daltonizm a prawo jazdy

11. Data: 2005-07-09 19:45:39

Temat: Re: daltonizm a prawo jazdy
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko skad taki w osrodku nauki jazdy? znam wiele przypadkow, gdzie
> przed badaniem lekarskim na kursie ludzie z wadą zdejmowali okulary i
> mowili ze zadnej wady nie maja.. zreszta np. moje badanie trwalo moze 2
> minuty i opieralo sie na pytaniach typu "zdrowy pan jest?", "widzi pan
> literki na tablicy?", etc i z tego co wiem, w 99% szkół jest podobnie :)
>
> --
> best regards,
> scream (at)w.pl

nie odpowiadam za lekarzy, ktorzy swoja prace wykonuja niesumiennie, z
naruszeniem podstawowych zasad, ktorym zalezy tylko i wylacznie na tym, aby
w ciagu godziny zgarnac po 100 zl od sztuki w osrodku nauki jazdy. Badania
nalezy wykonac w gabinetach do tego przygotowanych i wg ustawy. Kto to
narusza popelnia przestepstwo i ponadto bierze odpowiedzialnosc za wszelkie
szkody, ktore kierowca spowoduje z powodu tego, ze zostal dopuszczony wbrew
przepisom do kierowania pojazdami mechanicznymi. Np. ofiary wypadkow moga
domagac sie rowniez od takiego lekarza zadoscuczynienia.
Natomiast to co Ci napisalem jest prawem, ktore obowiazuje. Jezeli znasz
takie przypadki, o jakich piszesz zglos do prokuratury.

pozdr.

casus

12. Data: 2005-07-09 20:07:11

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):
[...]

a takie schorzenie, o ktorym pisalem, tzn. ze ktos widzi tylko
podstawowe ilestam barw i nie widzi ich odcieni, to tez jest daltonizm?
zawsze myslalem, ze daltonizm polega na tym, ze nie rozpoznaje sie w
ogole barw, tzn wszystko jest w odcieniach np. szarosci..

--
best regards,
scream (at)w.pl

13. Data: 2005-07-09 20:46:26

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawsze myslalem, ze daltonizm polega na tym, ze nie rozpoznaje sie w
> ogole barw, tzn wszystko jest w odcieniach np. szarosci..

dokladnie - daltonista nie rozroznia zadnych kolorow - jedynie odcienie
szarosci.
pozdr.

casus

14. Data: 2005-07-10 11:40:36

Temat: Re:[NTG] daltonizm a prawo jazdy
Od: mmartyr <w...@w...sklepmalawi.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> Natomiast sa
> przeciwwskazaniem do prowadzenia pojazdow pow. 3,5 t, jak rowniez
> otrzymaniu tzw zawodowego prawa jazdy.

Czy zawodowe prawo jazdy to cos innego niz prawo jazdy kat. C, D lub C+E?
Gdzie mozna dowiedziec sie wiecej na ten temat?:)

mmartyr

15. Data: 2005-07-10 12:21:45

Temat: Re: Re:[NTG] daltonizm a prawo jazdy
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zawodowe prawo jazdy to cos innego niz prawo jazdy kat. C, D lub C+E?
> Gdzie mozna dowiedziec sie wiecej na ten temat?:)
> pozdrawiam
> mmartyr

wszystko jest zawarte w:

ROZPORZADZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 7 stycznia 2004 r. w sprawie badan
lekarskich kierowców i osób ubiegajacych sie o uprawnienia do kierowania
pojazdami (Dz. U. Nr 2, poz. 15).

pozdr.

casus

16. Data: 2005-07-11 08:43:24

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nornik" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> KROTKO: NIE

To jak sobie radza ze swiatlami? No wiem. Kolejnosc. Ale ci, ktorzy
rozpoznaja barwy to chyba krocej trwa u nich rozpoznanie swiatla? Czasem
licza sie ulamki sekund. Zawsze tak bylo, czy kiedys daltonista nie mogl
miec prawa jazdy?
Pozdrawiam
Ann

17. Data: 2005-07-11 11:13:43

Od: mmartyr <w...@w...sklepmalawi.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> wszystko jest zawarte w:
>
> ROZPORZADZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia [...]

Dzieki, czegos takiego potrzebowalem :)

mmartyr

18. Data: 2005-07-11 12:25:01

Od: żuk gnojny <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> Zapytam krótko i treściwie: czy daltonizm uniemożliwia ubieganie się o prawo
> jazdy?

jeżeli jest to taka choroba w której widzi sie zamiast barwy zielonej
czerwoną to to uniemożliwia otrzymanie prawa jazdy ze względów
bezpieczeństwa
np na przejeździe kolejowym zapala sie światło czerwone, a kierowca
widzi zielone
i co klapa

19. Data: 2005-07-11 13:30:48

Od: mmartyr <w...@w...sklepmalawi.pl> szukaj wiadomości tego autora

żuk gnojny wrote:

> [...]
> bezpieczeństwa
> np na przejeździe kolejowym zapala sie światło czerwone, a kierowca

Chyba nie do konca przemyslales to co piszesz. Zalozmy ze jestes osoba z
taka wada, w dziecinstwie zostales nauczony, ze jak widzisz takie (tutaj
zostalo pokazane palcem czerwone swiatlo na przejsciu dla pieszych)
swiatlo, to znaczy, ze nie mozesz dalej isc. Co za roznica czy widzisz tam
w rzeczywistosci kolor czerwony, zielony czy np granatowy? Na kazdym
sygnalizatorze barwa jest taka sama i widzac to swiatlo wiesz, ze masz sie
zatrzymac. Inna sprawa to fakt, ze czerwony jest bardziej agresywna barwa i
szybciej przemawia do rozsadku ;)

mmartyr

20. Data: 2005-07-11 17:01:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozpoznaja barwy to chyba krocej trwa u nich rozpoznanie swiatla? Czasem
> licza sie ulamki sekund. Zawsze tak bylo, czy kiedys daltonista nie mogl

sygnalizacja swiatlami jest ustalona jednoznacznie - sa standardy i kazdy
wie, ze u gory jest czerwone a u dolu zielone. Nie mowimy o osobach, ktore
nie rozpoznaja swiatel, tylko kolorow. Ich reakcja na swiatlo jest taka sama
jak niedaltonistow.

casus

Plamy na skórze (plecy)
Toksoplasmoza i rezonans magnetyczny