dlaczego skora zielenieje od zlota

11. Data: 2000-04-13 07:48:47

Temat: Re: dlaczego skora zielenieje od zlota
Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Kolek napisał(a) w wiadomości: <3...@k...pl>...
>Oj widzisz Aneta!- Poprostu nas olali (moze nawet cieplym....)
>Nie wiem dlaczego padly takie odpowiedzi, przeciez to zdaza sie prawie
>kazdej kobiecie i wydaje mi sie ze trafilismy z tym pytaniem na wlasciwa
>liste, no a skoro ktos z Was ma ochote poopowiadac sobie historie o
>kosmitach, i innych bajkach to podobne tematy znajdziecie na innych
>listach a z reszta przeciez nikt Wam nie kazal odpowiadac jezeli nie
>wiecie dlaczego tak sie dzieje. I naprawde wolalabym zeby moje zapytanie
>zostalo bez odpowiedzi niz czytac takie glupoty!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie, drogie panie, nie zostałyście olane sikiem prostym, tylko albo nie
czytacie tego, co się pisze, albo świadomie odrzucacie odpowiedzi niezgodne
z Waszym hipnotycznym oglądem świata. No to jeszcze raz, wolno i wyraźnie:

1. W kontakcie z metalem _szlachetnym_ skórze raczej nie ma prawa nic się
stać.
2. Zielone zabarwienie jednoznacznie wskazuje na związki miedzi.
3. Złoto jubilerskie rzadko bywa 100% złotem, może zawierać 25% albo wiecej
miedzi i innych metali.
4. Nie spotkałam się w życiu z nikim, kto miałby tego typu problemy, a
większość znajomych coś tam na łapskach nosi, panie szczególnie. Może
wszelako noszą złoto wyższej próby albo Wy jesteście nadwrażliwe na miedź.

Skoro Wam to wyraźnie napisano, a Wy dalej nie uważacie tego za odpowiedź,
która by Wam odpowiadała, to nic dziwnego, że ludzie starają się Wam
podsuwać inne rozwiązania, a że nieco dziwne....

JoP

--
j...@u...com.pl j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

12. Data: 2000-04-13 17:07:00

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a) w wiadomości:
<8d435n$voe$1@aquarius.webcorp.com.pl>...

>Nie, drogie panie, nie zostałyście olane sikiem prostym, tylko albo nie
>czytacie tego, co się pisze, albo świadomie odrzucacie odpowiedzi niezgodne
>z Waszym hipnotycznym oglądem świata.

"Hipnotyczny oglad swiata". Dooobre... :))))

Adam B.

13. Data: 2000-04-14 07:06:00

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus napisał(a) w wiadomości: <8d67sv$4b0$2@sunsite.icm.edu.pl>...

>Jolanta Pers napisał(a) w wiadomości:
><8d435n$voe$1@aquarius.webcorp.com.pl>...

>"Hipnotyczny oglad swiata". Dooobre... :))))

Cytat. IIRC z "Kroniki Akaszy" Sawaszkiewicza.

JoP

--
j...@u...com.pl j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

14. Data: 2000-04-14 07:39:09

Temat: Odp: dlaczego skora zielenieje od zlota
Od: "Darek K." <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> która by Wam odpowiadała, to nic dziwnego, że ludzie starają
się Wam
> podsuwać inne rozwiązania, a że nieco dziwne....

Sprawa jest chyba jednak bardziej skomplikowana. Po pierwsze nie
zawsze zależy to wyłącznie od składu metalu. Aneta wyraźnie
napisała że dzieje się to od jakiegoś czasu. Skład stopu chyba
nie zmienił się tak gwałtownie. A druga sprawa to moje osobiste
doświadczenie kiedy nosiłem zegarek z metalową (chyba niklowaną)
bransoletą. Kiedy mi coś było nie tak, na przykład byłem
przeziębiony lub miałem jakąś niestrawność itp. to ręka pod
zegarkiem brudziła się na czarno. Często zjawisko to występowało
wcześniej niż inne objawy, ostrzegając że będzie się coś działo.

Darek

15. Data: 2000-04-14 08:45:10

Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers <j...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8d435n$voe$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
wyraźnie:

> 1. W kontakcie z metalem _szlachetnym_ skórze raczej nie ma prawa
Potwierdzam - dlatego szlachetnymi je zwiemy
> 2. Zielone zabarwienie jednoznacznie wskazuje na związki miedzi.
No właśnie - tlenek miedzi , zwany także grynszpanem - notabene
szkodliwy gdy jedzony
> 3. Złoto jubilerskie rzadko bywa 100% złotem, może zawierać 25% albo
wiecej
> miedzi i innych metali.
Złoto jubilerskie 100% byłoby bezwartościowe ze względu na miękkośc.
Złoto jubileskie jest stopem zwykle - miedzi , złota i srebra.
> [...]
Może
> wszelako noszą złoto wyższej próby albo Wy jesteście nadwrażliwe na
A ja spotkałem - ale złoto kupione na rynku okazało się złoconym
tombakiem

--
Cosa

"Konie trojańskie mają swych rycerzy gdzieś"

16. Data: 2000-04-14 11:53:44

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zegarkiem brudziła się na czarno. Często zjawisko to występowało
> wcześniej niż inne objawy, ostrzegając że będzie się coś działo.

Czyżby zmian składu chemicznego potu?

Pozdro

Maseł

17. Data: 2000-04-14 20:06:53

Od: Aneta Jakubowska <a...@c...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

No cóż...
Nie zadałam tego pytania aby uzyskać tysiąc bezsensownych odpowiedzi.
Dzięki tym, którzy podjęli temat poważnie.
Sądziłam, że na tej liście można spotkać lekarzy.
To czym są stopy wiem, bo jestem chemikiem.
Pierścionki są ze standardowego złota jubilerskiego, czyli oczywiste,
że nie są z czystego złota. Ale ich skład nie zmienił się w ciągu kilku lat.
Jeżeli X lat nosi się biżuterię i nagle tego typu objawy się pojawiają,
to na pewno coś to musi oznaczać, niekoniecznie wpływy kosmitów.
Interesuje mnie, czy ktoś wie, co może spowodować wydzielanie przez
skórę substancji, które tworzą na powierzchni biżuterii kolorowe osady,
które wcierają się w skórę, i stąd zabarwienie zielonkawo-szare.
Bo chyba taki jest mechanizm "zielenienia" palców, nadgarstrków itp.
Może to być przejawem jakiejś choroby i o to chodziło w pytaniu.

Aneta

18. Data: 2000-04-17 07:41:41

Od: Maja Krężel <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Jakubowska napisała

>Nie zadałam tego pytania aby uzyskać tysiąc bezsensownych odpowiedzi.

Tysiąc? Ja przez dwa dni ściągnęłam zaledwie kilka (na ten temat). W tym
większość sensownych :~)

> [...]
>Jeżeli X lat nosi się biżuterię i nagle tego typu objawy się pojawiają,
>to na pewno coś to musi oznaczać, niekoniecznie wpływy kosmitów.

Anetko kochana, skoro znasz skład stopu swego pierścionka i jesteś chemiczką, to
powinnaś sobie sama poradzić z tym problemem, a tu zadać co najwyżej pytanie :
co może być przyczyną nagłego pojawienia się w pocie takiej to a takiej
substancji (reagującej "na zielono" z danym metalem ze stopu).

> [...]
>Bo chyba taki jest mechanizm "zielenienia" palców, nadgarstrków itp.
>Może to być przejawem jakiejś choroby i o to chodziło w pytaniu.

I znów powiem to samo. Jeśli jesteś chemikiem, to sama powinnaś odpowiedzieć
sobie na to pytanie. Co w reakcji ze złotem (bo skoro nie dajesz sobie
wytłumaczyć, że to nie złoto reaguje ... ) daje produkt o zielono-szarym
zabarwieniu? Z tego, co ja wiem - nic (o ile pamiętam złoto reaguje jedynie z
woda królewską, ale nie sądzę byś wydzielała tę substancję wraz z potem, a nawet
gdyby, to z pierścionka pozostałaby jedynie mokra plama kwasu
czterochlorozłotowego) Ale być może nie wiem wszystkiego. Jeśli będziesz już
wiedziała, że ze złotem reaguje załóżmy substancja X (swoją drogą chętnie się
dowiem, co to mogłoby być :~) i wynikiem reakcji jest związek AuX o zielonym
zabarwieniu, to zadaj pytanie w tej grupie - co może oznaczać nagłe wydzielanie
się z potem substancji X? I znów sprawa będzie jasna ;~)

Maja

ERYTRODERMIA ichtiotyczna
do DariaAVA
Prywatne praktyki pielęgniarsko-położni cze
Nowa techologia?
Podwiązanie nasieniowodów