyciagam ten wykres , ustalam jakie sa objawy uboczne i porownuje z
tym co mi pacjentka raportuje. A potem to juz idzie z gorki - bo
najczesciej kobitka/dziewczynka sama zalapuje idee i mowi " ooo, to ja
sprobuje pozazywac taki to i taki srodek i zobaczymy jak na niego
zareaguje !".

Przypuszczam, ze taki "grafik" bez problemow opracuje ktos w Polsce i
ja nie bede mial zadnych problemow przed wystawieniem go na WWW do
wspolnego uzytku i zabawy .

>Pytanko nr2: Czy zalecane jest wykonanie badan: proby watrobowe, lipidogram
>po roku brania tabletek ?

Raz do roku kazdy pacjent/pacjentka winna miec wykonane tak zwane
"badanie ogolne" ("complete medical") . W zaleznosci od potrzeb i
czynnikow ryzyka zleca sie wykonanie takich to a nie innych badan
dodatkowych.

Pozdrawiam

dradam

PS. Przepraszam za wielkosc pliku, ale zawsze latwiej jest plik
zmniejszyc niz powiekszyc, a zalezalo mi na dokladnosci.

Do jakiego specjalisty można bez skierowania?
WC-mój nowy przystanek
szkodliwość tytoniu - konkrety
Ciaza w Tunezji
SARS to "choroba legionistów"