czym usunac farbe do malowania ogrodzenia z płytek na schodach ?

1. Data: 2016-06-08 11:25:44

Temat: czym usunac farbe do malowania ogrodzenia z płytek na schodach ?
Od: boska <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czym usunac farbe do malowania balustrad z płytek na schodach ?
rozpucholem uniwersalny, czyściłem to nie bardzo schodzi, sa jakieś srodki?
i drugie pytanie, czym usunac ta sama farbe z elewacji bo troche poleciało

2. Data: 2016-06-08 13:08:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

boska pisze:

> czym usunac farbe do malowania balustrad z płytek na schodach ?
> rozpucholem uniwersalny, czyściłem to nie bardzo schodzi, sa jakieś srodki?

A co ona za jedna, ta farba? Bo nie każdą powłokę rozpuchol z równą chęcią
rozpuści. W uniwersalność wierzyć nie warto. Ani w ogóle w możliwość użycia
rozpuchola -- na przykład dla farb akrylowych rozpuszczalnikeim jest woda,
lecz daremne są próby zmycia wodą powłoki akrylowej.

Wiele zaschniętych powłok można próbować zmydlić wodorotlenkiem sodowym.
Z oldskulową olejną idzie gładko, z nowoczesnymi może być różnie, ale co
szkodzi spróbować. Wodorotlenek sodowy, soda kaustyczna, soda żrąca -- to
jest łatwo dostępny w handlu kret do przepychania rur. Proces zmydlania
trwa dość długo, kilka godzin. W tym czasie trzeba moczyć obiekt w
roztworze NaOH. Ale zwykły roztwór ze schodów spłynie łatwo. A w przypadku
pionowych powierzchni, to wręcz niewykonalne. Stary dobry patent, to użycie
krochmalu. Trzeba więc nagotować kisielu na krecie (dość esencjonalny musi
być ten bulion). Kiedyś sprzedawali taki preparat gotowy. Nazywał się bosko
-- "Mordofix". Tylko ostrożnie, bo ta soda rzeczywiście żrąca. Zmydloną
powłokę zdejmuje się potem lekko szpachelką.

> i drugie pytanie, czym usunac ta sama farbe z elewacji bo troche poleciało

A co ona za jedna, ta elewacja? Bo nie każda...

--
Jarek

3. Data: 2016-06-08 13:24:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Jun 2016 13:08:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
> powłokę zdejmuje się potem lekko szpachelką.

> A co ona za jedna, ta elewacja? Bo nie każda...

Za mało się naprodukowałeś, za mało i nietreściwie :->

4. Data: 2016-06-09 14:35:54

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nozykiem.

5. Data: 2016-06-09 14:50:24

Od: boska <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak to jest taka czarna poświata, farba hammerite na rdze mat

6. Data: 2016-06-11 21:43:53

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na przykład dla farb akrylowych rozpuszczalnikeim jest woda,

Nie rozpuszczalnikiem tylko rozcieńczalnikiem.

> lecz daremne są próby zmycia wodą powłoki akrylowej.

No właśnie tu daje o sobie znać ta subtelna różnica.

--
Kaczin

Mebel do spania - jaki?
Własnoręczne odnowienie mieszkania?
Podlaczenie weza ogrodowego do karchera(myjki)
Odkurzacz z długim wężem
Nie dzialaja piloty od bramy