diagnoza, ca. mammae u mężczyzny (tłumaczenie PL>DE)

1. Data: 2006-05-13 19:28:20

Temat: diagnoza, ca. mammae u mężczyzny (tłumaczenie PL>DE)
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

w ekspertyzie cytohistopatologicznej wypełnionej odręcznie przez lekarza mam u
pacjenta z rakiem prawego sutka mam jedno słowo nieczytelne, którego nie jestem
w stanie się domysleć bez pomocy lekarza. Kontekst jest następujący:

Rozpoznanie kliniczne:

b.a. c - hypo... (początek słowa najprawdopodobniej taki właśnie) tumor w sutku
prawym o dł. 2 cm.

Rodzaj pobranego materiału: cytologia
(w prawej jamie konglomerat węzłów chłonnych o dł. 4 cm.)

Dokładne rozpoznanie z karty informacyjnej leczenia szpitalnego brzmi:
Ca. mammae dex. Status post chemiotherapiam praeoperativam.
rak sutka po stronie prawej. stan po chemioterapii przedoperacyjnej (dobrze to
rozumiem?)

Będę wdzięczna za pomoc w odszyfrowaniu. Jeżeli ktoś będzie chętny pomóc, mogę
przesłać skan fragmentu dokumentu na priva.

pozdrawiam serdecznie
Anna Tupaj

2. Data: 2006-05-13 21:47:29

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiem sobie sama ;-)
chodziło o tumor hipoechogeniczny
pan lekarz sporządzający ekspertyzę napisał zamiast "hipo-" "hypo-" i do tego
jeszcze końcówkę słowa napisał w postaci ślicznego ślaczka ;-)
a swoją drogą - zastanawia mnie dlaczego w polskiej dokumentacji jednak często
pojawiają się rozpoznania bez kodyfikacji ICD 10. Przecież to bardzo ułatwiłoby
sprawę (do pary z łaciną) - chociażby przy przekazywaniu dokumentacji lekarzom
za granicą...

pozdrawiam
Anna Tupaj

3. Data: 2006-05-13 22:00:01

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

atupaj wrote:

> [...]
> Przecież to bardzo ułatwiłoby sprawę (do pary z łaciną) - chociażby
> przy przekazywaniu dokumentacji lekarzom za granicą...

Tobie tutaj akurat by to niewiele pomoglo, bo "hipoechogeniczny" chyba nie
występuje w ICD 10 jako jedynie wynik określonego badania obrazowego, który
przecież może mieć najróżniejsze korelaty morfologiczne.

4. Data: 2006-05-14 08:19:31

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "atupaj" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ułatwiłoby
> sprawę (do pary z łaciną) - chociażby przy przekazywaniu dokumentacji

Taaaak? Czy mogłabyś w takim razie podać mi nr np zespołu
metabolicznego?

5. Data: 2006-05-14 08:55:26

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tobie tutaj akurat by to niewiele pomoglo, bo "hipoechogeniczny" chyba nie
> występuje w ICD 10 jako jedynie wynik określonego badania obrazowego, który
> przecież może mieć najróżniejsze korelaty morfologiczne.
Mi w tym miejscu na pewno nie. Ale w całej dokumentacji tego pana nie ma
nigdzie kodu jednostki chorobowej, zapewne nie ma u nas takiego obowiązku.

pozdrawiam
Anna Tupaj

6. Data: 2006-05-14 09:03:11

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taaaak? Czy mogłabyś w takim razie podać mi nr np zespołu
> metabolicznego?
zdaje się, że nie ma, tak?
ale odnośnie raka sutka, to cała grupa D05 jest jednak do dyspozycji.
pozdrawiam serdecznie
Anna Tupaj

7. Data: 2006-05-14 17:40:46

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdaje się, że nie ma, tak?
> ale odnośnie raka sutka, to cała grupa D05 jest jednak do dyspozycji.

Oczywiście, że nie ma:-) Podobnie z innymi rozpoznaniami. Jest to
również dla lekarzy uciążliwe, szczególnie jeśli opisowe rozpoznanie,
które mówi wiele ma zostać zamknięte w ICD, które mówi bardzo mało.
Jeśli używa się programu do sporządzania dokumentacji medycznej, to
często nie istnieje możliwość zapisywania takiego rozszerzonego
rozpoznania:-(
--
Marek Li

prośba o interpretację badania hormonów tarczycy
pekanie kacików ust- wit.B nie pomaga od 2tyg
Temperatura pewnych narządów a zdrowie
poranne mdlosci
"odczynowe wezly chlonne" - prosze o rade