czym zlikwidować pędraki chrząszcza majowego?

1. Data: 2003-03-31 22:09:25

Temat: czym zlikwidować pędraki chrząszcza majowego?
Od: "patjo" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
mam problem
jak sie moge pozbyć pędraków chrząszcza majowego
podobno są jakieś nicienie, które je unieszkodliwiają
z góry dziekuję za pomoc

2. Data: 2003-03-31 22:22:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b6ae1k$5vl$1@SunSITE.icm.edu.pl patjo

> mam problem
> jak sie moge pozbyć pędraków chrząszcza majowego
> podobno są jakieś nicienie, które je unieszkodliwiają

Hejka. Masz problem, bo nie ma chrząszcza majowego. Pewnie chodzi Ci o
Chrabąszcza majowego (Melolontha melolontha).
Skutecznym zabiegiem jest orka wiosenna - niszczy 80 - 90% najstarszych
stadiów pędraków. Myśli się o preparacie Beauveria brongniartii.
Pozdrawiam kwietniowo Ja...cki
PS. Woreta D.: Możliwości ograniczania szkód powodowanych przez pędraki
chrabąszczowatych. (Melolonthinae). metodami niechemicznymi Sylwan 1997
R.141 nr 5 s.29-39 bibliogr.29 poz. sum.

SLOWA KLUCZOWE: PĘDRAK, OWAD SZKODLIWY, SZKODY OD OWADÓW, CHRABĄSZCZE,
ZWALCZANIE MECHANICZNE, ZWALCZANIE BIOLOGICZNE, ZWALCZANIE GRZYBAMI,
BEAUVERIA BRONGNIARTII, BEAUVERIA DENSA, ZWALCZANIE NICIENIAMI, STEINERNEMA
CARPOCAPSAE, HETERORHABDIS, ZWALCZANIE BAKTERIAMI, MELOLONTHA HIPPOCASTANI,
ZWALCZANIE ROŚLINAMI, SZKÓŁKA LEŚNA, AZADIRACHTA INDICA, INSEKTYCYDY
BOTANICZNE

3. Data: 2003-03-31 22:24:29

Temat: Witam
Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem u Was po raz pierwszy i od razu mam pytanie do szanownego grona
fachowców winogronowców. Jakie odmiany winogron polecilibyście do uprawy
amatorskiej. Wymaganie stawiam następujące
- wczesne owocowanie
- deserowe
- słodkie i zjadliwa skórka
- odporne na choroby grzybowe żeby nie pryskać
Rosnąć mają na Pomorzu Zachodnim, gleba piaszczysta z podkładem gliniastym,
do dyspozycji stok południowo zachodni .
Pozdrawiam - d ani

4. Data: 2003-03-31 22:29:05

Temat: RE: Witam
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of gosia M

> [...]
> Rosnąć mają na Pomorzu Zachodnim, gleba piaszczysta z podkładem
> gliniastym,
> do dyspozycji stok południowo zachodni .

Nie ma takich to utopia :-)
:-) Bogusław

5. Data: 2003-03-31 22:33:56

Temat: Odp: Witam
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gosia M <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6af79$qsj$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> Rosnąć mają na Pomorzu Zachodnim, gleba piaszczysta z podkładem
gliniastym,
> do dyspozycji stok południowo zachodni .

Zajrzyj na stronę www.winogrona.org i wybierz co Ci będzie odpowiadało.
A najlepsze?
Jasne: Arkadia, Muskat Letni, Prim, Iza Zaliwska (najwcześniejsza)
Ciemne: Nero, Ajwaz, Agat Doński, Festivee
Beznasienne: Einset Seedless (czerwone), Venus (czarne)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-03-31 22:36:20

Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości >

> Nie ma takich to utopia :-)
> :-) Bogusław

Masz na myśli fachowców winogronowców???
NIE MA NA GRUPIE???

Pozdrawiam - dani

7. Data: 2003-03-31 22:40:54

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of gosia M

> Masz na myśli fachowców winogronowców???
> NIE MA NA GRUPIE???
>
> Pozdrawiam - dani

Jest kilku, ale wymagania stawiasz zbyt wysokie ;-)
:-) Bogusław

8. Data: 2003-03-31 22:43:52

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gosia M <g...@g...pl> wrote:
> [...]
> fachowców winogronowców. Jakie odmiany winogron polecilibyście do
> uprawy amatorskiej. Wymaganie stawiam następujące

W polskim klimacie?
Mówisz o połowie września?
Bo wcześniej, to owocują tylko w TESCO.
moon

9. Data: 2003-03-31 22:44:29

Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ciemne: Nero, Ajwaz, Agat Doński, Festivee
> Beznasienne: Einset Seedless (czerwone), Venus (czarne)

A wiedeziałem że mogę na Was liczyć ! Dziękuję .
Jeszcze jedno pytanko.W jakich odstępach sadzi się winorośle ?

Pozdrawiam- dani

10. Data: 2003-03-31 22:53:00

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of gosia M

> Jeszcze jedno pytanko.W jakich odstępach sadzi się winorośle ?

> Pozdrawiam- dani

Jak maliny od 1 m do 1.5 mam na myśli rzędy.
:-) Bogusław

zaprojektować ogród
Kłopoty z opuncjami
szukałem w wyszukiwarce i nic