czynsz - podgrzanie wody

1. Data: 2008-04-06 16:52:18

Temat: czynsz - podgrzanie wody
Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

nastepne pytanko mam - orientuje sie ktos jak jest w spoldzielniach
obliczana cena podgrzania m3 wody?

1. Czy cena jest zwiazana jakos z CO (np. wspolny wymiennik ciepla, co
wplywa na podgrzanie wody itp.)?
2. Czy cena bezposrednio wynika z faktury przedstawianej przez firme
dostarczajaca pare (np. Fortum S.A. - byly MPEC), czy tez sa jakies
dodatkowe czynniki?
3. Czy, przy zalozeniu, ze spoldzielnia ma kilka(dziesiat) budynkow i
w kazdym zawarta umowe z ta sama firma, cena ogrzania m3 wody powinna
byc taka sama na kazdy budynek?

Moze ktos pracuje w spoldzielni i sie blizej orientuje?
--
Olleo

2. Data: 2008-04-08 09:23:32

Temat: Re: czynsz - podgrzanie wody
Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nastepne pytanko mam - orientuje sie ktos jak jest w spoldzielniach
> obliczana cena podgrzania m3 wody?
> 1. Czy cena jest zwiazana jakos z CO (np. wspolny wymiennik ciepla, co
> wplywa na podgrzanie wody itp.)?

jeżeli ciepło dostarcza MPEC to jest wymiennik ale nie wspólny
możecie też mieć np kotłownię gazową

> 2. Czy cena bezposrednio wynika z faktury przedstawianej przez firme
> dostarczajaca pare (np. Fortum S.A. - byly MPEC), czy tez sa jakies
> dodatkowe czynniki?

to tylko koszt ciepła (podgrzania) - dochodzi koszt samej wody i ścieków
oraz prądu

> 3. Czy, przy zalozeniu, ze spoldzielnia ma kilka(dziesiat) budynkow i
> w kazdym zawarta umowe z ta sama firma, cena ogrzania m3 wody powinna
> byc taka sama na kazdy budynek?

teoretycznie tak, ale każdy budynek ma być rozliczany indywidualnie więc
mogą być różnice

3. Data: 2008-04-09 20:29:11

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeżeli ciepło dostarcza MPEC to jest wymiennik ale nie wspólny
> możecie też mieć np kotłownię gazową

MPEC

> to tylko koszt ciepła (podgrzania) - dochodzi koszt samej wody i ścieków
> oraz prądu

Nie, no jasne, ale w rozpisce mam "podgrzanie m3 wody", a w to sie nie
wlicza zimnej, sciekow oraz pradu - te mam osobno. Wychodzi na to, ze
jesli spoldzielnia podejrzanie podnosi cene podgrzania, to powinno to
teoretycznie wprost wynikac z podwyzki MPECa.

> teoretycznie tak, ale każdy budynek ma być rozliczany indywidualnie więc
> mogą być różnice

Ale z czego mialyby wynikac? Z jakichs wyciekow? Z "kradziezy" cieplej
wody poza licznikami?
Skoro wymienniki ciepla do CO i do wody uzytkowej sa osobno, to nawet
stopien ocieplenia budynkow nie moze wplynac na roznice podwyzek
takiego rzedu: u mnie 17% podwyzka, a w sasiednim bloku 5% (a pare
miesiecy temu podwyzka 80%).
--
Olleo

4. Data: 2008-04-10 08:45:11

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, no jasne, ale w rozpisce mam "podgrzanie m3 wody", a w to sie nie
> wlicza zimnej, sciekow oraz pradu - te mam osobno.

Osobno podają prąd z wymiennika?

> [...]
> stopien ocieplenia budynkow nie moze wplynac na roznice podwyzek
> takiego rzedu: u mnie 17% podwyzka, a w sasiednim bloku 5% (a pare

Np ze zużycia wody - podgrzanie całej instalacji i zużycie 1 l daje koszt
tego litra, gdybyś zużył 100 l to cena podgrzania 1 litra jest już 100 x
mniejsza.
Widocznie po ostatniej podwyżce sąsiedzi przestali się myć ;)

Zawsze możesz poprosić spółdzielnię o uzasadnienie tej ceny.

5. Data: 2008-04-10 15:02:39

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobno podają prąd z wymiennika?

Cholera wie. Mam osobna sekcje typu prad*m2 na ktora liczy sie m.in.
oswietlenie klatki, wiec moze tam wrzucaja i prad zasilajacy
wymiennik. Ale nawet jesli nie, to ten czynnik nie powinien wprowadzac
az takich duzych roznic pomiedzy budynkami.

> [...]
> mniejsza.
> Widocznie po ostatniej podwyżce sąsiedzi przestali się myć ;)

No chwila moment - przeciez mowimy o ogrzaniu setek m3 miesiecznie -
koszt zasilania automatyki wymiennika (pogodynka?) jest przy tym
pomijalnie maly.
--
Olleo

6. Data: 2008-04-10 16:32:59

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No chwila moment - przeciez mowimy o ogrzaniu setek m3 miesiecznie -
> koszt zasilania automatyki wymiennika (pogodynka?) jest przy tym
> pomijalnie maly.

Dlatego nie napisałem o zasilaniu tylko koszcie podgrzania w stosunku do
zużyciu wody.

7. Data: 2008-04-10 19:42:50

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego nie napisałem o zasilaniu tylko koszcie podgrzania w stosunku do
> zużyciu wody.

Nie wierze, zeby spoldzielnia placila MPECowi ryczaltem, a nie od m3
pary. Przeciez to nie jest kwestia czy 1l czy 100l, a raczej 180 vs
200m3!!!
--
Olleo

8. Data: 2008-04-11 10:42:57

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wierze, zeby spoldzielnia placila MPECowi ryczaltem, a nie od m3
> pary. Przeciez to nie jest kwestia czy 1l czy 100l, a raczej 180 vs
> 200m3!!!

jakiej pary? gdzie ryczałtem? nie słyszałeś nigdy o ciepłomierzu?
MPEC daje ciepło - nośnikiem jest woda z której Spółdzielnia w wymienniku
odbiera sobie to ciepło w celu podgrzania wody z wodociągu. Płacicie MPEC
za dostarczone ciepło. Żebyś nie płacił za straty po drodze to licznik
ciepła jest w wymiennikowni - mierzy sobie temperatury na wejściu i wyjściu
i wie ile ciepła pobraliście.
Aby wszyscy lokatorzy mieli ciepłą wodę zaraz jak odkręcą kran to woda w
pionach powinna krążyć cały czas - inaczej gdyby sąsiedzi z dołu np
wyjechali to facet z góry musiałby wylać cały pion wody żeby napłynęła
ciepła.
Ponieważ podczas tych przepływów powstają straty ciepła to musisz ją po raz
kolejny podgrzać - utrzymanie stałej temperatury w rurach oraz podgrzanie
nowej wody w miejsce zużytej to koszt podgrzania.
Aby porówywać wyniki z dwóch bloków powinieneś znać ilość zużytej w tych
blokach wody oraz bloki te powinny być tego samego typu i wielkości.

9. Data: 2008-04-12 10:44:06

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakiej pary? gdzie ryczałtem? nie słyszałeś nigdy o ciepłomierzu?

Whatever - pary, czy goracej wody, zasada dzialania ta sama.

Moj blok - 77 mieszkan, 10 pieter
Drugi blok - 5x33 mieszkania (5 klatek), 10 pieter

U mnie pewnie mniejsze zuzycie wody, za to w bloku obok znacznie
wiecej rur i strat ciepla.

Jakie wyciagasz z tego wnioski?
--
Olleo

10. Data: 2008-04-12 12:32:32

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Drugi blok - 5x33 mieszkania (5 klatek), 10 pieter
> U mnie pewnie mniejsze zuzycie wody, za to w bloku obok znacznie

Jeden wniosek - instalacje zupełnie różne.

Wielkość strat ciepła w instalacji zależy nie tylko od jej długości.
Zużycie ciepłej wody zależy również od jej temperatury - zimniejszej "idzie"
jej więcej.

Najprościej napisz pismo do spółdzielni niech Ci wytłumaczą sposób uzyskania
takiej a nie innej wartości, możesz też poprosić sąsiada z bloku obok niech
zrobi to samo - będziesz miał porównanie.

spoldzielnia - dziura w szachcie, kto placi?
materac 2 w 1
Drzwi wewnętrzne niewykończone z góry. Jak jest u Was?
Turbiny do malowania natryskowego - jaka i gdzie kupic?
[gdzie kupic] okucia/mocowania do linek z nierdzewki