czym zastąpić sól?

1. Data: 2007-06-07 13:03:44

Temat: czym zastąpić sól?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lekarz zakazal jedzenia soli (a raczej ograniczyc do 1 lyzeczki dziennie,
wliczajac i wedline, i ziemniaki gotowane w solonej wodzie:(. czy sa jakies
sztuczki kulinarne, jakies przyprawy, ktorymi mozna by bylo uczynic zycie
znosniejszym bez soli?

2. Data: 2007-06-07 14:02:02

Temat: Re: czym zastąpić sól?
Od: "P.W" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze:
> [...]
> sztuczki kulinarne, jakies przyprawy, ktorymi mozna by bylo uczynic zycie

np: do pomidorów szuszona bazylia

P.W

3. Data: 2007-06-07 17:39:23

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:
> lekarz zakazal jedzenia soli (a raczej ograniczyc do 1 lyzeczki dziennie,
> wliczajac i wedline, i ziemniaki gotowane w solonej wodzie:

Jedna łyżeczka soli dziennie to sporo.
(. czy sa jakies
> sztuczki kulinarne, jakies przyprawy, ktorymi mozna by bylo uczynic zycie
> znosniejszym bez soli?

Do kanapek zamiast soli możesz dodawać pieprzu ziołowego. Ja np.twarogu
ze śmietaną w ogóle nie solę, tylko dodaję pieprzu ziołowego. Nie
smakują mi słone potrawy, a nafaszerowane solą szynki, balerony, itp.
badziewia zalegające półki sklepowe omijam szerokim łukiem.

pozdrawiam
Alkmina

4. Data: 2007-06-07 18:15:22

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alkmina" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jedna łyżeczka soli dziennie to sporo.

naprawde? to moze lekarz sie pomylil. kurcze:(

> Do kanapek zamiast soli możesz dodawać pieprzu ziołowego. Ja np.twarogu ze
> śmietaną w ogóle nie solę, tylko dodaję pieprzu ziołowego.

kurcze, tylko ostre potrawy tez sa zakazane, ale chociaz troche tego pieprzu
to rzeczywiscie zmieni smak.

> Nie smakują mi słone potrawy, a nafaszerowane solą szynki, balerony, itp.
> badziewia zalegające półki sklepowe omijam szerokim łukiem.

a to duze szczescie dla ciebie:( gorzej jak cos sie lubi i nie mozna tego
jesc np. ser feta, ogorki malosolne czy oliwki slone jak nie wiem co:(

5. Data: 2007-06-07 18:40:54

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. życie bez soli wcale nie jest złe.
Poznasz prawdziwy smak potraw.

2. Jedna łyżeczka soli / na dzień / na osobę to wcale nie jest mało.
To bardzo dużo.

Bez ziemniaków można żyć. Zwłaszcza teraz, wiosną,
gdy stare już nie mają tego smaku, a młode,
z nawozami często są szkodliwe i należy je moczyć .
Ziemniaki możesz zastąpić kluskami, ryżem, kaszą,
a tego można nie solić i mimo to jest jadalne.

Do sałatek soli można nie dawać,
jaka można jeść z majonezem,
a do sera białego, mięsa itp.
na pewno ta jedna łyżeczka wystarcy i jeszcze zostanie.

Nie masz wpływu na ilość soli w pieczywie, wedlinie ...
więc tylko tego unikaj, ale nie rezygnuj .

(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

6. Data: 2007-06-07 19:15:12

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:6df3.000000ad.46685135@newsgate.onet.pl...
> 2. Jedna łyżeczka soli / na dzień / na osobę to wcale nie jest mało.
> To bardzo dużo.

no dziwne, bo lekarz powiedzial, ze to nie jest duzo, gdyz nalezy wliczyc
wszelka sol - od tej zawartej w zupie po tej w serze, wedlinie itd. nawet w
pieczywie jest sol.

7. Data: 2007-06-08 08:28:58

Od: Karol Makowski <s...@B...org> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Jun 2007 21:15:12 +0200, siliana wrote:
> [...]
> wszelka sol - od tej zawartej w zupie po tej w serze, wedlinie itd. nawet w

ja taką ilość soli spożywam może przez cały tydzien. W zupełnóści mi
wystarcza sół zawarta w pokarmach. Mięsa nie jem.

--
spaceman

8. Data: 2007-06-11 17:48:01

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:

( gorzej jak cos sie lubi i nie mozna tego
> jesc np. ser feta, ogorki malosolne czy oliwki slone jak nie wiem co:(

Spróbowałam raz sera feta, toż to sama sól. Ogórki małosolne nie muszą
być słone, bo to od Ciebie zależy ile soli do nich dodasz przed
zakiszeniem. Jak raz na jakiś czas zjesz coś słonego, ale w umiarkowanej
ilości, to chyba nic się nie stanie.
Jeżeli nie używałaś wcześniej pieprzu ziołowego, to polecam Tobie
"Kamis" który według mnie jest bardzo dobry.

pozdrawiam

Alkmina

9. Data: 2007-06-11 18:19:27

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli nie używałaś wcześniej pieprzu ziołowego, to polecam Tobie "Kamis"
> który według mnie jest bardzo dobry.

dzieki Alkmina!:)

10. Data: 2007-06-11 19:10:41

Od: "Tapta" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sztuczki kulinarne, jakies przyprawy, ktorymi mozna by bylo uczynic zycie

Używaj większej ilości przypraw. Zamiast np. szczypty, weź pół łyżeczki. Stosuj
różne przyprawy. Spróbuj posypywać nimi kanapki. Ciekawy smak daje np. zmielona
gorczyca, imbir, bazylia, nawet gałka muszkatołowa. Masz jeszcze ketchup,
musztardę, majonez.
Tapta

Tężec anatoksyna - jak i kiedy?
Miesnie nóg- ból bez zmeczenia