Re: dieta a zdrowie...

From: "Szczepan Białek" <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dieta a zdrowie...
Date: Thu, 9 Nov 2006 10:03:37 +0100

Użytkownik "Marek Li"

> Nie uważasz, że tak szokujące informacje trzeba dawkować:-) Oni tego nie
> strawią. Nie słyszeli powiedzenia o drogach i Rzymie:-)

Przypomniałem sobie książkę o żywieniu według grup krwi. Jeżeli uwzgłędnimy
również klimat i zamożność to dróg do zdrowia będzie wiele. Ale zawsze jest
pokusa optymalizowania ( z uwzględnieniem kłopotliwości stosowania diedty).
Dla nas tu w Polsce największe szanse daję diecie M. Bieńka ("Poniekąd
powierzchownie może się wydawać w pewnych punktach zbieżna z doktryną
Jurka").
Zbieżność będzie pełna jeżeli Jurek trochę zmodyfikuje sposób prezentacji
diety Kwaśniewskiego. Stosunek białka do tłuszczu nie musi być zachowany w
każdym posiłku ani w każdej kiełbasie. Tu powinien decydować smak. Tłuszcz
jest najtańszym źródłem kalorii i można go dać na talerz w nadmiarze. Każdy
zje z tego tyle ile mu w danej chwili potrzeba. Istotne jest aby pożywienie
było "complete" (jak dla psów). Complete jest całe zwierzę (jajko = piskle)
lub śmietana. Jeżeli żwierzę jest za duże to wszystkiego po trochu. Nie
tylko szynka.

Pozdrowienia
Szczepan