Re: czym zastapic?

Newsgroups: pl.sci.medycyna
From: Kami <K...@j...net>
Subject: Re: czym zastapic?
Sender: Kami <K...@j...net>
Date: Sun, 17 Feb 2002 21:23:45 +0100

> From: norek [mailto:p...@i...pl]
> Posted At: Sunday, February 17, 2002 8:59 PM
> Posted To: medycyna
> Conversation: czym zastapic?
> Subject: Re: czym zastapic?

> Wy mnie nie rozumiecie:(((( Ja nie jestem uzalezniony od
> piwa:(((( Chodzi o
> to, ze wypicie piwa sprawia, ze jestem tym kim chcialbym
> byc..wszystkie lęki
> mnie puszczaja...jestem wtedy pelen zycia...mam
> humorek...moge mowic tyle
> ile chce i o czym chce...a bez niego..:(((( coz...jestem
> nikim...zerem....mrukiem...

Zrozum, że to właśnie jest uzależnienie. To, że nie umiesz być sobą bez
piwa - to iluzja, kłamstwo! Sobą jesteś wtedy, kiedy nie używasz żadnych
wspomagaczy. Tylko, że tego trzeba się nauczyć, jeśli już przyzwyczaiłeś
się do ich używania.
Zobacz - jak możesz uzależniać swoje samopoczucie i humor od jakiegoś
niskoprocentowego napoju - czy to nie jest uzależnienie? A gdy ktoś Ci
powie, że jest sobą dopiero, gdy walnie działkę heroiny. Powiesz o nim,
że jest uzależniony? Czy też będziesz chrzanił głupoty...?

> wiec prosze poraz kolejny jaki lek moze mi
> zastapic takie piwo...? Czy taki w ogole istnieje? Na
> pewno...

Nie, nie ma leku, który wywołuje pseudo-dobre samopoczucie jak alkohol.
Po prostu nie ma czegoś takiego - oczywiście oprócz innych prochów,
używek, narkotyków, innych alkoholi.
Powiedz, czy nie czujesz się dziwnie będąc skazanym na coś? Na piwo albo
leki? Bo inaczej po prostu nie będziesz miał dobrego humoru?

> slyszalem o
> Deprimie...ale moze sa jeszcze jakies...pomocy!!!!

Deprim działa zupełnie inaczej i jest stosowany w innych sytuacjach. Ty
(moim zdaniem) masz problem z tym, że nie umiesz funkcjonować bez
wspomagacza i całą rzecz tkwi w tym, żeby się tego nauczyć. Deprim mają
stosować ludzie, którzy nie muszą się od niczego odzwyczajać, niczego
odstawiać, ani niczego ograniczać. I zapewniam Cię, że Deprim nie
zastąpi Ci piwa - funcjonowania bez niego musisz się sam nauczyć.
Zresztą sam zobacz: http://www.lek.com.pl/otc/pacjenci/deprim_p.html

A co do tego, czy jesteś uzależniony, czy nie - piszesz, że nie jesteś
sobą bez piwa - to nie jest prawda. To z piwem nie jesteś sobą. Ale się
do tego stanu przyzwyczaiłeś. I kiepsko Ci idzie funkcjonowanie bez
niego. Ale zapewniam Cię, że się da. Kwestia w tym, czy chcesz tego, czy
nie.

Kami
k...@p...net
ICQ: 81442231 - GG# 436414