Strona główna Grupy pl.soc.edukacja do Adminów SBS-ów NW i MS

Grupy

Szukaj w grupach

 

do Adminów SBS-ów NW i MS

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 71


« poprzedni wątek następny wątek »

31. Data: 2006-07-24 10:13:38

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Marcin Gryszkalis" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
news:ea0v15$mkp$1@flis.man.torun.pl...
<...>
> Nie no, jasne, mówimy o 2 różnych rzeczach - o tym jak to w szkole wygląda
> i
> o tym jak powinno wyglądać. Gdyby szkoła była normalna to
> - nie byłoby 3 osób przy komputerze
W takim razie, wszystko zmierza ku nienormalnosci.
Jak wyobrażasz sobie nauczyciela TI w wieku 6o lat, "skaczącego" wokoło
uszkodzeń?
Cała ta dyskusja zmierza do uporządkowania relacji nauczyciel (TI i
pokrewnym) -dyrekcja.
Jeśli nawet nie ma laboranta, zapobiegliwy (dostający na to środki
nauczyciel) wygodnie to sobie zorganizuje.
Jak "przepije"...albo nie potrafi (...) i oto chodzi!

> Zastanawiam się tylko jak to wygląda w szkołach, gdzie informatyki uczy
> przysłowiowa pani od rosyjskiego po kursie (a z tego co widzę osoby
> kompetentne techicznie to raczej wyjątki - mówię ze swojego doświadczenia
> jako wykładowcy na studiach podyplomowych z informatyki). Zgaduję, że w
> liceum to uczniowie sami dbają o pracownie, ale w podstawówce?
<...>
Jest jakiś jeden p. Kaziu -z zapleczem panów Krzysiów, i jakoś leci.
I choroba -dyletanctwa trwa.
Kuriozalnym jest właśnie szkolenie (na mniej kompetentnych) w SP?
Mniej godzin?
Co do "dbania"w ponadgimnzjalnych, to raczej jest ogólnie wyższa kultura
techniczna/wiedza -ale dbanie...?
Raczej nie powierzam losów edukacyjnych jednych uczniów drugim.
W radiowęźle lub redakcji gazetki, to sobie mogą ale nie w pracowni!
RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


32. Data: 2006-07-24 10:15:24

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ea24s0$883$1@atlantis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:

>>> Chce, to robi! To ma być NIEOBOWIĄZKOWE!
>> Zrozum wreszcie, że to JEST nieobowiązkowe.
> Udowodnij?!
Najprościej przez antytezę - udowodnij, że jest. ;)
Teraz poważniej.
Najogólniej obowiązki nauczyciela określa art. 6 KN. Administratorkę,
helpdesk, serwis sprzętu i softu itp. to podciągniesz pod co? Pod dydaktykę,
wychowanie czy opiekuństwo?
Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
toneru w drukarce. Ustawa określa jakie on ma mieć kwalifikacje.
Pracownik przechodzi badania wstępne i okresowe. Zobacz czy masz na
skierowaniu wypisane wspomniane wyżej czynności. Bo jak nie, to dopuszczenie
(nie mówiąc o poleceniu) Cię do wykonywania takiej pracy to naruszenie
prawa.

> Może inaczej, na co ma powałać się nauczycielw rozmowie z dyrekcją?
Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?

--
Pozdrawiam
Jotte

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


33. Data: 2006-07-24 10:26:30

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Marcin Gryszkalis" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
news:ea0vfp$mkp$2@flis.man.torun.pl...
<..>
> Jeśli uczeń usiądzie na krześle a to pod nim pęknie to sobie bierze inne a
> tamto zabiera konserwator do naprawy - czemu z komputerami ma być inaczej?
Bo to nie jest pomoc naukowa w nauczaniu TI i pokrewnych.
To jest wyposażenie każdej klasy.

> A jeśli uczeń złośliwie weźmie nożyczki i przetnie kabel z prądem i z tego
> powodu nie będzie światła w szkole, to też ktoś to musi naprawić (i chyba
> nie nauczyciel?) a uczeń po fakcie zostaje ukarany (nie wiem jakie są
> możliwości obciążenia ucznia kosztami ale to już inna bajka).
Statut to określa, ale my odchodzimy od tematu: Chodzi o układy pracownik
pracodawca.

RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


34. Data: 2006-07-24 10:54:21

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea26js$481$1@news.dialog.net.pl...
<..>
> Najogólniej obowiązki nauczyciela określa art. 6 KN. Administratorkę,
> helpdesk, serwis sprzętu i softu itp. to podciągniesz pod co? Pod
> dydaktykę, wychowanie czy opiekuństwo?
Słuchaj, dyrekcja daje polecenie, ty jesteś pracownikiem.
Dyrekcję sa róże ("I poprzeczne i podłużne"...)
Nie masz dostępu do "wewnętrznych interpetacji: "Tak, bo tak".
Ma tak być, że nie może ich w ogóle być!
Oszczędzi to wielu litrów jadu.
Dyrekcja nie może mieć pola własnej inicjatywy w tej sprawie.
A jak to zrobić? O tym jest ta dyskusja...

> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
> toneru w drukarce. Ustawa określa jakie on ma mieć kwalifikacje.
> Pracownik przechodzi badania wstępne i okresowe. Zobacz czy masz na
> skierowaniu wypisane wspomniane wyżej czynności. Bo jak nie, to
> dopuszczenie (nie mówiąc o poleceniu) Cię do wykonywania takiej pracy to
> naruszenie prawa.
Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle niema tonera przywiozą i
założą!
Ale tu chodzi o pzrygotowanie i utrzymanie w ruchu więc diagnozowanie.
Czasem bardzo pracochłonne operacje, np odwirusowania, kopie awaryjne
stawianie systemów czy wręcz administrowanie,
nie podlegającymi sobie sprzetami.
>> Może inaczej, na co ma powałać się nauczycielw rozmowie z dyrekcją?
> Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?
W tym sęk, że w zakres obowiązków podaje się w szkole tzw Arkuszem
Organizacyjnym:
Ten ma tyle, ten ma tyle -tego przedmiotu.
Przydział innych obowiązków; np. przydział opiiki nad pracownią odbywa się
metodą w "cztery oczy".
są to indywidualne rozmowy. Czasem nawet ich nie ma "automatyka".
Chodzo mi to to, że młody nauczyciel na wejściu nie wie nawet o co chodzi.
(I nie musi)
To dyrekcja ma mieć wiedzę jak to załatwić, mało tego wiedzieć, co będzie:
jak to "spaprze"!
Co do starych opiekunów, to cały ten wątek jest otym aby wypracowac jakąś
niestety "średnią" normę".
Widomo, że specyfika obiektów jest bardzo zróżnicowanai. Na miejscu, drogą
pertraktacji trzeba to załatwić.
Ale tak jak "Ramowe Statuty szkół podano" pzrepisem, tak "Ramowy zakres
obowiązków opiekuna pracowni" powinien powstać i obowiązywać.

RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


35. Data: 2006-07-24 11:11:47

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea26js$481$1@news.dialog.net.pl...
<..>
> dydaktykę, wychowanie czy opiekuństwo?
Słuchaj; Dyrekcja daje polecenie, ty jesteś pracownikiem.
Dyrekcje są różne ("I poprzeczne i podłużne"...)
Nie masz dostępu do "wewnętrznych interpretacji:
Jest "Tak, bo tak"! Ma tak być, że nie może ich (tych interpretacji) w ogóle
być!
Oszczędzi to wielu litrów "jadu".
Dyrekcja nie może mieć pola własnej inicjatywy w tej sprawie.
A jak to zrobić? O tym jest ta dyskusja...

> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
> toneru w drukarce.
Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu, więc
tylko diagnozowanie.
Czasem też bardzo pracochłonne operacje, np. odwirusowania, kopie awaryjne,
stawianie systemów na stacjach czy wręcz administrowanie,
nie podlegającymi sobie sprzętami.

>> Może inaczej, na co ma powołać się nauczyciel w rozmowie z dyrekcją?
> Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?
W tym sęk, że w zakres obowiązków podaje się w szkole tzw. Arkuszem
Organizacyjnym:
Ten nauczyciel ma tyle, ten ma tyle -takiego przedmiotu.
Przydział innych obowiązków; np.. przydział opieki nad pracownią odbywa się
metodą w "cztery oczy" A są to indywidualne rozmowy. Czasem nawet ich nie
ma: "automatyka".
Chodzi mi to, że młody nauczyciel na wejściu nie wie nawet o co chodzi. I
nie musi...
To dyrekcja ma mieć wiedzę jak to załatwić.Mało tego, wiedzieć ma co będzie
jak to "spaprze"!
Co do starych opiekunów, to cały ten wątek jest o tym by wypracować jakąś
niestety "średnią" normę".
Widomo, że specyfika obiektów jest bardzo zróżnicowana. I tak, drogą
pertraktacji trzeba to załatwić.
Ale tak jak "Ramowe Statuty szkół podano" przepisem, tak "Ramowy zakres
obowiązków opiekuna pracowni" powinien powstać i obowiązywać.

RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


36. Data: 2006-07-24 11:12:25

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea26js$481$1@news.dialog.net.pl...
<..>
> dydaktykę, wychowanie czy opiekuństwo?
Słuchaj; Dyrekcja daje polecenie, ty jesteś pracownikiem.
Dyrekcje są różne ("I poprzeczne i podłużne"...)
Nie masz dostępu do "wewnętrznych interpretacji:
Jest "Tak, bo tak"! Ma tak być, że nie może ich (tych interpretacji) w ogóle
być!
Oszczędzi to wielu litrów "jadu".
Dyrekcja nie może mieć pola własnej inicjatywy w tej sprawie.
A jak to zrobić? O tym jest ta dyskusja...

> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
> toneru w drukarce.
Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu, więc
tylko diagnozowanie. Czasem też bardzo pracochłonne operacje, np.
odwirusowania, kopie awaryjne,
stawianie systemów na stacjach czy wręcz administrowanie,
nie podlegającymi sobie sprzętami.

>> Może inaczej, na co ma powołać się nauczyciel w rozmowie z dyrekcją?
> Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?
W tym sęk, że w zakres obowiązków podaje się w szkole tzw. Arkuszem
Organizacyjnym: Ten nauczyciel ma tyle, ten ma tyle -takiego przedmiotu.
Przydział innych obowiązków; np.. przydział opieki nad pracownią odbywa się
metodą w "cztery oczy" A są to indywidualne rozmowy. Czasem nawet ich nie
ma: "automatyka". Chodzi mi to, że młody nauczyciel na wejściu nie wie nawet
o co chodzi. I nie musi...
To dyrekcja ma mieć wiedzę jak to załatwić.Mało tego, wiedzieć ma co będzie
jak to "spaprze"! Co do starych opiekunów, to cały ten wątek jest o tym by
wypracować jakąś
niestety "średnią" normę". Widomo, że specyfika obiektów jest bardzo
zróżnicowana. I tak, drogą
pertraktacji trzeba to załatwić. Ale tak jak "Ramowe Statuty szkół podano"
przepisem, tak "Ramowy zakres
obowiązków opiekuna pracowni" powinien powstać i obowiązywać.

RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


37. Data: 2006-07-24 11:15:09

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea26js$481$1@news.dialog.net.pl...
<..>
> dydaktykę, wychowanie czy opiekuństwo?
Słuchaj; Dyrekcja daje polecenie, ty jesteś pracownikiem.
Dyrekcje są różne ("I poprzeczne i podłużne"...)
Nie masz dostępu do "wewnętrznych interpretacji:
Jest "Tak, bo tak"! Ma tak być, że nie może ich (tych interpretacji) w ogóle
być! Oszczędzi to wielu litrów "jadu".
Dyrekcja nie może mieć pola własnej inicjatywy w tej sprawie.
A jak to zrobić? O tym jest ta dyskusja...

<..>
> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
> toneru w drukarce.
Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu, więc
tylko diagnozowanie. Czasem też bardzo pracochłonne operacje, np.
odwirusowania, kopie awaryjne, stawianie systemów na stacjach czy wręcz
administrowanie,
nie podlegającymi sobie sprzętami.

<..>
>> Może inaczej, na co ma powołać się nauczyciel w rozmowie z dyrekcją?
> Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?
W tym sęk, że w zakres obowiązków podaje się w szkole tzw. Arkuszem
Organizacyjnym: Ten nauczyciel ma tyle, ten ma tyle -takiego przedmiotu.
Przydział innych obowiązków; np.. przydział opieki nad pracownią odbywa się
metodą w "cztery oczy" A są to indywidualne rozmowy. Czasem nawet ich nie
ma: "automatyka". Chodzi mi to, że młody nauczyciel na wejściu nie wie nawet
o co chodzi. I nie musi... To dyrekcja ma mieć wiedzę jak to załatwić.Mało
tego, wiedzieć ma co będzie
jak to "spaprze"! Co do starych opiekunów, to cały ten wątek jest o tym by
wypracować jakąś niestety "średnią" normę". Widomo, że specyfika obiektów
jest bardzo
zróżnicowana. I tak, drogą pertraktacji trzeba to załatwić. Ale tak jak
"Ramowe statuty szkół podano"
przepisem, tak "Ramowy zakres obowiązków opiekuna pracowni" powinien powstać
i obowiązywać.

RomanO

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


38. Data: 2006-07-24 11:43:58

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ea2a5k$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:

>> dydaktykę, wychowanie czy opiekuństwo?
> Słuchaj; Dyrekcja daje polecenie, ty jesteś pracownikiem.
Chciałeś dowodu - dostałeś. Dyrekcję obowiązują przepisy.
Jak będę miał wątpliwości, to zażądam polecenia na piśmie i w razie potrzeby
na piśmie odmówię.
Zdarzyło mi się już żądać polecenia na piśmie i polecenie nagle znikło.

> Nie masz dostępu do "wewnętrznych interpretacji:
> Jest "Tak, bo tak"!
Ze mną tak nie ma.

> Ma tak być, że nie może ich (tych interpretacji) w
> ogóle być! Oszczędzi to wielu litrów "jadu".
> Dyrekcja nie może mieć pola własnej inicjatywy w tej sprawie.
> A jak to zrobić?
Wg mnie tylko w jeden sposób. Zapisem w rodzaju: czynności diagnostyczne,
konserwacyjne, serwisowe, naprawcze (etc., etc.) dotyczące pomocy naukowych
oraz wyposażenia sal lekcyjnych nie wchodzą w zakres obowiązków nauczyciela
określonych pensum. Nauczyciel może być zatrudniony do wykonywania tych
czynności na podstawie odrębnej umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej.
Wszystko inne da własnie pole do "inicjatywy interpretacyjnej", której
chcesz uniknąć.

>> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
>> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
>> toneru w drukarce.
> Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
> założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu, więc
> tylko diagnozowanie.
Jeszcze nie widziałem żeby od diagnozy usterka ustąpiła. ;)

> Czasem też bardzo pracochłonne operacje, np.
> odwirusowania, kopie awaryjne, stawianie systemów na stacjach czy wręcz
> administrowanie,
> nie podlegającymi sobie sprzętami.
Posiadanie umiejętności wykonaywania żadnej z tych czynności nie jest
wymienione w wymaganiach kwalifikacyjnych nauczyciela TI. Nie może więc być
jego obowiązkiem. Zresztą, jak pisałem - obowiązki nauczyciela są

>>> Może inaczej, na co ma powołać się nauczyciel w rozmowie z dyrekcją?
>> Jak mam odpowiedzieć, jak nie wiem co dyrektor powiedział?
> Przydział innych obowiązków; np.. przydział opieki nad pracownią odbywa
> się metodą w "cztery oczy"
To po co mnie pytasz, na co nauczyciel ma się powołać? Zadajesz konkretne
pytanie, ale nie podajesz konkretnych okoliczności.

> "Ramowy zakres obowiązków opiekuna pracowni" powinien
> powstać i obowiązywać.
Jeden? Czy dla każdego typu pracowni oddzielny?
Do tego trzeba by określić dodatki funkcyjne dla opiekunów. procedurę
powierzania obowiązków (czy nauczyciel może odmówić? co jeśli stwierdzi, że
nie posiada kwalifikacji do spełniania tej funkcji? przecież nie musi).
Jak na razie nie przekonałeś mnie, nie widzę potrzeby powstawania takich
tworów. Po co?
Potrzebny jest konserwator, dyrektor znajduje i zatrudnia. Potrzebny
adminohelpdesk - to samo.

--
Pozdrawiam
Jotte


--
Pozdrawiam
Jotte

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


39. Data: 2006-07-24 11:46:50

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl Jotte
<t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

> Zresztą, jak pisałem - obowiązki nauczyciela są
Dopisuję, zwiał mi wyraz: OKREŚLONE.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


40. Data: 2006-07-24 12:15:00

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1gmo16psfojcd.ron5eqoase7c$.dlg@40tude.net Dawid
'Grendel' Krysiak <n...@c...ty> pisze:

> cóż... przeprowadzi kolejną ankietę z której wyjdzie, że winni są
> nauczyciele... to umie robić najlepiej...
Aaa, ankietki, rozumiem, rozumiem... ;)))
Wątpię czy da się zrzucić wszystko na nauczycieli z dyrektorem czystym jak
łza.

>> Poza tym - nie ma nauczycieli, którzy "tylko" prowadzą lekcje.
>> Przygotowanie do lekcji, przygotowanie ćwiczeń, sprawdzanie prac itp.
>> itd., wszystko o czym wiele razy już na różnorakich forach mówiono.
> takie rzeczy to niech sobie robi nauczyciel w czasie wolnym (22:00-6:00)
Ależ skąd. KN art. 42 ust. 1 pkt 3.

> w czasie 8 godzin pracy nauczyciel ma być do dyspozycji ;)
Pierwsze słyszę, co to znaczy do dyspozycji?

> szkoła najczęściej nie rozumie koncepcji liderów zespołowych. W dobrze
> zarządzanych firmach osoba ktora coś umie uczy innych jak to robić a nie
> robi to za wszystkich.
A jak już nauczy, to spośród tych nauczonych szef wybiera najlepiej
nauczonego, który zajmuje miejsce uczącego i robi to za mniejsze pieniądze.
Przy okazji uczy tego innych, a następnie spośród nowych nauczonych szef
wybiera... ;)))

--
Pozdrawiam
Jotte


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Polska Partia Piratow. http://www.pp-internatio nal.net/forum/index.php? sid=a7e7a6aa77621c9786db 231208dc8e41
[Bardzo potrzebne] Operon
aneksy
Fundusze Unijne: SGH Podyplomowe czy COS INNEGO?
Informatyka - gdzie mam iść i czy mam szansę

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!

zobacz wszyskie »