Re: dlaczego tyje? - podejscie drugie;)

From: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: dlaczego tyje? - podejscie drugie;)
Date: Tue, 16 Sep 2003 14:53:44 +0200
Sender: k...@p...onet.pl@l2434.biaman.pl

Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
news:l46dmv46jjlgqbeom7ts14d51d97thk1ja@4ax.com...
> Stało się to Mon, 15 Sep 2003 21:11:55 +0200, gdy "Krystyna*Opty*"

> Masz jakiegoś linka do tej nowej piramidy?

Owszem, http://www.swiatnauki.pl/?q=nr&ar=2003&am=3
ale nie zobaczysz jej, jak nie wykupisz abonamentu za 30 zł :)
Ja po prostu kupuję każdy numer miesięcznika "Świat Nauki".
Nowa piramida była też w tygodniku "Newsweek" 2.02.2003
U jej podstawy jest wszelkie zboże i jego produkty oraz oleje, generalnie
jest zbliżona do diety śródziemnomorskiej. Ogranicza białe
pieczywo, makarony i ziemniaki. Można jeść więcej drobiu, ryb, owoców morza
i jajek, które jeszcze do niedawna były uważane za głównego sprawcę chorób
układu krążenia. Można wypić nawet trochę alkoholu. W sumie idea nowej
piramidy oparta jest na pełnym ziarnie, czyli błonniku trudniającym
wchłanianie glukozy z tego pokarmu. Nowa piramida wysoko ceni nienasycone
tłuszcze (oliwę z oliwek, olej rzepakowy). Podobnie jak Montignac, twórca
tej diety Willett wyróżnił "dobre" węglowodany, które znaleźć można m.in.
w produktach pełnoziarnistych. Natomiast białe pieczywo, makarony, mąki,
ziemniaki i słodycze jako sporadyczny "dopust boży" są na czubku piramidy,
a wraz z nimi czerwone mięso nadal nie cieszy się przychylnością
specjalistów od żywienia. Co ciekawe wg Willeta produkty mleczne im chudsze
tym lepsze, tłuste sery, a także masło są "be"...
Ciekawe, jak długo ta piramida będzie na topie... :)

> Pamiętam, że podstawą były produkty zbożowe, ale nie pamiętam, aby były
> polecane na surowo.

Nie w tym rzecz, czy poleca się jedzenie ich na surowo, ale w tym, że
przewód pokarmowy człowieka zupełnie NIE JEST przystosowany do ich trawienia
i wchłaniania w odróżnieniu do zwierząt roślinożernych. A są one
paradoksalnie zalecane jako PODSTAWA żywienia człowieka. Coś tu jest nie
tak... (?) :)
Jeśli tego nie widzisz, to ja już Ci dokładniej nie wytłumaczę.

Natomiast produkty zalecane JAKO PODSTAWA na diecie optymalnej możemy
z powodzeniem jeść na surowo bez obróbki termicznej i zdrowemu człowiekowi
z prawidłowo pracującym przewodem pokarmowym te produkty nie szkodzą, np.
masło, żółtka, sery, śmietana, mięso (tatar), niektóre warzywa, owoce,
pieczarki, orzechy, słonecznik. A to oznacza, że nasz przewód pokarmowy
jest do nich ewolucyjnie doskonale przystosowany. I to wcale nieprawda,
że się od nich tyje! Znaj proporcje, mocium panie... :)
Zupełnie inną kwestią jest fakt, że mimo strawności na surowo, Kwaśniewski
zaleca obróbkę termiczną.

Pozdrawiam
Krystyna

P.S. W tygodniku "Przegląd" nr 38 21 września 2003 ukazał się artykuł:
"Życie jest tłuste".