deser na romantyczny wieczor we dwoje

11. Data: 2006-11-05 15:23:44

Temat: Re: deser na romantyczny wieczor we dwoje
Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niekompatybilna" napisał:

> co proponujecie?

Propozycje z walentynkowego dodatku kuchennego GW:
- galaretka z suszonych owoców z gożdzikami, cynamonem i kardamonem
- tarta czekoladowa na gorąco
- gruszki w winie z sosem zabajone
- serduszka miłości
http://kuchnia.gazeta.pl/kuchnia/1,54047,2511960.htm
- albo torcik straciatella

Jak Cię coś zainteresowało, to podrzucę przepisy.

Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 75.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

12. Data: 2006-11-05 15:33:06

Od: KSZYCHOOO <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niekompatybilna napisał:

> pomyslalam, ze moze fajnym pomyslem bedzie jakis smaczny deser, ktory
> dodatkowo pobudziłby nasze zmysły... co proponujecie?

moze tak jak juz ktos proponowal pucharek lodow z owocami
z tym, ze nie dodawalbym za duzo ani lodow, ani bitej smietany
moze "slynny" ananasik ?

K.

13. Data: 2006-11-05 15:41:12

Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> Zrób mu loda.

ok, ale chodziło mi o deser na koniec wszystkiego, nawet spraw które
poruszyłeś :)

14. Data: 2006-11-05 15:41:57

Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KSZYCHOOO" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> moze tak jak juz ktos proponowal pucharek lodow z owocami
> z tym, ze nie dodawalbym za duzo ani lodow, ani bitej smietany
> moze "slynny" ananasik ?
>
> K.

lody z owocami i jakaś pyszną polewą są chyba ok :)

15. Data: 2006-11-05 18:26:57

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

niekompatybilna <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>
> pomyslalam, ze moze fajnym pomyslem bedzie jakis smaczny deser, ktory
> dodatkowo pobudziłby nasze zmysły... co proponujecie?

pomijając pytanie "co lubicie?" podam:

duży talerz pomaziać artystycznie sosem czekoladowym
na środku karmelkowy koszyczek
w koszyczku kilka gałek lodów cynamonowych
na lody troszke owoców do przybrania
kleks dobrej bitej śmietany
gałązka mięty (byle nie miętowy opłatek ;-))
długa łyżeczka obok talerzyka

deser raczej po lekkim daniu głównym, podany z dobrą espresso lub capucino

h.

16. Data: 2006-11-05 19:17:10

Od: "zazuzi" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> długa łyżeczka obok talerzyka
>
> deser raczej po lekkim daniu głównym, podany z dobrą espresso lub capucino

Mi się Twoj pomysl bardzo spodobal, we wtorek mam rocznice, wiec na pewno
wyprobuje:) Tylko napisz prosze o co chodzi z tym koszyczkiem karmelkowym i
jakiego sosu czekoladowego uzywasz.

Pozdrawiam!

zazuzi

17. Data: 2006-11-05 19:30:19

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

zazuzi <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]

> wyprobuje:) Tylko napisz prosze o co chodzi z tym koszyczkiem karmelkowym i

koszyczek: wylewasz cienko gęsty karmel na krążek papieru, formujesz w
kształt wafelka do lodów i czekasz, aż zastygnie. Zdejmujesz papierek -
gotowe. (jak Ci nie wyjdzie koszyczek, może też być taki karmelowy krążek na
talerzu - słodki karmel dobrze konweniuje z niezbyt słodkimi lodami (ciężko
dowrać niesłodkie lody - ja mieszam mleczne z cynamonem - duuzo cynamonu.

a sos obojętny, bo tylko do dekoracji. -zgapiłam pomysł z restauracji i
lubię ten przepis-popis :)

zdroweczki
h.

18. Data: 2006-11-05 19:47:38

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> dowrać niesłodkie lody - ja mieszam mleczne z cynamonem - duuzo cynamonu.
>
> a sos obojętny, bo tylko do dekoracji. -zgapiłam pomysł z restauracji i

Z jednym "ale" - karmel nie lubi czekać, rozpłynie się, a jeśli to ma być
deser "po" - to masz dwa wyjścia - albo wy w pokoiku to i tamto oraz owo, a
w kuchni koleżanka będzie produkować koszyczki ze stoperami w uszach, albo w
najmniej odpowiednim momencie zerkniesz na zegarek z komentarzem - oj, muszę
zrobić koszyczek...

Tak, jak moja kumpela rzuciła niewinnie do małżonka "w trakcie" - A chleb
kupiłeś?

Ania

19. Data: 2006-11-05 19:50:16

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dowrać niesłodkie lody - ja mieszam mleczne z cynamonem - duuzo cynamonu.
>
> a sos obojętny, bo tylko do dekoracji. -zgapiłam pomysł z restauracji i

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\przegielas ale w restauracji bym sie (prawie)
opanowal ;)

Kri Z

20. Data: 2006-11-05 19:54:02

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Nov 2006 19:30:19 +0000 (UTC), Hania napisał(a):

> koszyczek: wylewasz cienko gęsty karmel na krążek papieru, formujesz w
> kształt wafelka do lodów i czekasz, aż zastygnie. Zdejmujesz papierek -
> gotowe. (

ostatnio w TV widziałam jak ktoś robił takie koszyczki na łyżce, ale nie
pamietam niestety w którym to było programie.
trzymasz dużą łyżkę nad deseczką (w powietrzu) i drugą łyżką oblewasz
artystycznie łyżkę tworząc koszyczek, czekasz chwilkę aż zastygnie i
delikatnie wysuwasz łyżkę.

Od siebie dodam, że bardzo lubimy jeść banany zapiekane w miodzie lub
czekoladzie

*w miodzie* :
odrobinkę masełka na patelnię,
do tego ok 2-3 łyżki miodu
gdy już się zacznie topic nakładasz na to banany (przekrojone na pół,
wzdłuż)
oddzielnie można przyrumienić wiórki kokosowe i posypać nimi banany

*w czekoladzie*
odrobinkę masełka na patelnię,
odrobinkę cukru tak aby zrobił sie karmel
gdy już się zacznie topic nakładasz na to banany (przekrojone na pół,
wzdłuż)

oddzielnie topisz czekoladę dodając nieco mleka, żeby sie nie przypaliła.
polewasz czekoladą banany, posypujesz wiórkami kokosowymi

mniam :)

Jakaś paranoiczna sytuacja na tej grupie...
Konkurs na www.Gotowanie24.pl
kucnia wloska
topienie/wyrob smalca/u
NIEPRAWDA