dieta a zdrowie...

51. Data: 2006-11-08 12:23:03

Temat: Re: dieta a zdrowie...
Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Od tłuszczów nie można utyć ani jednego grama!!!!!

Tyle wykrzykników to się stawia na Bravo Chat, a nie grupie dyskusyjnej
(netykieta). A poza tym- ile ważysz przy jakim wzroście?

pzdr.
R*

52. Data: 2006-11-08 12:35:22

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dogadamy się, bo patrzysz głównie przez pryzmat kulturystyki...:)))

Jak widzicie drodzy koledzy dyskusja na argumenty z Jurkiem nie ma
najmniejszego sensu.
Tkwi on w jakiejś obsesji bogatotłusczowowo-jajowo-optymalnej.
Trudno, tak już musi widocznie być..... . Kazdy z nas ma swoje
słabości...jakie ma Jurek już zdążyliśmy się przekonać....
Ważne żeby te słąbości nie szkodziły innym.
Uważajcie więc na poglądy Jurka, drodzy koledzy forumowicze.

Na tym kończę ....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

53. Data: 2006-11-08 13:09:42

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Podstawą diety optymalnej są żółtka jajek. Tam są wszystkie aminokwasy
> egzogenne.

Bzdura

> Wyżej od mięsa stoją żółtka jajek, podroby,
> tłuste sery żółte i twarogowe i tłusta śmietana.

Bzdura^2

pzdr.
R*

54. Data: 2006-11-08 13:49:07

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.twojadieta.info/kalorie/

Sztuka mięsa wołowego B30,6 W3,2 T10,3
Schab pieczony B 30,4 W0,7 T18,7

>stoją "

>żółtka jajek,
Jaja kurze całe B12,5 W0,6 T9,7

>podroby,
Kiełbasa zwyczajna B17, 6 W0 T15,6

> tłuste sery (parmezan)
B41,5 W0,1 T32

>twarogowe
B20,0 W0,1 T32

>tłusta śmietana.
> B2,2 W3,1 T30

Z tej listy większą ilością białka (żródła aminokwasów endogennych ...jak to
ktoś kiedyś przytaczał) od mięsa, posiada tylko tłusty ser parmezan (z
ogromną ilością tłuszccu T32)...

Ciekawe ile aminokwasów znajduje się w śmietanie.... B2,2

Jurek skompromitował się po raz kolejny......

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

55. Data: 2006-11-08 17:43:23

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl>
> W diecie optymalnej potrzeba barzdzo mało białka wysokowartościowego, bo
> tylko ok. 50 g, 3 razy tyle tłuszczu jest koniecne,

Pisałeś wcześniej że KONIECZNE jest aby w jednym posiłku były wszystkie
aminokwasy i że tylko produkty zwierzęce to zapewniają. O.K. O tłuszczach
pisałeś że może być ich mniej jeżeli jest otyłość a jeżeli szczupły zje
więcej to nie przytyje bo przez niego przeleci. Też O.K. Po co więc piszecie
że ten stosunek jest konieczny. Wystarczy napisać tak jak w bajce "mięso
chude jest bez smaku" należy jeść tłuste. Sugestia że jest to konieczne w
każdym posiłku odstraszy każdego.

Pozdrawiam S*.

56. Data: 2006-11-08 17:53:03

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl>
> Popatrz na zdrowych Francuzów, którzy są najzdrowszym narodem w Europie,
> jedzą statystycznie 160 g tłuszczu (żółte sery!!!) i piją wytrawne
> winka...:)))

"...jedzą statystycznie 160 g tłuszczu". Takie zdanie wielu zrozumie że
chodzi o tłuszcz dodatkowy, widoczny. A przecież oni jedzą tłuste mięsa i
tłuste sery.

Pozdrawiam S*.

57. Data: 2006-11-08 18:01:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Nov 2006 09:37:06 +0100, Szczepan Białek wrote:

> [...]
>
> 1. Cztery parówki po 150g ( lub ser żółty, karkówka itp.zawierające 25%
> tłuszczu)
> 2. 2 małe bułeczki (40g) lub 2 kupki ryżu
> 3. 1kg warzyw
> 4. ZERO gramów tłuszczu
> 5. 2 lampki wytrawnego wina
>
> Jeżeli zastąpisz parówkę trzema jajkami to dostaniesz DODATKOWE 20g masła.
> Do białego sera dostaniesz śmietanę. Do chudego mięsa masełko do polania
> jarzyn itp. Nie jest to dieta wysokotłuszczowa.
> Jest to zwykła dieta dla "mięsożernych". Założę się że "mięsożerny" M.
> Bieniek tak się pokątnie żywi a publicznie to zwalcza.

Ke? :)
Ja nic nie zwalczam. Piętnuje jedynie sektę optymalnych.

A żywię się nieco inaczej;) Przede wszystkim prawie nie jem słodyczy,
białego pieczywa i ziemniaków. Staram się jeść warzywa w różnych
postaciach. Jestem mięsożerny, więc jadam mięso, tudzież jaja, lubię
sery pleśniowe i nie pogardzę przyzwoitym czerwonym winem. Staram się
nie jeść potraw o wysokim indeksie glikemicznym, oraz zjadać poniżej
2000 kcal - dopóki nie osiągnę masy docelowej (jeszcze ze 4 kilo w dół i
będę z siebie dumny jak paw) ;). I tyle.

> Czy takie żywienie jest zdrowe? Kto ma rację M. Li czy M. B. Pewnie nie
> uzgodnią.

Obaj mamy rację ;) Dieta wegetariańska jak najbardziej może być
zrównoważona i pełnowartościowa. Dieta z mięsem też.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

58. Data: 2006-11-08 18:09:51

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> >>
> Ćwierciakiewiczowa napisała jesden dobry przepis na chleb orzechowy. Ale
> na tym koniec. Nie wmożna się na nią powoływać, ponieważ ona sama miała
> ogromne problemy z nadwagą. Ze schodów pani Cwierciakiewiczowa schodziła
> tyłem, ponieważ było jej lżej...:)))

Jestem innego zdania. W owym czasie nie było żadnej głośnej diety
niskowęglowodanowej. Decydowal ślepy los. Ten kto lubił słodycze kończył
marnie. Ten co nie, był praktycznie na diecie Kwaśniewskiego. W jej
przepisach (wykwintnych) nie ma "kartoflano-kapuścianych" obiadków. Ona
sama lubiła słodycze.

Pozdrawiam S*

59. Data: 2006-11-08 22:16:28

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:ms9zuclj1bdt$.dlg@always.coca.cola...

> Obaj mamy rację ;) Dieta wegetariańska jak najbardziej może być
> zrównoważona i pełnowartościowa. Dieta z mięsem też.

Nie uważasz, że tak szokujące informacje trzeba dawkować:-) Oni tego nie
strawią. Nie słyszeli powiedzenia o drogach i Rzymie:-)
BTW. Ja narzuciłem sobie dużo bardziej restrykcyjne odżywianie
(1250kcal), bo muszę schudnąć więcej, a mam gorzej, bo równocześnie sie
odchudzam i znów :-))rzuciłem palenie.

60. Data: 2006-11-09 09:03:37

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li"

> Nie uważasz, że tak szokujące informacje trzeba dawkować:-) Oni tego nie
> strawią. Nie słyszeli powiedzenia o drogach i Rzymie:-)

Przypomniałem sobie książkę o żywieniu według grup krwi. Jeżeli uwzgłędnimy
również klimat i zamożność to dróg do zdrowia będzie wiele. Ale zawsze jest
pokusa optymalizowania ( z uwzględnieniem kłopotliwości stosowania diedty).
Dla nas tu w Polsce największe szanse daję diecie M. Bieńka ("Poniekąd
powierzchownie może się wydawać w pewnych punktach zbieżna z doktryną
Jurka").
Zbieżność będzie pełna jeżeli Jurek trochę zmodyfikuje sposób prezentacji
diety Kwaśniewskiego. Stosunek białka do tłuszczu nie musi być zachowany w
każdym posiłku ani w każdej kiełbasie. Tu powinien decydować smak. Tłuszcz
jest najtańszym źródłem kalorii i można go dać na talerz w nadmiarze. Każdy
zje z tego tyle ile mu w danej chwili potrzeba. Istotne jest aby pożywienie
było "complete" (jak dla psów). Complete jest całe zwierzę (jajko = piskle)
lub śmietana. Jeżeli żwierzę jest za duże to wszystkiego po trochu. Nie
tylko szynka.

Pozdrowienia
Szczepan

suchy kaszel od miesiąca, pulmonolog