darowizna / spadek .... co myślicie?

11. Data: 2009-07-22 16:44:37

Temat: Re: darowizna / spadek .... co my?licie?
Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Nie. Ale mogłabym rozważyć prezencik z tej okazji.

Tam prezencik, stypę po ciotce trzeba wyprawić dla rodziny taką żeby
wszyscy przez tydzień na rzęsach chodzili.
Adam

12. Data: 2009-07-22 18:47:33

Temat: Re: darowizna / spadek .... co myślicie?
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka pisze:
> Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał

> Następna wylewna ...
>
> Choć i tak powinnam być wdzięczna, ze się odezwałyście ;-)))

No, a co mam napisać? :-)
Wszystko zależy od rodziny i układów w niej panujących.
Ja bez obaw powiedziałabym o spadku, darowiźnie czy ogromnej wygranej w
totka, ale tylko mojej rodzinie. Wiedziałabym, że i rodzice i rodzeństwo
nie oczekiwaliby ode mnie, że się z nimi podzielę, bo to _moja_ wygrana
czy darowizna. Dlatego też podzieliłabym się z nimi dużą częścią tych
pieniędzy bez wahania. Bo Oni nie oczekiwaliby ode mnie ani złotówki.
Jeśli chodzi o rodzinę mojego męża to wolałabym jednak nie dzielić się z
nimi tą wiadomością. Po prostu przypuszczam, że teściowie, a raczej
teściowa oczekiwałaby, że "odpalimy" część pieniędzy bratu męża.
Ot tak po prostu. Bo On mniej zarabia niż mój mąż i jest taki biedny, a
jego żona nie pracuje. I tam nikt nie pomyśli, że owszem mąż dobrze
zarabia, ale mamy naprawdę poważne wydatki i kredyty na głowie, że wcale
nie śpimy na kasie (na którą ciężko pracujemy), jak to się niektórym
wydaje, a to, że ja pracuję, a szwagierka nie, to nasz różny wybór i
sposób na życie.
Inaczej dzielić się z innymi kiedy wiesz, że ludzie się tego nie
spodziewają i nie oczekują od Ciebie niczego, nie zazdroszczą i nie
zieją zawiścią, a inaczej kiedy z wpływem tych pieniędzy na konto wiąże
się myśl, że są tacy, którzy uważają, że musisz, powinnaś i należy się
podzielić. Bo tak.

Anka P.

13. Data: 2009-07-23 07:44:23

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał w
wiadomości news:h47mqr$e8d$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]

> zawiścią, a inaczej kiedy z wpływem tych pieniędzy na konto wiąże się
> myśl, że są tacy, którzy uważają, że musisz, powinnaś i należy się

hehe ;-)

On: wiesz, moja mama jest bezrobotna, to normalne, że muszę jej co miesiąc
wysyłać pieniądze. Za to teściówka to przesadza, ciągle coś sobie kupuje,
mieszkanie urządza, a przecież mogłaby nam pomóc.
Ona: wiesz, mamy dwójkę małych dzieci i ciągle na coś są potrzebne
pieniądze, a on wysyła regularnie kupę kasy matce. Ja rozumiem, że ma mało,
ale nam też się nie przelewa. Moja matka oprócz emerytury dorabia na pół
etatu, siedzi z naszymi dzieciakami, a jak sobie coś kupi do domu, to on od
razu psy na niej wiesza...

Punkt widzenia itd... zapytaj swojego męża czy on też by się podzielił z
Twoją rodziną a nie swoją ;-)

Agnieszka

14. Data: 2009-07-23 09:44:02

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Punkt widzenia itd... zapytaj swojego męża czy on też by się podzielił z
> Twoją rodziną a nie swoją ;-)

Gdyby mój mąż dostał spadek po swojej ciotce, nie wtrącałabym się w to
co robi i do głowy by mi nie wpadło nawet, że miałby cokolwiek dawać
mojej rodzinie.
Gdybym większą kwotę pieniędzy dostała ja, niezależnie od źródła ich
pochodzenia (np. spadek po mojej ciotce), teściowa zakładałaby, że
należy wspomóc brata męża, a jej młodszego syna. Jestem tego pewna, ale
uprzedzam od razu o pytanie o moją pewność. Nie chce wracać do pewnych
spraw, które już zamknęłam i są za mna, więc nie odpowiem.

Anka P.

15. Data: 2009-07-23 09:46:35

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał w
wiadomości news:h49bbm$204$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
> od razu o pytanie o moją pewność. Nie chce wracać do pewnych spraw, które
> już zamknęłam i są za mna, więc nie odpowiem.

Ja tylko chciałam pokazać, że czasami dwie strony widzą różne rzeczy
zupełnie inaczej. Zupełnie nie chciałam wywlekać Twoich prywatnych spraw.
Jeżeli tak to odebrałaś, to przepraszam.

Agnieszka

16. Data: 2009-07-23 09:55:00

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Ja tylko chciałam pokazać, że czasami dwie strony widzą różne rzeczy
> zupełnie inaczej. Zupełnie nie chciałam wywlekać Twoich prywatnych
> spraw. Jeżeli tak to odebrałaś, to przepraszam.

Nie, nie odebrałam tego tak. Po prostu wolałam uprzedzić pytanie "a skąd
ta pewność?", na które nie odpowiedziałabym.
Ja też wiem, że są różne punkty widzenia, dlatego zazwyczaj zanim
wyrobię sobie opinię na dany temat wolę posłuchać dwóch różnych zdań.
A w tym przypadku wszystko zależy też od rodziny i stosunków niej
panujących. To czy przyjaciółka MOLNARKi na podzielić się informacją lub
samymi pieniędzmi, zależy od niej, jej doświadczeń i relacji w rodzinie.

Anka P.

17. Data: 2009-07-23 10:14:53

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak już zupełnie z boku głównego wątku, uważam, że sprawy między
rodzeństwem powinny być załatwiane między rodzeństwem. Wtrącanie się matki w
to, czy rodzeństwo ma sobie pomagać czy nie i na jakich zasadach, to już
jest gruba przesada. Niezależnie od tego czy rodzeństwo jest samotne czy
"rodzinne".

Agnieszka

18. Data: 2009-07-23 21:31:54

Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka pisze:
> Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał

> Następna wylewna ...
>
> Choć i tak powinnam być wdzięczna, ze się odezwałyście ;-)))
Moja kasaaa jest mooooojaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

19. Data: 2009-07-24 07:08:27

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Inaczej dzielić się z innymi kiedy wiesz, że ludzie się tego nie
> spodziewają i nie oczekują od Ciebie niczego, nie zazdroszczą i nie zieją

Ja osobiście to się obawaim, ze taka kasa może zachwiać nawet naprawdę dobre
stosunki.

Koleżanka zdecydowała sie nie mówić ale być mocno wyczulona na potrzeby w
rodzinie ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka

20. Data: 2009-07-24 07:10:09

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

> Aczkolwiek (bardziej ogólnie) będąc po jakichś tam już przejściach
> związanych ze spadkami, uważam, że nie należy odpuszczać swojego udziału w
> granicach ustanowionego prawa i rozsądku.

Rozwiń proszę.

Pozdrawiam
MOLNARka

Propaganda kłamstwa,a "Prawa dla homoseksualistów"
Opieka nad Dzieckiem - Poznań.
Urodzinowa zaduma
Nie szata zdobi..., ale wyraża szacunek
szczęśliwe małżeństwo