dlaczego mięso trzeba rozmrozić?

1. Data: 2007-10-18 11:44:53

Temat: dlaczego mięso trzeba rozmrozić?
Od: Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego przed gotowaniem np. rosołu mięso powinno być rozmrożone?
Pozdrawiam
Teli.

2. Data: 2007-10-18 12:13:15

Temat: Re: dlaczego mięso trzeba rozmrozić?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena (gsk) wrote:

> Dlaczego przed gotowaniem np. rosołu mięso powinno być rozmrożone?

A powinno? Co prawda niezbyt często używam zamrożonego mięsa, ale
rozmrażam je tylko dla kotów, bo jedzą surowe. Do gotowania/pieczenia
nigdy.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2007-10-18 13:15:22

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:

> A powinno? Co prawda niezbyt często używam zamrożonego mięsa, ale
> rozmrażam je tylko dla kotów, bo jedzą surowe. Do gotowania/pieczenia
> nigdy.

Rozmrażają chyba Ci, którzy nie myją przed zamrożeniem?

--

Gosia

4. Data: 2007-10-18 13:32:19

Od: "volumax75" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wg moich obserwacji mieso powinno być rozmrażane jak najwolniej (chyba),
więc gotowanie kłóciło by się z moimi pogladami. chyba. pozdr.

5. Data: 2007-10-18 16:04:48

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Rozmrażają chyba Ci, którzy nie myją przed zamrożeniem?

Przed zamrożeniem nie powinno się myć mięsa, bo skraca to czas
przechowywania w dobrym stanie po zamrożeniu.
Ja nie myję mięsa przed zamrożeniem, lecz rozmrażam i wtedy myję.
Dlatego uważam, że rozmrażanie jest wtedy uzasadnione. Poza tym zdarza
się, że głęboko zamrożone mięso aż do chwili zawrzenia rosołu czy
podczas przygotowywania pieczeni jest wewnątrz jeszcze zamrożone, jeśli
gotujemy/pieczemy na ostrym ogniu. Wtedy jakość mięsa gotowanego jako
np. sztuki mięsa czy pieczonego jako pieczeni jest gorsza - nie jest
równomiernie ugotowane/upieczone, jest twardsze, bardziej łykowate i
trudno określić czas gotowania/pieczenia.

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-10-18 17:00:24

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

Mięso należy rozmrozić chocby po to by otrzymac wspanialy, aromatyczny
rosoł. Uważam że jest to wystarczający argument.

Gotując rosół lub bulion z zamrożonego kawałka mięsa - to połowa czasu
gotowania zejdzie na rozmrożenie owego kawałka a druga połowa czasu to
już temperatura gotowania która powoduje natychmiastowe ścięcie mięsa,
więc nie ma tu już czasu na powolne, najlepiej bardzo powone
przechodzenie substancji aromatycznych i smakowych do wywaru, przez co
rosłól jest 'cienki'.

Rosół najlepiej zacząć od zblanszowania kawałków rozmrożonego mięsa
(szybkiego obgotowania 1min, w gorącej wodzie)
i wylania tej popłuczyny. W tym etapie wszystkie resztki krwi, płynów
z mięsa wydostających się podczas rozmrażania etc. ulegają ścięciu a
potem usunięciu, przez co rosół będzie bardziej klarowny i czysty.

Następnie mięso należy umyć pod bieżącą wodą.
I dopiero teraz nastawić w zimnej wodzie, podgrzewając powoli aby mógł
zachodzić proces ekstrakcji smaków i wszystkich "dobrych" składników
do rosołu.

Tak przygotowany rosół będzie bardziej odżywczy! Nie będzie to tylko
żółtawa woda o smaku mięsa!!!

pozdrawiam,
Roman

7. Data: 2007-10-18 18:00:16

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "volumax75" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> wg moich obserwacji mieso powinno być rozmrażane jak najwolniej (chyba),

ale dlaczego?
Teli.

8. Data: 2007-10-18 18:22:54

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Przed zamrożeniem nie powinno się myć mięsa, bo skraca to czas
> przechowywania w dobrym stanie po zamrożeniu.
> Ja nie myję mięsa przed zamrożeniem, lecz rozmrażam i wtedy myję.

A zamrożonego mięsa nie można umyć? Ja zwykle wrzucam do zamrażarki
mięso niemyte. Jeśli mięso używam do pieczenia/smażenia (po to żeby jeść
samo mięso), rozmrażam powoli, wyjmując z zamrażarki dzień wcześniej
wieczorem. Jeśli ma mi posłużyć tylko do wywaru/rosołu, wyjmuję z
zamrażarki, myję pod bieżącą wodą i gotuję. Takiego mięsa (zwykle z
kością) z wywaru do zupy lub rosołu zazwyczaj nie jemy, chyba że jest go
na tyle dużo, żeby starczyło na farsz do pierogów, ale wtedy jest mocno
mielone z przyprawami i w smaku nie odczuwa się, że było gotowane wprost
z mrożenia.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2007-10-18 18:23:39

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 18 octobre 2007 ŕ 19:00:24, dans
<1...@y...googlegroups.c
om> vous écriviez :

> [...]
> więc nie ma tu już czasu na powolne, najlepiej bardzo powone
> przechodzenie substancji aromatycznych i smakowych do wywaru, przez co

Niezupelnie tak.

Mieso zamrozone obniza temperature wody, w zwiazku z tym woda z
(jakakolwiek) mrozonka dochodzi do punktu wrzenia o wiele wolniej.

Co akurat pozwala na doskonaly rosol, zauwaz :) Najlepszy rosol jest
wlasnie z zamrozonego miesa rozmrazanego > gotowanego na malutkim
ogniu.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-10-18 18:24:59

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 18 octobre 2007 ŕ 20:22:54, dans <ff88jn$3b6$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> i w smaku nie odczuwa się, że było gotowane wprost
> z mrożenia.

Bo go chyba nawet nie ma :)

> Pozdrawiam
> Ewa

Pozdrawiam takoz

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

Znacie jakies fajne fora dotyczące żywienia, diet itd ?
Różnica miedzy kapustą kwaszoną a kiszoną ? jaka?
ZUPA FASOLOWA...
jak obieracie dynie?
DZIEKI