Re: dlaczego niektórzy ludzie boją się psychologów?

Data: 2000-02-03 04:18:06
Temat: Re: dlaczego niektórzy ludzie boją się psychologów?
Od: n...@p...ninka.net

Krzysztof Parzyszek <h...@i...com> writes:

> Opowiedz mi o tym. (serio)
> Czy uzycie slowa ``ekshibicjonizm'' wywolalo te reakcje? Znasz lepsze?

jaka reakcje?
Po prostu fakt, ze ktos odbiera cie na poziomie mowy ciala i nie
lekcewazy tych informacji uwazasz za wtargniecie w twoja
prywatnosc. Ja nie.
Podalam byc moze skrajny przyklad, ale mial on tylko unaocznic fakt,
ze "jestem jaka jestem" i tego nie ma sie co wstydzic.
To kwestia akceptacji samego siebie.
Co z drugiej strony nie znaczy oczywiscie, ze bede biegac po ulicach i
krzyczec do kazdego ze ja jestem tak-i-taka.

> Uparcie trzymasz sie swojej teorii zaklamania. Dodatkowo rodzielasz
> moje stanowisko na dwie czesci, co zaczyna (moim zdaniem)
> wplywac nieco na jego (tj. mojego stanowiska) interpretacje.
> Sprobuj spojrzec na to jak na calosc --- ``chec zachowania kontroli
> nad ujawnianiem swojej prywatnosci''.

Ale wlasnie. Ja mam calkowita kontrole nad zachowaniem swojej
prywatnosci.
Do niej jednakze nie nalezy to, jaka jestem "zewnetrznie" i ogolnie
jak typ osobowosci.
Sa to cechy ktore mnie charakteryzuja jako jednostke i sa dostrzegane
na zewnatrz przez inne jednostki, jedne mniej inne bardziej zwracajace
na to uwage i wyciagajce wnioski.

> Podam przyklad. Wiekszosc osob traktuje swoje cialo jak cos,
> czego niekoniecznie nalezy sie wstydzic, ale nie znaczy to,
> ze chca je kazdemu pokazac.

bardzo dobry przyklad. Pociagnijmy go dalej. Czasami sa sytuacje, w
ktorych publicznie niejako inni ludzie dostrzegaja twoja
nagosc. Np. lekarz. Np. pod zbiorczym prysznicem na basenie itp.

teraz jak odniesiemy ta analogie do psychiki, to powiedzmy tak:
jak mimo tego, ze nie biegam nago po ulicach to jednak nie denerwuje
sie faktem ze lekarz widzi mnie naga i zauwazy np. ze mam pryszcze na
plecach krzywe lopatki etc. Ciebie zas zdaje sie denerwowac, ze lekarz
bez twojego pozwolenia moze zobaczy te pryszcze...

Teraz rozumiesz o co mi chodzilo?

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net