descendostoma (polskie określenie?)

1. Data: 2007-05-05 20:40:32

Temat: descendostoma (polskie określenie?)
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

tłumaczę z j. niem. ogólny opis leczenia operacyjnego pacjentki z wrzodziejącym
zapaleniem esicy i prostnicy, u której zastosowano resekcję obu fragmentów
jelita - i założono jej właśnie "descendostomę". Wiem, że to w tym przypadku
sztuczne ujście jelita grubego, nei wiem tylko, jak fachowo nazwać je po
polsku. Zdanie mam takie:

31. 01. 2007 r. wykonano jednoczesną histerektomię, adneksektomię oraz resekcję
esicy z międzyzwieraczową resekcją prostnicy i założeniem (sztucznego ujścia).

Z góry dziękuję za pomoc
Anna Tupaj

2. Data: 2007-05-05 21:01:17

Temat: Re: descendostoma (polskie określenie?)
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sigmostomia?

pozdrawiam
Anka

3. Data: 2007-05-05 21:07:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5 May 2007 22:40:32 +0200, atupaj wrote:

> tłumaczę z j. niem. ogólny opis leczenia operacyjnego pacjentki z wrzodziejącym
> zapaleniem esicy i prostnicy, u której zastosowano resekcję obu fragmentów
> jelita - i założono jej właśnie "descendostomę".

Czyli stomię okrężnicy zstępującej jak mniemam...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2007-05-05 21:41:30

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

atupaj pisze:
> [...]
> esicy z międzyzwieraczową resekcją prostnicy i założeniem (sztucznego ujścia).

Nie zamierzam się mocno upierać, ale nie podoba mi się "założenie".
Napisałbym:

...i wyłonieniem kolostomii w obrębie okrężnicy zstępującej.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2007-05-10 23:16:01

Od: m...@h...com (ddx) szukaj wiadomości tego autora

wow... ale przypadek.. wspolczuje. musiala tam byc niezla infekcja... ale
teraz mam nadzieje jest lepiej

Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

"prąd mnie kopie"
Ciśnieniomierz automatyczny