dlaczego powracamy do korzeni?

71. Data: 2004-03-09 23:08:58

Temat: Re: dlaczego powracamy do korzeni?
Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś mi się wydaje, że "kłamliwa eulalia", to rzeczywiście Twoja prawdziwa
> postawa :(

a ja korzystając z okazji chciałam zapytać, czemu zmieniłaś ksywkę? bo mnie
to intryguje od jakiegoś czasu, ale jakoś nie miałam okazji spytać:-)

pzd. Wiedzma

72. Data: 2004-03-09 23:11:00

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w jakiej dziedzinie? bo chyba nie masz na mysli skladanie np komputerow?

hmm, a w jakiej dziedzinie słoń wykazuje się większą inteligencją niż
człowiek?

pzd. Wiedzma

73. Data: 2004-03-10 06:11:09

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> To ja czytałam co innego - ważne jest pofałdowanie i kora mózgowa i
> dostarczanie odpowiednio stymulujących bodźców w pierwszej fazie rozwoju
> osobnika.
>
> To że ktoś ma wielki łeb, a w nim wielki mózg, nie znaczy że jest/będzie
> geniuszem.
Witam
Wczoraj pisalem o mozgu majow, ale nie widze tego postu wiec powtarzam. Ach,
sory Sowo, teraz sprawdzilem, i zamiast na grupe poszlo na priv.
"Tak, znaczenie ma szybkosc przewodzenia a takze /chyba/ budowa/wielkosc/
poszczegolnych platow.
"Szybkość przewodzenia w nerwach obwodowych maleje przy obniżaniu
temperatury lub w trakcie niedokrwienia nerwu, a także wskutek działania
różnych czynników uszkadzających (urazy, zatrucia, zaburzenia przemiany
materii np. w cukrzycy). "
Czytalem, ze na szybkosc przewodzenia ma wplyw ktoras z bruzd, tzn jezeli
jej nie ma czlowiek jest madrzejszy. Dlatego majowie dzieciom, tym urodzonym
z lepszych rodzin /kaplani, szlachta?/ przykladali deseczki na glowe, aby
uformowac czaszke i zlikwidowac te bruzde.
Badano nawet mozg Einsteina, ktory gdzies tam jest w sloiku, i takze nie
mial tej bruzdy. Jak znajde link to dam."
Tutaj link :
http://www.gwiazdy.com.pl/15_00/25.htm
Pozdrawiam
maf

74. Data: 2004-03-10 06:57:18

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiedźma" <w...@t...pl> a écrit dans le message de

> hmm, a w jakiej dziedzinie słoń wykazuje się większą inteligencją niż
> człowiek?
>
> pzd. Wiedzma

w szacunku dla blizniego (w tym przypadku slonia ;)

Jurek

75. Data: 2004-03-10 07:17:12

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma w wiadomości news:c2liun$5ad$1@kastor.ds.pg.gda.pl pisze:

> hmm, a w jakiej dziedzinie słoń wykazuje się większą inteligencją niż
> człowiek?

Jesli przyjmiesz za inteligencje pewien potencjal umyslowy pozwalajacy na
wykonywanie roznych zadan w srodowisku zewnetrznym, to rozne zwierzeta
goruja nad czlowiekiem w roznych dziedzinach, tak jak tzw. "geniusze-idioci"
(sorry za okreslenie, tez go nie lubie) nad ludzmi przecietnymi w dziedzinie
arytmetyki czy pamieci wzrokowej, ktore to umiejetnosci oceniane sa przeciez
w standardowych testach IQ. Wracajac do sloni: maja doskonala wrecz pamiec i
orientacje w terenie, ktora warunkuje ich przezycie w okresach suszy, gdy
migruja w poszukiwaniu wody. To podroze na wiele setek kilometrow, przez
monotonny krajobraz i bez mapy. I jeszcze ciekawostka: golebie wypadaja
wielokrotnie lepiej od czlowieka w testach wizualnych, polegajacych na
rozpoznawaniu/dopasowywaniu wzorcow obserwowanych pod roznymi katami. U
czlowieka szybkosc dopasowania zalezy scisle od roznicy katowej (im wieksza,
tym proces trwa dluzej), u golebi nie.

76. Data: 2004-03-10 09:03:53

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w
> wiadomości news:c2lbmd$1rq7$1@mamut.aster.pl...

> Jeżeli twierdzisz, że ja powołuję się bez przerwy na biblię, to poproszę
dla
> udowodnienia tego, statystykę moich postów za np. ostatnie trzy miesiące.
Na
> ogólną ilość postów ile razy użyłem słowa "biblia" lub tożsame?
> Coś mi się wydaje, że "kłamliwa eulalia", to rzeczywiście Twoja prawdziwa
> postawa :(

aaa ratunku, powolujesz sie na jedna publikacje od jakiegos czasy, stad
stwierdzenie, ze ta publikacja to twoj przewodnik duchowy........

pozdrawiam
aducha

77. Data: 2004-03-10 09:06:31

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiedźma" <w...@t...pl> wrote in message

> a ja korzystając z okazji chciałam zapytać, czemu zmieniłaś ksywkę? bo
mnie
> to intryguje od jakiegoś czasu, ale jakoś nie miałam okazji spytać:-)

po tym jak grupa miesnych pod wezwaniem na pl.soc.wegetarianizm doszla do
wniosku ze nie wiem jaka jest sytuacja w gospodarstwie i stadninie moich
rodzicow, ze jestem notorycznie przez nich oklamywana ba! sama klamie jak
najeta bo oni sie jeszcze z czyms takim( taka sytuacja) nie spotkali:-)) tak
w skrocie

pozdrawiam
aducha

78. Data: 2004-03-10 09:10:53

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w
> wiadomości news:c2lc1c$1sbo$1@mamut.aster.pl...

> Co Ty Sowo opowiadasz?
> Teraz na Ziemii żyją ludy w bardzo podobny sposób jak żyli ludzie w
czasach
> paleolitycznych. Żyją zarówno na pustyni, w dżunglii jak i na terenach
> polarnych. Można je obserwować, badać i wyciągać wnioski, a nie tylko
> domniemywać.

> sposob
>
> Ze względów ideologicznych, zrozumienie tego leży poza Twoim zasięgiem :)

nienienie jak na razie nikt nie wysunal zadnego argumentu, poza jakimis
bzdurami o wielkosci mozgu, ktory w jakikolwiek sposob nakresliby mi zalety
zycia czlowieka paleolitycznego
malo tego, nie wiem dlaczego tlustomiesnozercy sie tak nim zachwycaja,
przeciez wtedy nie bylo tlustych mies................

pozdrawiam
aducha

79. Data: 2004-03-10 09:25:47

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w
> wiadomości news:c2k2lq$ebj$1@mamut.aster.pl...

> przeciętny
> uzę­bienia

> Mówisz o stanie swojego umysłu?

juz siegamy po lepperyzm???

nie, mowie o tych publikacjach, argumentacje masz ponizej

> [...]
> rekonstrukcji wskazują na stopniowy wzrost maksymalnej długości życia ,
> przebiegający szczególnie szybko w ciągu ostatnich 10 milionów lat,
> osiągający maksimum przed 100 000 lat. Potem długość życia pozostawała na
> stałym poziomie (co odpowiada uniezależnieniu się człowieka od presji
doboru
> naturalnego)."
>
> Gdybyśmy jednak chcieli porównać uzębienia 30 latków paleolitycznych i 30
> latków współczesnych, ale takich co to bali się dentysty. Co by wynikło z
> tego porównania? Ile Ty masz zdrowych nieleczonych zębów?

no dziekuje, jak narazie 32 oprocz jednego ktory wybilam, w tym 10 zebow
mlecznych ;-)

> Do tej części cytatu się nie odniosłaś? Niewygodna?

dokaldnie, mieso bylo zdrowsze, srodowisko bylo zdrowsze, tluszczu nie
jedli......
poza tym pozniej niedozywieni byli bo ich coraz wiecej bylo:-)) jak sobie
siedzieli na tylku i uprawiali poletko, nie prali sie za bardzo to i
przyrost naturalny byl wiekszy, mniej osob umieralo, mniej osob w wieku
plodnym ginelo, a i noworodki dawaly rade:-),a jak uprawiali ekstensywnie te
swoje poletka to zaczynalo brakowac ziemi.....a to oznacza glod.....

[ciach...]

> Umieralność noworodków w społecznościach pierwotnych jest na poziomie 50%,
> nie kilkaset.
> Gdyby przeżywalność dzieci Eskimoskich była na poziomie 10%, to Eskimoska
> powinna ich urodzić 30 sztuk, aby zapewnić reprodukcję prostą. Kiedy by
> mogła to zrobić, jeżeli jak twierdzisz dożywali 30 lat?
> Pewnie z tego zapalenia płuc i gorączki nie widzisz, że klepiesz bzdury.

i znow lepperyzm
a pomyslales ze moze jak nie mogli nadrobic jakoscia, to nadrabiali iloscia,
jak kroliki???? moze liczba urodzen byla ogromna????

[ciach..]

> To z tego, że pytasz się dlaczego jest moda na powrót do paleolitycznego
> jedzenia? Wiec dlatego, że oni na tym paleolitycznym żyli sobie całkiem
> nieźle, bez lekarzy i szpitali.

no bosz swietnie i czasem zimy nie przezywali bo ich rozkladalo zapalenie
pluc czy nawet zwykle bakteryjne przeziebienie.......

pozdrawiam
aducha

80. Data: 2004-03-10 11:01:21

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> paleolitycznych. Żyją zarówno na pustyni, w dżunglii jak i na terenach
> polarnych. Można je obserwować, badać i wyciągać wnioski, a nie tylko

No, i polować na mamuty w dodatku.
Sowa

waga cudo i Monti...
yo-jo