dieta a alergia na pyłki

11. Data: 2010-04-17 08:03:20

Temat: Re: dieta a alergia na pyłki
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> był taki rok w którym szkodziła
> mi sałata

To może zależeć od sałaty, sposobu uprawy itp.

12. Data: 2010-04-17 20:59:50

Temat: Re: dieta a alergia na pyłki Przyszła wiosna - jemy pszenicę
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.polskadroga.pl/cbc/DomWiedzy/Kuchnia_Chin
ska.htm
W tym linku czytamy o alergi :
"
Smak gorzki osusza. Zalecany jest przy gromadzeniu się nadmiaru wilgoci w
ciele. Dlatego zagotowana kawa działa dobroczynnie na nadmiar śluzu w
płucach, a także na zimne, wilgotne jelito grube, dlatego pomaga przy
porannych zaparciach."

"Alergie pochodzenia wątrobowego uaktywniają się zwykle wiosną.
Z każdym z głównych narządów związane są inne, na podstawie których można
zdiagnozować, co niedomaga. Wątroba kontroluje oczy, napięcie mięśni,
ścięgna, paznokcie, emocje i łzy. Na tej płaszczyźnie następują zmiany,
kiedy wątroba działa nieharmonijnie. Zapalenie spojówek może być przyczyną
zbyt mocnego jang wątroby, co bywa wywoływane przez zbyt rozgrzewające
jedzenie ..."
_______________

Jak sama nazwa wskazuje pozostała treść tekstu pszesiąknięta jest filozofią
i warunkami w Chinach.
Odżywianie ściśle uzależnione jest od pory roku,
i nie napisali, ale wydaje się to oczywiste od klimatu (wyżyny, niziny).
Mleko zalecane tylko małym dzieciom, bo zdaje się jest tam na kartki.
Dużo wypełniaczy (50% ziaren zboża), by nikt nie był głodny.
Zdziwiła mnie zalecana na lato kasza gryczana z siadłym mlekiem- to oni
znają coś poza ryżem?
I krojenie ważyw wzdłuż kierunku wzrostu: będą żylaste.
Nie wiedziałam, że najpierw nalewa się odrobinę wody, a dopiero potem oliwę
z oliwek, mimo, że znałam ten numer topiąc słoninę.

W sumie raczej znane zalecenia, ciekawsze fragmenty:

"Smak słodki wzmacnia. Nie chodzi tu jednak o cukier i wyroby z cukrem, ale
o gotowane ziarna zbóż, należące do żywiołu ziemi, które powinny stanowić 50
proc. pożywienia.
Jeśli po jedzeniu pojawia się ochota na coś jeszcze, to znaczy, że posiłek
nie był zrównoważony.
Każdy z narządów ma swoje maksimum i minimum energetyczne przypadające na
określoną porę doby i roku, co zostało odkryte za pomocą badania tętna (na
przegubach obu rak). Tętno i energia są inne w każdej porze roku, więc i
człowiek się zmienia. Kobiety co 7, mężczyźni co 8 lat wchodzą w kolejny
cykl charakteryzujący się zmianami - tak fizycznymi, jak i psychicznymi.
Wobec tego również dieta wymaga modyfikacji.
Unikanie mięsa i produktów gotowanych nie jest zalecane, szczególnie w
zimie, bo prowadzi do wychłodzenia organizmu.
Najbardziej pobudzone jesienią płuca i jelito grube kontrolują skórę,
nazywaną trzecim płucem lub dodatkową nerką. Zaburzenia w obrębie płuc i
jelit mogą przejawiać się poprzez choroby skórne.
Należące do żywiołu wody nerki i pęcherz moczowy są najbardziej aktywne
zimą. Każda nerka ma odrębne zadania. Prawa, nazywana "małym ogniem życia",
zachowuje odpowiednią temperaturę ciała, utrzymuje w cieple żołądek i
śledzionę, kontroluje libido, wytwarza energię ochronną oraz porusza płyny
wewnętrzne. Odpowiada za siłę życiową. Lewa nerka odpowiada za substancję
ciała, stan kości, szpiku, zębów, mózgu, uszu, włosów i brwi. Silna wola i
odwaga świadczą o mocnych nerkach, odpowiednio niechęć do działania i strach
to objawy niedomagania nerek. Ponieważ wszystko jest ze sobą powiązane, to,
co szkodzi zębom - np. nadmierna ilość cukru - spowoduje kłopoty z nerkami,
a w rezultacie może wywołać zaburzenia w sferze związanych z tym narządem
emocji, czyli stany lękowe.
Gotowanie potraw jest bardzo ważne ... Jedzenie głównie surowych warzyw,
mimo wielu witamin, jakie zawierają, wcale nie jest zbyt korzystne,
szczególnie zimą.
.....A propos alkoholu - według medycyny chińskiej, potrzeba picia dużych
jego ilości jest wywoływana przez nadmierne spożywanie mięsa i soli. ...

W kuchni chińskiej stosuje się niewielkie ilości mięsa ...Zaleca się
gotowanie mięsa z dużą ilością grzybów, ...
Ważne jest także, jakiego rodzaju mięso wybieramy i z jakiego źródła ono
pochodzi. Wieprzowina z przemysłowego chowu świń zawiera szkodliwe produkty
przemiany materii powstałe w wyniku przewlekłego stresu, jakiemu poddane
były zwierzęta, a w kościach gromadzą się substancje chemiczne zawarte w
paszach....
Podstawą diety powinny być gotowane ziarna zbóż, gotowane warzywa, trochę
mięsa i owoce. Nie ma potraw całkowicie zakazanych...

...Wiosną należy jeść głównie pszenicę, w dowolnej postaci, ....
Jesień to pora ryżu, jęczmienia i owsa. Brązowy ryż wzmacnia śledzionę,
żołądek, płuca, leczy jelito grube, nadciśnienie pochodzenia nerkowego,
reumatyzm, choroby skórne pochodzące od płuc i nerek. Ryż biały, czyli
oczyszczony, jest niewskazany podobnie jak cukier - zakwasza i oziębia
organizm. Jęczmień ma działanie odświeżające, usuwa gorąco, więc stosowany
jest przy gorączce, przy zapaleniu pęcherza i nerek, nawet przy siwieniu i
niedoborze wapnia (co świadczy o osłabionym jin nerek). Przy niedoborze
energii w nerkach zalecany jest także owies, który ponadto pomaga przy
niedoczynności tarczycy, impotencji, bezpłodności, kwasicy cukrzycowej,
działa przeciwbiegunkowo, pobudza apetyt, wzmacnia ścięgna i energię
życiową.
Zima, podobnie jak lato, nie ma odpowiadającego jej zboża. Jednak ruchowi
wody odpowiada fasola. Ponieważ działa ona ochładzająco, lepiej ją jadać w
lecie, a rozgrzewającą kaszę gryczaną - w zimie. Krótko mówiąc, zamieniamy
pożywienie w najbardziej zimnej i gorącej porze. Jeśli chce się jeść kasze
gryczaną latem, można ochłodzić ją kwaśnym mlekiem, a gdy zrównoważymy
fasolę mięsem, jak jest przyjęte w wielu tradycyjnych potrawach, może być
spożywana zimą.
Nie bez znaczenia jest rodzaj ognia, jakiego używamy do gotowania.
...Najlepsze jest jedzenie gotowane na naturalnym ogniu. Elektryczność to
wibracja, nie ogień, a najbardziej szkodliwe jest pożywienie z kuchenki
mikrofalowej....
Ważny jest czas - najlepiej gotować powoli. Warzywa należy kroić w kierunku
wzrostu. Po wrzuceniu do garnka, szybko mieszać, by się nie przypaliły;
warto najpierw wlać na dno naczynia trochę wody, a potem oliwę. Tłuszcz
powinien być taki, który nie rozkłada się pod wpływem wysokiej temperatury -
oliwa z oliwek spełnia ten wymóg. Garnka nie przykrywamy, by zapewnić
rozprzestrzenianie się energii. Gotowanie z alkoholem dostarcza wielkich
ilości energii. Od czasu do czasu, szczególnie w chorobach zimna, można
przyrządzić np. wołowinę gotowaną przez 3-4 godziny w czerwonym winie.
Nie wolno używać naczyń aluminiowych. Dowiedziono, że aluminium w kontakcie
z żywnością jest bardzo toksyczne. Niewskazane są teflonowe, gdyż przegrzany
teflon wydziela trujący gaz. W naczyniach żelaznych, stalowych i żeliwnych
nie należy gotować ziół. Najlepsze do gotowania są garnki emaliowane.
Polecane są naczynia szklane i porcelanowe.
Biały cukier zazwyczaj jest szkodliwy, gdyż silnie zakwasza organizm...
Słodkie mleko krowie mogą pić małe dzieci, potem nie jest ono szczególnie
polecane. Jest wskazane przy osłabieniu, gdyż wzmacnia energię śledziony i
krew, dostarcza wilgoci w przypadku gorączki spowodowanej nadmiarem ciepła w
sercu. Zimne mleko osłabia żołądek, a tym samym źle wpływa na stawy
kolanowe, gdyż przez kolana przebiega kanał energetyczny żołądka. Zdrowsze i
lepiej przyswajalne jest mleko kozie, którego skład jest zbliżony do
ludzkiego. Natomiast kwaśne mleko wspaniale odświeża wątrobę.
"

13. Data: 2010-04-18 05:40:46

Od: "vave" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Alergie pochodzenia wątrobowego uaktywniają się zwykle wiosną.

na wienkszośc sowich pytań znajdziesz odpowiedzi np tu:

http://www.gandalf.com.pl/b/jedz-i-zyj-zgodnie-z-por
ami-roku/

a strona autoki

http://www.dietoterapia.info/omnie.htm

oraz tu:

http://www.dobreksiazki.pl/b11139-odzywianie-dla-zdr
owia.htm?sid=vg4eeaphpu61ph2k64gitpm5o2

pozdr

jk

14. Data: 2010-04-19 06:57:06

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-04-2010 22:59, Stokrotka pisze:
ska.htm
> W tym linku czytamy o alergi :
> "

Banialuki, bujdy, bzdury...

> [...]
> i nie napisali, ale wydaje się to oczywiste od klimatu (wyżyny, niziny).
> Mleko zalecane tylko małym dzieciom, bo zdaje się jest tam na kartki.

Mleko zalecane tylko dzieciom ponieważ Azjaci mają genetyczną
nietolerancję laktozy.
Przeciętny chińczyk po mleku ma niestrawność i wiatry takie, że w
Japonii myślą, że idzie tajfun.

Zasadniczo jedyna mądra rada i to mądra tylko dla Chińczyka.
Reszta to banialuki.

Cała tzw. medycyna chińska to wytwór z czasów Mao, żeby zapewnić ludziom
jakiekolwiek leczenia, jak już się całą inteligencje posłało do obozów
pracy.
Odkopali parę starych tekstów, dorobili do tego patriotyczną przykrywkę
i mieli problem z głowy.

A ciemny lud wszystko kupi.

--
Maddy

15. Data: 2010-04-19 07:08:11

Od: "Zbig" <k...@w...plSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Cała tzw. medycyna chińska to wytwór z czasów Mao, żeby zapewnić ludziom

niechce misię z toba wymieniać pogładów, bo trace na tym, natomiast
odwrotnie:

Mao wymordował wielu lekarzy tradycujnych i palił księgi medyczne dlatego
teraz niełatwo w Chinach odrodzić się medycynie trad.
A mleko pij na zdrowie (koncernów mleczarskich)

jk

16. Data: 2010-04-19 12:39:07

Od: "Jacek Buda " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

> To może zależeć od sałaty, sposobu uprawy itp.

Zgadzam się w 100 %
to może nie sama sałata może jakieś knserwanty dodatki
to było tylko jeden rok
w następnym jadałem już normalnie sałatę ale z odrazą

17. Data: 2010-04-20 07:04:34

Od: "Polaris" <p...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Jakie pokarmy/produkty wzmagają alergię na pyłki?
> Czyli jakie są niewskazane wiosną dla alergika ?

Sprawdz hasło "alergeny krzyżowe", np. przy alergii na pyłki traw objawy
uczulenia mogą się pojawić np. po spożyciu pomidora.

Pozd. Pola Ris

18. Data: 2010-04-20 07:55:37

Od: "Zbig" <k...@w...plSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdz hasło "alergeny krzyżowe", np. przy alergii na pyłki traw objawy
> uczulenia mogą się pojawić np. po spożyciu pomidora.

tymbardziej że teraz jest bardzo agresyne pylenie wielu gatunków

jk

Zaniki pamięci po narkozie
Czeste krwotoki z nosa u dziecka
Medycyna Pracy