dlaczego powracamy do korzeni?

11. Data: 2004-03-08 16:18:40

Temat: Re: dlaczego powracamy do korzeni?
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

klamliwa eulalia w wiadomości news:c2hrs3$1qnp$1@mamut.aster.pl pisze:

> no a cos tym mozgiem ciekawego wykombinowali?? bo po co mi duzy mozg
> jak jest bezuzyteczny?? i tak nawet 30% mozgu prawdopodobnie teraz nie
> wykorzystujemy to po co nam wieksza bezuzyteczna powierzchnia??

Powierzchnia to kiedys byla mniejsza, mimo wiekszej objetosci czy masy. Ot,
skurczyl sie i pofaldowal :)

Kwiatek dla wszystkich Pan:
-----,---'-@

12. Data: 2004-03-08 16:42:17

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powierzchnia to kiedys byla mniejsza, mimo wiekszej objetosci czy masy.
Ot,
> skurczyl sie i pofaldowal :)
>
> Kwiatek dla wszystkich Pan:
> -----,---'-@

masz jakis mozg z "tamtej" epoki?

Jurek

13. Data: 2004-03-08 17:24:32

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:c2i6av$1e5$1@inews.gazeta.pl...

A ja myślę, że chodzi nie o jeszcze większą objętość, czy powierzchnię
mózgu,
ale o to, że dać mu "więcej pary" ;]

> Powierzchnia to kiedys byla mniejsza, mimo wiekszej objetosci czy masy.
Ot,
> skurczyl sie i pofaldowal :)

Na nic fałdy, jeśli mózg nie dostaje odpowiedniej ilości i jakości
"mieszanki paliwowej" ;)
i w takiej sytuacji nie ma innej możliwości, jak "chodzić w trybie
oszczędnościowym".
Nawet najlepszy samochód wyścigowy bez odpowiedniego paliwa będzie wykazywał
tylko część swoich możliwości, np. w 70% maksymalnie...

> Kwiatek dla wszystkich Pan:
> -----,---'-@

Dziękuję! :)

Krystyna

14. Data: 2004-03-08 17:57:45

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w

> no a cos tym mozgiem ciekawego wykombinowali?? bo po co mi duzy mozg jak
> jest bezuzyteczny??

:))))))))))))))))))))))))

i tak nawet 30% mozgu prawdopodobnie teraz nie
> wykorzystujemy to po co nam wieksza bezuzyteczna powierzchnia??

Kto Ci taką bzdurę powiedział?
Mózg człowieka zajmuje 2% objętości ciała (albo 2% wagi, jak wolisz), a
zużywa 25% tlenu. W objetości 2% wydziela się 25% ciepła. Mózg pracuje na
granicy przegrzania. Więcej już nie może, chyba, że zasili się go związkami
wysokoenergetycznymi, które dostarczają "czystą" energię.
Większy mózg ma większe możliwości, więcej może wydzielić się w nim energii,
ale wymaga też lepszego zasilania (odżywiania się organizmu).
Coś za coś. W ciągu ostatnich 15 tys. lat mózg człowieka zmniejszył się o
około 10%.

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2004-03-08 18:08:54

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> mieli

> :))))))))))))))))))))))))
>
> i tak nawet 30% mozgu prawdopodobnie teraz nie

ksiazki, leszku ksiazki....................

> [...]
związkami
> wysokoenergetycznymi, które dostarczają "czystą" energię.

hmmm a co to ma do wykorzystywania powierzchni mozgu?? hem??? twierdzisz ze
cala powierzchnia mozgu jest funkcjonalnie obarczona???

> [...]
> ale wymaga też lepszego zasilania (odżywiania się organizmu).
> Coś za coś. W ciągu ostatnich 15 tys. lat mózg człowieka zmniejszył się o

heh, no tak? masz jakis mozg z tamtego okresu??? widziales?
nie wyjasniles mi nadal po co mi wiekszy mozg skoro jego funkcjonalnosc jest
nizsza??

pozdrawiam
aducha

16. Data: 2004-03-08 18:27:32

Od: b...@w...serwery.pl (Basiou) szukaj wiadomości tego autora

j> bo okres kiedy ci ludzie w ten sposob sie odzywiali i przetrwali, trwal
j> duzo dluzej niz wszystkie tzw . cywilizacje do kupy wziete. A mozgi mieli
j> wieksze od czlowieka "wspolczesnego"
j> Jurek

Ciekawe skad to ciagle podkreslanie wielkosci mozgu?
A w szkole mowili: kon ma wiekszy mozg od czlowieka, tylko co z tego?

--
Best regards,
Basiou mailto:b...@w...serwery.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

17. Data: 2004-03-08 21:17:09

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> heh, no tak? masz jakis mozg z tamtego okresu??? widziales?
> nie wyjasniles mi nadal po co mi wiekszy mozg skoro jego funkcjonalnosc
jest
> nizsza??

to Cooler pisal o faldach na mozgu, a wiadomo ze mozgi to "oni" mieli
wieksze bo czaszek jest bardzo duzo. A zaleznosc ; wielkosc mozgu -poziom
inteligencji u zwierzat to chyba nie kwestionujesz, bo o tym w pierwszych
podrecznikach zoologi pisza

Jurek

18. Data: 2004-03-08 21:19:07

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basiou" <b...@w...serwery.pl> a écrit dans le message de
rwery.pl...

> [...]
>
> Ciekawe skad to ciagle podkreslanie wielkosci mozgu?
> A w szkole mowili: kon ma wiekszy mozg od czlowieka, tylko co z tego?

a slon to dopiero ma "leb"! chodzi o stosunek masa mozgu do masy ciala
ktory ten mozg ma "obsluzyc", im mniejszy tym "zwierze" inteligentniejsze

Jurek

19. Data: 2004-03-08 21:34:26

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> a slon to dopiero ma "leb"! chodzi o stosunek masa mozgu do masy ciala
> ktory ten mozg ma "obsluzyc", im mniejszy tym "zwierze" inteligentniejsze

Czyli jak się przytyje, to się głupieje?
A małe kobietki z dużymi głowami są inteligentniejsze niż reszta ludzkości?
:)

Coś mi tu domorosłą eugeniką ten wątek zaczyna zalatywać momentami,
zwłaszcza coponiektóre dywagacje dietowo-mózgowo-rozrostowe. :->
Sowa

20. Data: 2004-03-08 21:46:06

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak się przytyje, to się głupieje?

:(((((((((((((( uwazasz ze "masowe" dodawanie sobie kilogramow jest
objawem inteligencji?

> A małe kobietki z dużymi głowami są inteligentniejsze niż reszta
ludzkości?
> :)

mozgu nie nosi sie w "reklamowce" , a wscisle okreslonym miejscu i miejsce
to jest najlepiej chronionym w naszym organizmie. Natura jest logiczna, ale
tego tez nie uznajesz.

> Coś mi tu domorosłą eugeniką ten wątek zaczyna zalatywać momentami,
> zwłaszcza coponiektóre dywagacje dietowo-mózgowo-rozrostowe. :->
> Sowa

poglebienie znajomosci anatomii nie zaszkodzi, a jak temat nie zrozumiany to
zawsze mozna poszukac informacji, chociazby w "sieci"

Jurek

waga cudo i Monti...
yo-jo
Zoltar nadchodzi! (pmd - o czy ma być?)