czy zmywarce potrzebna sol?

1. Data: 2002-12-11 14:18:26

Temat: czy zmywarce potrzebna sol?
Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

od kilku miesiecy nie sypie soli do zmywarki i nie widze zmian w
jakosci mycia. woda warszawska, wiec niespecjalnie miekka.

z tego co wiem sol jest uzywana przez wymiennik jonowy do zmiekczania
wody. dzieki temu nie robia sie zacieki z wyschnietych kropel twardej
wody. mimo nieuzywania soli nie zauwazam zadnych zaciekow.
nablyszczacza nie daje niemal od poczatku, meczyla mnie swiadomosc ze
sie go zjada.

cos czuje ze wykrylem nastepny spisek producentow sprzetu agd.

1. Data: 2002-12-11 15:36:50

Temat: Re: czy zmywarce potrzebna sol?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisal w wiadomosci

> z tego co wiem sol jest uzywana przez wymiennik jonowy do zmiekczania
> wody. dzieki temu nie robia sie zacieki z wyschnietych kropel twardej
> wody. mimo nieuzywania soli nie zauwazam zadnych zaciekow.

Z tego co ja wiem (od razu mowie, ze nie jestem tego pewien) sol nie jest
uzywana do zmiekczania, tylko do regeneracji zmiekczacza. W takim razie byc
moze zacieki zaczna ci sie robic dopiero za jakis czas i wtedy niestety
wsypanie soli nic juz nie da.

> nablyszczacza nie daje niemal od poczatku, meczyla mnie swiadomosc ze
> sie go zjada.

A dajze spokoj, ile go zjadasz? Ma toto atesty, wiec nie moze byc specjalnie
szkodliwe.

> cos czuje ze wykrylem nastepny spisek producentow sprzetu agd.

faktycznie sol i nablyszczacz stanowia tak znaczaca czesc kosztow
eksploatacji zmywarki, ze odkrycie to godne jest uznania ;-)

J.

1. Data: 2002-12-11 16:03:43

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>moze zacieki zaczna ci sie robic dopiero za jakis czas i wtedy niestety

wlasnie sie obawiam ze moge cos trwale zepsuc. potrzebuje pewnych
informacji

>A dajze spokoj, ile go zjadasz? Ma toto atesty, wiec nie moze byc specjalnie
>szkodliwe.

specjalnie nie, konserwanty analogicznie. ale korzystne to z pewnoscia
nie jest. i tak sie naczynia blyszcza.

>faktycznie sol i nablyszczacz stanowia tak znaczaca czesc kosztow
>eksploatacji zmywarki, ze odkrycie to godne jest uznania ;-)

jakis czas temu dyskutowalismy w tej grupie czy sol do zmywarek rozni
sie czyms od soli kuchennnej, oprocz ceny i granulacji. wniosek byl ze
nie.

1. Data: 2002-12-11 16:44:06

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> specjalnie nie, konserwanty analogicznie. ale korzystne to z pewnoscia
> nie jest.

No coz, swieza marchewka kupowana na straganie "od chlopa", ale nawozona
chemia, pryskana chemia, rosnaca 100m od szosy itp. tez z pewnoscia nie
jest korzystna. Zyjemy w takich czasach, ze od chemii sie nie ucieknie.
Niestosowanie nablyszczacza to jednak oczywiscie rzecz gustu.

> jakis czas temu dyskutowalismy w tej grupie czy sol do zmywarek rozni
> sie czyms od soli kuchennnej, oprocz ceny i granulacji. wniosek byl ze
> nie.

Z instrukcji obslugi mojej zmywarki (Bosh) to jasno wynika. Pisze tam, ze
mozna stosowac sol nieprzeznaczona do zmywarek pod warunkiem, ze ma
odpowiednio duze krysztaly i ze jest to czysta sol, niezawierajaca zadnych
dodatkow.

J.

1. Data: 2002-12-11 17:40:27

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>mozna stosowac sol nieprzeznaczona do zmywarek pod warunkiem, ze ma
>odpowiednio duze krysztaly i ze jest to czysta sol, niezawierajaca zadnych

podejrzewam, ze te duze krysztaly to tez pic, tylko bardziej
zakamuflowany bo w sprzedazy tylko sol do zmywarek ma duze krysztakly.
jest 5 krotnie drozsza od spozywczej. a wymiennik jonowy i tak
korzysta z nasyconego roztworu wodnego. stezenie roztworu nasyconego
nie zalezy od rozmiaru krysztalow, zreszta jest tez sprzedawana drobna
sol do zmywarek.

ale nie wypada jej kupowac, bo troche tansza od tej grubej (ale i tak
duzo drozsza od spozywczej). dla biedakow ;-)

1. Data: 2002-12-12 06:35:29

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daj spokój. Stac cie na zmywarke a nie stac cie na sól za kilka zlotych.
myslisz jak by soli nie tzrba byl sypac to konstruktorzy wszystkich firm
produkujacych zmywarki stosowaliby uklady zmiekczania wody? a moze oni robia
to ot tak, dla jaj, albo zeby na tobie zarobic kilkanascie zlotych rocznie?
Jezeli juz tak cie to irytuje to sprawdz jaa twardosc ma woda wodociagowa
moze jest mieka to sobie ustaiwasz sól na min i prawie ci nie bedzie ubywac.
Sa rejony Polski gdzie woda jest b. miekka np pomorze. Musze zajzec do
swojej jnstrki i sprawdze czy mozna ustawic na 0.
pozdr k.

1. Data: 2002-12-12 08:31:00

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to sobie ustaiwasz sól na min i prawie ci nie bedzie ubywac.

Jak to sie robi?
Czy tak jest w kazdej zmywarce?

Karol

1. Data: 2002-12-12 09:14:08

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W mojej siemensie (boszowata) jest wyświetlacz. Jak przytrzymam pewien guzik
(chyba probram 30st) i w tym czasie włącze zmywarkę to na wyświetlaczu
pokazuje fabrycznie ustawioną cyfre 4 no i ją można zmieniać wg tabeli ph
załączonej w instrukcji.
wiedząc jakie ph ma woda w moim mieście
k.

1. Data: 2002-12-12 13:43:17

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote:

>Daj spokój. Stac cie na zmywarke a nie stac cie na sól za kilka zlotych.

sol spozywcza 60gr/kg, do zmywarek ponad 3zl/kg

>myslisz jak by soli nie tzrba byl sypac to konstruktorzy wszystkich firm
>produkujacych zmywarki stosowaliby uklady zmiekczania wody?

naiwny jestes jak dziecko. a po co robia takie gowniane samochody,
rozwalajace sie po 5 latach. bo udalo sie wmowic glupim ludziom ze nie
wypada jezdzic czyms co ma ponad 3 lata. i "ludzie sukcesu" zasowaja
codziennie przez cale zycie, zeby sobie w kolko kupowac takie g.... bo
jakby nie kupowali to jak sasiad dowiedzialby sie ze delikwent jest
czlowiekiem sukcesu.

>a moze oni robia
>to ot tak, dla jaj, albo zeby na tobie zarobic kilkanascie zlotych rocznie?

bardzo byc moze. najwiecej zarabia sie nie na szlifierni szmaragdow
tylko na sprzedawaniu junk food'ow i innych takich smieci.

> [...]
>Sa rejony Polski gdzie woda jest b. miekka np pomorze. Musze zajzec do
>swojej jnstrki i sprawdze czy mozna ustawic na 0.

zakladam, ze wode mam dosyc twarda. tym bardziej zdziwil mnie brak
roznicy w jakosci mycia, mimo nieuzywania soli

1. Data: 2002-12-13 06:42:24

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> codziennie przez cale zycie, zeby sobie w kolko kupowac takie g.... bo
> jakby nie kupowali to jak sasiad dowiedzialby sie ze delikwent jest

Gówniane samochody ale za gównianą cene. A ciebie nie stać nie stać nawet na
nowy gówniany samochód i tak to sobie wytłumaczyłeś?

>a moze oni robia
> bardzo byc moze. najwiecej zarabia sie nie na szlifierni szmaragdow
> tylko na sprzedawaniu junk food'ow i innych takich smieci.

Widze że kolega majakąś stałą obsesję. Stresujące i ciężkie z tym życie ale
jakoś musisz sie trzymać ;-)

> zakladam, ze wode mam dosyc twarda. tym bardziej zdziwil mnie brak
> roznicy w jakosci mycia, mimo nieuzywania soli

Ok. nie syp soli. Wyślij posta do Boscha, napisz im żeby jeszcze raz
przeanalizowali zasadność stosowania mechanizmu zmiękczania wody bo tobie
myje dobrze i uważasz że niepotrzebnie zawyżają koszt produkcji i wyrobu.
W samochodzie nie wymieniaj oleju też bedzie jezdził
pozdrowienia;-) krzysiek.

czym umyć pralkę?
wentylacja mieszkan - argument
HP 850