darowizna / spadek .... co myślicie?

1. Data: 2009-07-21 18:07:55

Temat: darowizna / spadek .... co myślicie?
Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach sezonu ogórkowego ... mam taki kejs do rozpatrzenia ;-)

Jest sobie rodzina - rodzice około 60, dorosła córka z mężem i syn z żoną.
Wszyscy żyją na wyższym standardzie - dobra praca, dom lub mieszkanie, 2
samochody na rodzinę, nikomu na nic nie brakuje, nie są chorzy czy
potrzebujący itp.
I wszyscy są ze sobą w bardzo dobrych kontaktach.
No sielanka po prostu ;-)

Zupełnie niespodziewanie córka dostaje darowiznę (spadek) od dalekiej
krewnej z zagranicy - 200 000 EUR.
Tylko ona z całej rodziny utrzymywała z ciotka kontakt (była tam kiedyś na
wakacjach i od tego czasu pisują do siebie, brat z racji, ze był młodszy
nigdy ciotki nie poznał, rodzice jakoś nie czuli potrzeby do kontaktów).
Krewna to dokładnie ciotka ojca (mocno wiekowa Pani co to lata temu za
granicę wyemigrowała).

I teraz ...
1. Czy będąc córką powiedziałybyście o tej darowiźnie?
2. Czy podzieliłybyście się z bratem i rodzicami?
3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?
4. I w ogóle wasze przemyślenia na ten temat mile widziane .... ;-)

Sytuacja nie jest tak dokładnie hipotetyczna choć się jeszcze nie zdarzyła

Uprzedzając od razu pytania i komentarze - ja jestem przyjkaciółką opisanej
córki i ona mi o zamiarach ciotki opowiedziała. Ona się miota co ma zrobić
jak to się już stanie faktem.

Pozdrawiam
MOLNARka

2. Data: 2009-07-21 19:05:39

Temat: Re: darowizna / spadek .... co myślicie?
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie MOLNARka <M...@M...pl> tak oto plecie:

> [...]
> lata temu za granicę wyemigrowała).
>
> I teraz ...
> 1. Czy będąc córką powiedziałybyście o tej darowiźnie?

Tak

> 2. Czy podzieliłybyście się z bratem i rodzicami?

Nie

> 3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?

Nie

> 4. I w ogóle wasze przemyślenia na ten temat mile widziane .... ;-)

A i tak sytuacja pokaże prawdziwość tej rodzinnej sielanki.

Qra

3. Data: 2009-07-21 19:21:49

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka pisze:

> I teraz ...
> 1. Czy będąc córką powiedziałybyście o tej darowiźnie?

Tak.

> 2. Czy podzieliłybyście się z bratem i rodzicami?

Częścią darowizny.

> 3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?

Nie.

Anka P.

4. Data: 2009-07-22 09:38:10

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał

> Tak

> Nie

> Nie

A żeby Cię ... miała się rozpocząć mega dyskusja a nie takie lakoniczne
tak/nie.
Wrrr ... żadnej zabawy ;-(

A w sumie - czemu byś powiedziała jakbyś się nie dzieliła?
Chciałabyś się pochwalić? Czy co?

Pozdrawiam
MOLNARka

5. Data: 2009-07-22 09:39:15

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał

> Tak.

> Częścią darowizny.

> Nie.

Następna wylewna ...

Choć i tak powinnam być wdzięczna, ze się odezwałyście ;-)))

Pozdrawiam
MOLNARka

6. Data: 2009-07-22 09:47:25

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <M...@M...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?
> 4. I w ogóle wasze przemyślenia na ten temat mile widziane .... ;-)

Potraktowałabym jak każdą większą kasę "z nieba" - premia, lotto, zysk na
giełdzie. Opowiada rodzinie o swoich finansach to niech powie i o spadku,
nie opowiada - nie ma potrzeby.
Mając zbywającą kasę i wiedząc, że ktoś z rodziny potrzebuje, podzieliłabym
się, ale tu chyba nie zachodzi taka okoliczność. _Być może_ znając lepiej
koligacje rodzinne podzieliłabym się z rodzicami, bo to jednak ciotka ojca,
ale to naprawdę jest kwestia indywidualnego podejścia.
Udziału w spadku testamentowym, nie mając praw ustawowych, nie
oczekiwałabym. Aczkolwiek (bardziej ogólnie) będąc po jakichś tam już
przejściach związanych ze spadkami, uważam, że nie należy odpuszczać swojego
udziału w granicach ustanowionego prawa i rozsądku. Tyle, że tu chyba ta
sytuacja nie zachodzi (w sensie prawa, nie rozsądku ;-)).

Agnieszka

7. Data: 2009-07-22 10:33:45

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie MOLNARka <M...@M...pl> tak oto plecie:

> Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał

> A żeby Cię ... miała się rozpocząć mega dyskusja a nie takie lakoniczne
> tak/nie.

No coooo??!!!! Odpowiedziałam na zadane pytania!!!!

> Wrrr ... żadnej zabawy ;-(

Daj szansę.

> A w sumie - czemu byś powiedziała jakbyś się nie dzieliła?
> Chciałabyś się pochwalić? Czy co?

Tak. Żeby im cudne twarze botoksem wyprostowane nagle w pomarszczoną
wściekłością maski zmieniły się. I te wspaniale wybielone zęby dziko z
zazdrości zazgrzytały.

Qra, tak lepiej?

8. Data: 2009-07-22 10:35:54

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie MOLNARka <M...@M...pl> tak oto plecie:

> Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał

> Następna wylewna ...
>
> Choć i tak powinnam być wdzięczna, ze się odezwałyście ;-)))

Chcesz numer konta, gdzie można przekazać dźwięczące wyrazy przekazać w
formie darowizny? ;-)

Qra

9. Data: 2009-07-22 13:43:38

Temat: Re: darowizna / spadek .... co my?licie?
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka wrote:

> I teraz ...
> 1. Czy będąc córką powiedziałybyście o tej darowiźnie?

Tak

> 2. Czy podzieliłybyście się z bratem i rodzicami?

Nie. Ale mogłabym rozważyć prezencik z tej okazji.

> 3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?

Nie.

> 4. I w ogóle wasze przemyślenia na ten temat mile widziane .... ;-)

Szlag by mnie trafił w US, przy zapłacie podatku od tego spadku.

Justyna

10. Data: 2009-07-22 15:02:40

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*MOLNARka*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
Pippi):

> 1. Czy będąc córką powiedziałybyście o tej darowiźnie?

Raczej nie

> 2. Czy podzieliłybyście się z bratem i rodzicami?

Nie

> 3. Czy będąc bratem i rodzicami oczekiwalibyście podziału?

Nie (czego oczy nie widzą tego sercu nie żal ;) )

> 4. I w ogóle wasze przemyślenia na ten temat mile widziane .... ;-)

Jeżeli tylko córka utrzymywala kontakty, a rodzice nie, to nie miałabym
skrupułów w zatrzymaniu całej darowizny. Ze spadkiem może być gorzej, bo jak
się inni spadkobiercy dowiedzą to dym mogą zrobić.
A czy ciocia to tak bardzo wiekowa? Potencjalni spadkobiercy mogą się poczuć
urażeni i mogą wnioskować za unieważnieniem darowizny ze względu na wiek i
tym samym niepoczytalność starszej pani.

Magda *gdaMa*, świeżo po podziale spadku z "kochającą" rodzinką ...

4267 (20090722) __________

Propaganda kłamstwa,a "Prawa dla homoseksualistów"
Opieka nad Dzieckiem - Poznań.
Urodzinowa zaduma
Nie szata zdobi..., ale wyraża szacunek
szczęśliwe małżeństwo