czym ogrzewać

1. Data: 2012-11-16 17:53:26

Temat: czym ogrzewać
Od: Jawi <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanie, małe chyba 35m2. W kamienicy czy małym bloku. W każdym razie
nie wolnostojący budynek.
Czym to w zimie ogrzać? Nie ma CO.
Jest tylko prąd. Ale jakim grzejnikiem?
Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.
Jeśli te informacje mają znacznie.

Jakieś propozycje? Pomysły?

2. Data: 2012-11-17 10:59:13

Temat: Re: czym ogrzewać
Od: "K.M." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jawi" <t...@p...pl> wrote in message
> [...]
> Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
> tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.

W kwesti sterowania takiego grzejnika myslę, że trzeba by zastosować
sterownik tygodniowy/miesieczny z termostatem. Umożliwiłoby to ustawienie
rożnych godzin pracy w róże dni tygodnia, oraz różnych termperatur. Co do
grzejnika, to szybki efekt da każdy grzejnik konwektorowy z dmuchawą (ew
olejak + dmuchawa). Piec akumulacyjny też moża wziąć pod uwage tylko jego
cena jest zdecydowanie wyzsza niz zwykłych grzejników.

Pozdrawiam
KM

3. Data: 2012-11-17 18:46:07

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
> tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.

Za mało danych. np. odnośnie akumulacyjności murów.
Gdy mury są cieżkie (duża bezwładność cieplna) to
bardziej przydatne są systemy grzejace stale, ale do
niższej temperatury. Dla dogrzania w okresie bytności cżłowieka- dmuchawy.
Lepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie okresowe, jednak to możliwe jest przy
budynku szkieletowym- mala bezwładność cieplna.
Aby cieżkie mury miały małą bezwładność cieplną można od środka (celowo od
środka) przykleić styropian na ściany i sufit, pokryć klejem i siatką,
pomalować. Pozwoli to
na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).
Tomek.

4. Data: 2012-11-17 19:41:12

Od: Jawi <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-11-17 19:46, Tomek pisze:
> [...]
> siatką, pomalować. Pozwoli to
> na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).

Szczegółów nie znam. mieszkanie prawdopodobnie będzie wynajmować
znajoma. Wiem, ze stare budownictwo blokowe. Lata pewnie 50-te?
Bardziej mi chodzi o to czy dmuchawa, jakiś konwektorowy, czy może
olejowy grzejnik. Co bardziej ekonomiczne? Bo to że prąd, to wiadomo,
koszty.

5. Data: 2012-11-17 21:16:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 17 listopada 2012 19:46:16 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:

> [...]
>
> pomalować. Pozwoli to
>
> na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).

i fajny grzybek za styropianem.
Styropian od środka to najgorsze z możliwych rozwiązań
No chyba że przyklejony dokładnie i na nim warstwa paroizolaccji baaardzo szczelnie
położona.

6. Data: 2012-11-17 21:34:38

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
[...]

Ja nie mam grzejnika w sieni i ta sień wyziębiała mi łązienkę.
Mam ścianę w domu z przyklejonym styropianem. Nic się nie
dzieje. Znam domy, gdzie stropodach od środka został
ocieplony od środka panelami wytłaczanymi ze styropianu.
Też się nic nie dzije.
Jak ktoś słabo grzeje i nie wietrzy to mimp braku
styropiani grzyb będzie miała- patrz domy dla
powodzian ogrzewane elektrycznie.
Wyłączone grzejniki i zablokowana wentylacja.
Nie trzeba styropianu- wystarczy nie grzać i nie
wietrzyć.
T.

7. Data: 2012-11-18 10:12:33

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Nov 2012 18:53:26 +0100, Jawi napisał(a):

> Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.

Jesli "druga taryfe" masz tak, jak wiekszosc, czyli 13-15 i 21-6 rano (czy
podobnie, nie pamietam), to piece elektryczne akumulacyjne raczej nie maja
sensu.

Moze jakis piec katalityczny na gaz? Ewentualnie dwufunkcyjny gazowy, jesli
inwestycja wchodzi w gre.

A nie ma tam kominow dymowych?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

8. Data: 2012-11-18 10:32:00

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Jesli "druga taryfe" masz tak, jak wiekszosc, czyli 13-15 i 21-6 rano
> (czy podobnie, nie pamietam), to piece elektryczne akumulacyjne
> raczej nie maja sensu.

uzasadnij to twierdzenie...

przy założeniu ż mówimy o porządnych akumulacyjnych z dynamicznym
rozładowaniem.

bo inne to w sumie nie mają większego sensu.

9. Data: 2012-11-18 13:51:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Nov 2012 11:32:00 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> uzasadnij to twierdzenie...
>
> przy założeniu ż mówimy o porządnych akumulacyjnych z dynamicznym
> rozładowaniem.

Mam 2 takie piece, korzystam od 20 lat - i cały ten czas pokazuje i
potwierdza, że jest to świetne rozwiązanie przy dwutaryfowym liczniku.
Teraz mam zamiar kupić następne piece tego typu, do sypialni i pokoju
gościnnego, wspaniała sprawa. Nie dam sobie wmówić bzdetów, bo wiem co mam.

> bo inne to w sumie nie mają większego sensu.

Owszem.
(by XL)

10. Data: 2012-11-18 15:23:10

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Nov 2012 11:32:00 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> uzasadnij to twierdzenie...

Bo w ciagu 2 godzin w ciagu dnia wiele energii nie zmagazynuja. Zostaje
noc, po ktorej beda caly dzien stygnac w pustym domu. Tak tak, wiem -
dynamiczne rozladowanie. Ale taki piec to mimo wszystko nie termos.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio