Czeste krwotoki z nosa u dziecka

1. Data: 2010-04-14 08:05:03

Temat: Czeste krwotoki z nosa u dziecka
Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Synek ma 5 lat i dosyć często (często w mojej opinii - co 3-4 tygodnie)
zdarza mu się mieć krwotoki z nosa. Nie zauważyłem problemów z krzepliwością
w przypadku innych drobnych ranek, czy otarć - jak to u dziecka. Te krwotoki
być może czasami są wynikiem mechanicznego urazu - czyli wkładania palca do
nosa, mimo, że upominamy synka, czasem, jak to dziecku zdarza się. Ale sam
był świadkiem kilka razy tego, że krew leciała mu, kiedy nawet nie dotykał
nosa. Nie dmuchał mocno, czy też nie używamy przewlekle jakichś kropel.
Nosem czyszczę roztworem soli morskiej i raczej delikatnie. Ma drobne
alergie, ale wg badania jedynie pokarmowe i staramy się unikać tych
produktów. Ze względu na częste katary alergolog skierował nas do
laryngologa. Lekarz przepisał jakąś maść (teraz nie mam przy sobie, nie
pamiętam nazwy) na gojenie noska po katarze i kropelki. Od października
dawałem dziecku cyklicznie (kilka dni, potem przerwa) Rutinacea (tę dla
dzieci), czasami wapno i sporadycznie witaminę D (tylko w okresie zimowym,
niezbyt często). Synek nie wykazuje żadnych innych problemów zdrowotnych. Co
do częstości tych krwotok - podejrzewam, że o części nawet nie wiemy, bo
panie z przedszkola nie zawsze o tym informują. Dziś przydarzyło mu się
kolejny raz, kiedy jechaliśmy do przedszkola, pani z przedszkola tylko
potwierdziła, że jest jedynym dzieckiem w grupie, które miewa takie
krwotoki. Jeśli laryngolog i alergolog nie znajdują przyczyny, co możemy
jeszcze diagnozować?

Jacek

5026 (20100413) __________

2. Data: 2010-04-16 20:31:34

Temat: Re: Czeste krwotoki z nosa u dziecka
Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
też mam w grupie takie dziecko z krwotokami.
akurat w tym konkretnym przypadku mam bardzo utrudniony kontakt z rodzicami
(sa wietnamczykami)
ale do rzeczy: w przypadku Toma krwotoki są mocno zależne od...
temperatury. wiem że może dziwnie to brzmi ale on jak się spoci (a joko 6
latek jest normalnie ruchliwy:-) więc i się poci) rozgrzeje za bardzo to się
od razu krwotok zaczyna. żeby unikać problemu dbam by był odpowiednio ubrany
i jak się spoci na placu zabaw to chwile odpoczywa.

nie wiem czy pomogłam ale może to w jakikolwiek sposób naprowadzi i Was.

aaa raz miał taki krwotok, że wzywaliśmy pogotowie (powiedzcie paniom z
przedszkola bo mogą nie wiedziec- po pół godzinie krwawienia trzeba wezwać
pogotowie!!!) laryngolog badał i powiedział że wszystko jest ok. że może
taka jego uroda..... i jeśli badania podstawowe są ok to jest "możliwe" i
trzeba się z tym pogodzić....

pozdrawiam
DD

3. Data: 2010-04-16 22:15:35

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-16 22:31, Tomek pisze:

> [...]
> taka jego uroda..... i jeśli badania podstawowe są ok to jest "możliwe" i

To dziecko nie ma anemii?

--
animka

4. Data: 2010-04-17 10:23:55

Od: "Papa5merf" <P...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "jh" napisał:
> [...]
> które miewa takie krwotoki. Jeśli laryngolog i alergolog nie znajdują
> przyczyny, co możemy jeszcze diagnozować?

hm... objawy dziwnego bezprzyczynowego krwawienia z nosa mogą być przyczyną
oprysków chemicznych na niebie, zdaża się że nagle całe rodziny
odpoczywające na świerzym powietrzu dostają nagle jednocześnie krwotoków z
nosa, być może w tym jest problem, bo skoro dziecku nic nie dolego to
krwotoków mieć nie powinno, pomyśl czy przypadkiem te dziecko nie przebywa
za dużo pod gołym niebem?

5. Data: 2010-04-17 11:53:13

Od: skalski <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 22:31, "Tomek" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> taka jego uroda..... i jeśli badania podstawowe są ok to jest "możliwe" i

owszem, przyczyna moze tkwic w 'takiej urodzie'
prawdopodobnie jest to kwestia slabszych naczyn w nosie.
jesli jeszcze wziac pod uwage; czeste urazy dziecinstwa wywolane
roztargniona niezbornoscia ruchow, grzebaniem panokciem w
poszukiwaniu....
czego pani przeczkolanak nie zawsze wychwyci,
to efekt jest jaki jest.
poki krwawienie nie przybiera zjawiska widocznie permanentego raczej
nie jest niebezpieczne.
potem mozna poddac sie zabiegowi przypalania naczynek w nosie.

6. Data: 2010-04-17 11:55:46

Od: skalski <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Kwi, 12:23, "Papa5merf" <P...@p...pl> wrote:
> rzytkownik "jh" napisa :

> hm... objawy dziwnego bezprzyczynowego krwawienia z nosa mog by przyczyn
> oprysk w chemicznych na niebie, zda a si e nagle ca e rodziny
> odpoczywaj ce na wierzym powietrzu dostaj nagle jednocze nie krwotok w z
> nosa, by mo e w tym jest problem, bo skoro dziecku nic nie dolego to
> krwotok w mie nie powinno, pomy l czy przypadkiem te dziecko nie przebywa
> za du o pod go ym niebem?

turny jezdes totklifie ;)

7. Data: 2010-04-25 19:56:18

Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

spokojnie z wiekiem przejdzie,
ja miałem częste krwanienia z nosa jak byłem mały i przeszło,
a lekarstwo? jak pamietam nie ma na to lekarstwa.

8. Data: 2010-04-25 23:26:15

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-25 21:56, bdronka pisze:
> spokojnie z wiekiem przejdzie,
> ja miałem częste krwanienia z nosa jak byłem mały i przeszło,
> a lekarstwo? jak pamietam nie ma na to lekarstwa.

Jest. Żelazo.

--
animka

Medycyna Pracy
urlop_z_malym_dzieckiem
Jak mierzyć ciśnienie ciśnieniomierzem?
ospa wietrzna
Re: Jak mierzyć ciśnienie ciśnieniomierzem?