czytanie z ruchu warg?

1. Data: 2005-07-23 23:01:01

Temat: czytanie z ruchu warg?
Od: "yar65" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
moja mama 2 miesiące temu miała operację usunięcia guza mózgu z
trzonu mózgu.
Operację przeprowadzono na szaserów. Niestety po dwóch tygodniach,
kiedy wszystko wydawało się wracać do normy - nastąpił kryzys.
Pojawiły sie problemy z ciśnieniem, tetnem, oddychaniem. Wykonano
tracheotomię i od tej pory przeżywamy z mamą prawdziwy koszmar i
stres. Nie potrafie zrozumieć z jej ruchu warg, co chce przekazać.
Mama się denerwuje a ja coraz bardziej frustruję.
Przyszło mi do głowy znalezienie kogoś, kto potrafiłby (albo
chociaż spróbował) odczytać z ruchu warg, o czym mama mówi. Może
ktoś z osób niedosłyszących?
Mama nie potrafi na razie pisać (opuchnięte rece), ani wskazywać
liter na planszy (koordynacja ruchów rąk).
Proszę o pomoc lub inne rady w sprawie nawiązania kontaktu z taką
osobą.

2. Data: 2005-07-25 18:51:23

Temat: Re: czytanie z ruchu warg?
Od: l...@o...pl (Go) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osobą.
> Proponuję skontaktować się z logopedą, lekarz rodzinny może wystawić
skierowanie, pozdrawiam, Lucyna

3. Data: 2005-07-25 19:05:41

Od: Demostenes <d...@t...plSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze mozesz zastosowac prosty sposób z tablica znaków:

Ty wskazujesz znak/literę na tablicy, a mama w odpowiednim momencie daje
znak TAK.
Ty tę literę zapisujesz na tablicy w miejscu widocznym dla mamy

Znakiem TAK może by na przykład mrugnięcie oczyma, czy otwarcie ust...

--
avast! antywirus: Wychodzaca wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0530-0, 2005-07-25

Drętwienie palców- dlaczego
zwroty głowy.
usg tarczycy-brzmi jak wyrok:(
co mi jest?