czzy mogę zażądać skierowania na szcegółowe badania

1. Data: 2005-01-24 20:23:55

Temat: czzy mogę zażądać skierowania na szcegółowe badania
Od: gigimik <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem czterdzistoletnim facetem i chcialbym zrobić siobie szcegółowe
badania.
Niby nic nie dolega ale ..podejrzewam ze wchodze w wiek kiedy cos takiegio
powinno sie wykonywać.
Czy moge wiec zażądać od lekarza rodzinnego skierowania na badania i
ewentualnie jakie.

2. Data: 2005-01-24 20:49:24

Od: KM <k...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

gigimik napisał(a):
> [...]
> powinno sie wykonywać.
> Czy moge wiec zażądać od lekarza rodzinnego skierowania na badania i

Ja na miejscu twojego lekarza bym się wkurzył, przychodzisz i żądasz
badań bo jesteś facetem i podejrzewasz, że czas się zdiagnozować bo już
wiek nie ten i do tego jeszcze nie wiesz co jak i po co badać.
Może zanieś mu gotowe skierowanie, niech tylko postawi pieczątkę ?

A może to właśnie z nim w pierwszej kolejności warto ustalić co,
dlaczego jak trzeba zbadać jeśli już w ogóle JEST taka potrzeba ?

3. Data: 2005-01-24 21:42:26

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gigimik wrote:
> [...]
> takiegio powinno sie wykonywać.
> Czy moge wiec zażądać od lekarza rodzinnego skierowania na badania i

'zażądać' to troche za mocno powiedziane, ew. poprosic, wyjasnic swoje
watpliwosci co do stanu swojego zdrowia. a i tych badan 'darmowych' nie za
wiele, wiec jakies szczegolowe i dokladne tak czy tak trzeba bedzie z
wlasnej kieszeni pokryc

Adam

4. Data: 2005-01-24 22:39:35

Temat: badania
Od: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinno sie wykonywać.
> Czy moge wiec zażądać od lekarza rodzinnego skierowania na badania i

chyba nie ta kolejność:
- powinieneś pójść do w/w lekarza i on jest właśnie po to by ustalić jakie
badani Ci zrobić. Badania są dla niego, nie dla Ciebie. Jak chcesz lecieć do
Warszawy to prosisz o bilet nie o samolot.
- zarządać możesz by ocenił Twój przypadek i podparł się ewentualnie
badaniami. Jeśli uważasz , że nie potrafi Cie zdiagnozować, nie leczy
odpowiednio lub po prostu nie odpowiada Ci to zawsze możesz zmienić lekarza
- jeśli interesują cię same badania to istnieje wiele pracowni i
laboratoriów gdzie zaspokoić możesz swoje potrzeby i wykonać wszystkie
dostępne badania.

odsyłam na strony amerykańskich laboratoriów gdzie
- wynik badania (wydruk) morfologii kosztuje 10%
- a w/w wydruk z oceną lekarza 100% = 300 $

5. Data: 2005-01-25 07:03:28

Od: "giguś" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A może to właśnie z nim w pierwszej kolejności warto ustalić co,
> dlaczego jak trzeba zbadać jeśli już w ogóle JEST taka potrzeba ?

To ja sie kiedys wkurzyłem.
Nie korzytsałem z ządnych badań (laboratoryjnych, prześwietleń) przezk kilka
(co najmniej piec lat). Ostatnio zaistniała potzreba zrobienia
przeswietlenia kregów szysjnych (skierowanie z prywatnej wizyty). Okazało
sie płatnym własnie dlaego ze byłem prywatnie. Poszedłem o przepisanie a Pan
doktor..skrzywiony .. bo to dla nich koszty. Czy po klikunastu (co najmniej
latach) oplacania skladek...badania krwi ekg , moczu, cukry.. nie powinny mi
sie należeć ..okresowo...

6. Data: 2005-01-25 07:06:50

Od: "giguś" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gigimik" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinno sie wykonywać.
> Czy moge wiec zażądać od lekarza rodzinnego skierowania na badania i

Ssłuchajcie..mnie nie chodzi o jakies super specjalistyczne
badania..tomografie.usg.etc (nie znam sie na tym).
Ale chyba poziom cukru, skład krwi.. EKG... czy to tez wymaga jakis
szczególnych próśb.. Czy nie powinienem miec takie badania zagwarantowane w
jakis odstępach czasu Mam juz pod 50 -ke .wiec uwazam ze .w takim wieku
powinienm sobie podstawowe badania wykonywać np raz na dwa lata

7. Data: 2005-01-25 09:53:56

Od: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakis odstępach czasu Mam juz pod 50 -ke .wiec uwazam ze .w takim wieku
> powinienm sobie podstawowe badania wykonywać np raz na dwa lata

z punktu widzenia populacji nadajesz się na szczaw z tymi swoimi 50 latami.
Z punktu widzenia NFZ do któregi i ja dopłacam jeśli jesteś zdrowy to po co
ci badania ?
Te badania są kosztowne i nie takie podstawowe.
Możesz zrobić je na własny koszt. Przydadzą ci się :) i nie co 2 lata ale
co rok.
Aha - wykup sobie ubezpieczenie w jakiejś ubezpieczalni o wysokim
standardzie - będziesz miał je za darmo.

8. Data: 2005-01-25 18:21:15

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

giguś wrote:

> koszty. Czy po klikunastu (co najmniej latach) oplacania
> skladek...

jakich kilkunastu? 6 lat, od 1999 roku...
wczesniej szlo do wspolnego wora, i z reguly kasa na twoje badania szla na
górnikow zeby mieli pralki w swoich sklepach ;)

Adam

9. Data: 2005-01-25 20:09:56

Od: gigimik <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jan 2005 19:21:15 +0100, Adam napisał(a):

> jakich kilkunastu? 6 lat, od 1999 roku...
> wczesniej szlo do wspolnego wora,
Wory To ja mam ..pod oczami
i z reguly kasa na twoje badania szla na
> górnikow zeby mieli pralki w swoich sklepach ;)
:-)
szkoda ze nie bylem górnikiem....
bo te składki szły i nie doszły...ale chyba i nie tylko do mnie

A swoją drogą zapytałem powąznie. Moze zbyt mocno napisałem zażadać...
raczej powinienem napisac..poprosić...zaproponowac.. a swoją drogą ... od
kilku lat nie byłem u lekarza..(Bogu dzieki) ...ale akurat
potrzebuje...niby nic ale od razu operacja ... taką postawili diagnoze..
wspominajac jeszce abym sobie znalazł dobrego neurochirurga.

Jasne ze nie za darmoche.. ale o tym to juz chyba nawet rodzinny
wiedział..ze kumam.

> Adam
Andrzej

10. Data: 2005-01-26 14:34:38

Od: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakis odstępach czasu Mam juz pod 50 -ke .wiec uwazam ze .w takim wieku
> powinienm sobie podstawowe badania wykonywać np raz na dwa lata

Tak, wydaje mi się, że uzasadniona jest w tym wieku ocena EKG, poziom cukru
i morfologia - myślę że tego możesz oczekiwać po lekarzu rodzinnym.

Co się tyczy faktu, że byłeś prywatnie u lekarza ( pewnie ortopedy ) i on
wystawił Ci "płatne" skierowanie a ty chciałeś by Twój lekarz rodzinny
przepisał je na "niepłatne" - czytaj zazpłacił za nie - to to uważam za
nieporozumienie. Albo rejestrujesz sie do ortopedy, który ma umowę z NFZ i
on ma też pieniądze by refundować Ci badania, albo idziesz prywatnie ze
wszystkimi plusami i minusami tej decyzji.

Co do placenia od wielu lat. Najwiecej pieniędzy złużywają ludzie w
ostatnich 3 latach Swojego życia ( BTW - jeśli odkładasz na emeryturę - to
średnia wieku mężczyzny w Polsce to 62,5 roku więc statystyczny polak umiera
3 lata przed emeryturą, miłego zbierania , ale te fundusze nas omamiły )
Dodatkowo wysokość ubezpieczenia zdrowotnego jest wprost proporcjonalna do
zarobków a jakość usług medycznych równa dla każdego. To że ty płacisz za
więcej niż dostajesz wynika z Tego że rzesza bezrobotnych dostaje więcej niż
płaci. Decydując się na mieszkanie w Tym kraju godzisz się na tzw.
ubezpieczenie na zasadach solidaryzmu społecznego

Nic w jakości usług się nie zmieni dopuki Prawodawstwo/Ustawodawca nie
zadecyduje że jednak nie mamy "równych żołądków" , że ci co nie opłacają
składek na ubezpieczenie zdrowotne lub ci co wybierająminimalną stawkę -
mają wykonywane niezbędne minimum - ratowanie życia, zdrowia w stanach
nagłych przy pomocy podstawowych środków. Ktoś kto inwestuje wiecej będzie
mógł oczekiwać wiecej itd. Zanim wyrazisz bezaprobatę dla jakości usług
zastanów się dlaczego tak jest. W gabinecie prywatnym w którym byłeś
"ubezpieczeni" płacili jednakowo wysoką stawkę za wizytę. Gdyby połowa z
nich nie płaciła - Ty musiałbyś pokryć część niedopłaty lub jakość spadła by
o połowę. Tu jest tak samo jednak w skali kraju

rere do trampka
Pyt. do Gastrologa !!!!
opis nerki z tomografu
Mały żylak: Skleroterapia czy krioterapia?
serce - czy grozi mi zawal?