Re: czyszczenie szkla hartowanego w plycie gazowej

1. Data: 2004-02-20 09:41:55

Temat: Re: czyszczenie szkla hartowanego w plycie gazowej
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"yenulka" <a...@z...data.pl> wrote in message
news:c14d8n$d4j$1@atlantis.news.tpi.pl...

> za tydzien sie przeprowadzam do nowego mieszkania, i bede miec w
kuchni
> plyte gazowa z zeliwnymi palnikami na szkle hartowanym. Czy mozecie
mi
> podpowiedziec, czym to szklo czyscic najlepiej? Widzialam w
sprzedazy srodki
> do czyszczenia plyt ceramicznych - czy moge je zastosowac, czy
lepiej cos
> innego?

Pewnie można cokolwiek, u mnie w domu (płyta Amica) najlepiej sprawdza
sie płyn do mycia szyb "Mr. Muscle". Ale generalnie jeśli chcesz mieć
ta kuchnię w idealnej czystości, przyzwyczaj się do myśli o
przecieraniu jej nawet po gotowaniu wody na makaron. Co wszystkim
zastanawiającym się nad piękna kuchenka ze szklaną płytą polecam ku
rozwadze... ;-)

J.

1. Data: 2004-02-20 10:29:15

Od: "yenulka" <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości

> [...]
> przecieraniu jej nawet po gotowaniu wody na makaron. Co wszystkim
> zastanawiającym się nad piękna kuchenka ze szklaną płytą polecam ku

mialam do wyboru to lub zwykla gazowa plyte w srebrnym kolorze, bo bialy
jest dla mnie nie do strawienia :)) i juz przy zakupie wiedzialam, ze ciagle
bede ze szmata przy tej kuchni latac:)

dzieki za podpowiedz co do mycia:)

pzdr
yenn

1. Data: 2004-02-23 16:13:54

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

E, Jarku, przesadzasz trochę. Ja mam el. płytę ceramiczną i nie narzekam.
Jeśli mi się coś już nie podoba, to raczej jej nieco za mała moc i za duża
bezwładność cieplna - indukcyjna pod tym względem byłaby pewnie lepsza :).
Jeśli chodzi o czystość - porównałem sobie czas spędzony na czyszczeniu
płyty i zaoszczędzony na czyszczeniu kuchni z lepkiego brudu po gotowaniu na
gazie (zwłaszcza górnych powierzchni szafek wiszących) - płyta wygrywa w
cuglach :). Do czyszczenia płyty używam (rewelacyjnego moim zdaniem) mleczka
VitroCler (czarna butelka plastikowa) oraz (czasem) ostrza od nożyka
monterskiego (takie odłamywane po kawałku). Zapewniam, że mimo "wyczynowego"
gotowania w wykonaniu żony i moim, spokojnie udaje się zachować płytę w
czystości bez nadmiernego wysiłku. Oczywiście, z czasem pojawiły się
drobniutkie rysy na szkle, ale widać je tylko z bardzo bliska i czniam je
wesoło. Generalnie - wygoda gotowania na płycie i czystość w kuchni są
nieporównanie większe niż w przypadku gazu. No, ale koszty też.

T.

1. Data: 2004-02-23 17:50:49

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> napisał w
wiadomości news:c1d8t0$i9k$1@atlantis.news.tpi.pl...
> E, Jarku, przesadzasz trochę. Ja mam el. płytę ceramiczną i nie
narzekam.

Wzystko fajnie, ale w dyskusji jest mowa o gazowej płycie
szklanej ;-)

J.

1. Data: 2004-02-25 15:12:30

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> narzekam.
>
> Wzystko fajnie, ale w dyskusji jest mowa o gazowej płycie

Prawda, ale utrzymanie jej w czystości jest dość w sumie podobne?

T.

1. Data: 2004-02-25 18:31:44

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> napisał w
wiadomości news:c1ie1t$4jf$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Prawda, ale utrzymanie jej w czystości jest dość w sumie
podobne?

Ja tam nie wiem, ale z dyskusji, które onegdaj były i tu na
grupie i na forum "dom" w wyborczej wynikało, ze nie, że płyta
ceramiczna (nawet gazowa) czyści się od szklanej dużo lepiej, czy
tez mniej na niej widać bryzgi.

J.

1. Data: 2004-02-26 09:05:41

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupie i na forum "dom" w wyborczej wynikało, ze nie, że płyta
> ceramiczna (nawet gazowa) czyści się od szklanej dużo lepiej, czy

Przecież płyta ceramiczna = szklana? Niezależnie, czy ma palniki na gaz, czy
elektryczne pola grzejne? A może chodziło ci, że kuchnia metalowa czyści się
lepiej niż szklana?

T.

1. Data: 2004-02-26 09:26:39

Od: "izalil" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki <t...@p...com> napisał(a):

> Przecież płyta ceramiczna = szklana?

Płyta ceramiczna a płyta za szkła hartowanego to dwie różne rzeczy.
Osobiście posiadam płytę ceramiczną gazową Siemens i nawet jak gotuję wodę
na makaron i ona troche rozpryskuje to każdą jedna kropeczkę widać na tej
płycie. Ja swoją płytę czyszczę w ten sposób że przecieram ją zmywakiem z
gąbki nasączonym ludwikiem a później kilka razy na mokro bez detergentów aż
nie będzie żadnych smug. Troche to pracochłonne ale da sie zrobić. Na różne
przypalone resztki stosuje specjalną skrobaczkę do płyty.

pzdr
izalil

1. Data: 2004-02-26 09:54:08

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Nowicki" <t...@p...com> wrote in message

> Przecież płyta ceramiczna = szklana?

Nie. Ceramiczna to ceramiczna a szklana to szklana. Na jednej i
drugiej widac każda kropelkę, ale jak mi wynikało z lektury wypowiedzi
użytkowników, na ceramicznej jakby trochę mniej to było dokuczliwe. A
już z całą pewnością spora różnica była w odporności na zarysowanie
(na korzyść ceramicznej).

J.

chcę sprzedac mieszkanie przez agencje...
stolarz do konsultacji potrzebny
2w1 - pralka Bosch'a i golarka Panasonic
Re: Szafka RTV - wymiary półki
Re: Szafka RTV - wymiary półki