do Adminów SBS-ów NW i MS

61. Data: 2006-07-27 15:30:06

Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ea8cnp$vod$1@news.dialog.net.pl...
<...>
> Moim zdaniem to gorzej finansowo wyjdzie. Wiesz jak to jest z
> administratorką. Przy w miarę zamkniętym systemie 1÷2 miechy ciężkiej
> orki, a potem odcinasz kupony od swej dobrej roboty robiąc bieżące sprawy
> i okazjonalne interwencje. Lepiej mieć płatne za efekt.
Może i gorzej ale jest perspektywiczne. (2 "miechy" -optymista!)
Mówimy o dwu różnych sprawach pracownia i poza pracowniami, czyli np..
administracja szkoły.
Ogólnie pozadydaktyczne, to co nie musi "chodzić"?!
Nawiąże do wątku; powiedzmy prawdę:
Inwestowanie w tę "orkę" i jednocześnie praca jako nauczyciel (za takie
pieniądze) jest po prostu nieopłacalna!
Wymagania zaś są wysokie, ma wszystko działać z małymi (przerwami) do 1 IX
do 30 VI i basta!
A jest jak na wojnie!
Nabycie orientacji i potem praktyki trwa w administrowaniu SBSami , co
najmniej kilka _lat_.
I rzecz jasna, to się potem do tego (co piszesz) "odcinania" sprowadza.
Nie realnym jest też uczenie, pierwszego lepszego nauczyciela (z kadry
szkoły) od podstaw.
Owszem może się jakiś po 3 tygodniach kursów wyłoni?
Co najwyżej powstanie kasta ludzi co się dogadają z adminem, i będą
pośredniczyli w kontaktach z resztą.

<..>
> No, a skąd sie biorą np. stawki dodatków motywacyjnych, dodatków
> funkcyjnych, za opieke nad stażami itp.? Z kapelusza przecież.
Bo oddaje się to w gestie urzędasów co czerpią wiedzę z kapeluszy!

> No nie wiem. Widełki to jednak zawsze coś w rodzaju centralnego
> planowania.
No i oto chodzi. Centralny porządek IT to strategiczna branża.
Tak jak np. paliwa i surowce i zarządzanie informacją.

> Jak to? Przecież maja być ramowe obowiązki. A na umowie będą
> uszczegółowione. ;)
-te obowiązkowe..?! A tu -motywacyjny.

<...>
> Raczej powinny na pewnym poziomie ogólności stymulować powstawanie
> pożądanych relacji i procesów zmierzajacych w oczekiwanym kierunku. Oraz
> zabezpieczać przed powstawaniem nieprawidłowości.
Błe -ale bełkot! Powinny, a co robią? NIC!

<...>
> W szkole zazwyczaj poza pracownią informatyczną (czy tam komputerową)
> istnieje jakaś infrastruktura sieci obejmująca administrację, bibliotekę.
> Czy jest sens, aby od pracowni był jeden, a od reszty inny? Najczęściej
> nie, ale niekiedy - tak.
Proponuje rozdzielić te dwie sprawy. Jak pisałem; lekcje to wojna, a czas
poza pracownią płynie inaczej.
RomanO

62. Data: 2006-07-27 16:10:23

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eaambk$1kf$1@nemesis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:

> 2 "miechy" -optymista!
Praktyk.

> Mówimy o dwu różnych sprawach pracownia i poza pracowniami, czyli np..
> administracja szkoły.
Widzę, że zauważyłeś, iż wyraźnie oddzieliłem opiekę nad pracownią od pieczy
nad pozostałą częścią systemu. Tylko logistyczne oddzielenie zadań nie musi
implikować zatrudniania dwóch różnych realizatorów.

> Ogólnie pozadydaktyczne, to co nie musi "chodzić"?!
> Nawiąże do wątku; powiedzmy prawdę:
> Inwestowanie w tę "orkę" i jednocześnie praca jako nauczyciel (za takie
> pieniądze) jest po prostu nieopłacalna!
Znaczy - za jakie pieniądze? Bo ja spokojnie mogę podać kwotę, za którą
będzie sie opłacać.

> Wymagania zaś są wysokie, ma wszystko działać z małymi (przerwami) do 1 IX
> do 30 VI i basta!
Trzeba przyjąć jakiś punkt wyjścia. Zgodzisz się chyba, że byłaby nim
typowa pracownia serwer SBS + 10 stanowisk (nie pamiętam ile takich robiłem,
ale dużo).

> Nabycie orientacji i potem praktyki trwa w administrowaniu SBSami , co
> najmniej kilka _lat_.
No weź nie żartuj! To chyba u niepełnosprytnych lub inteligentnych z lekka
jakby inaczej.

> Nie realnym jest też uczenie, pierwszego lepszego nauczyciela (z kadry
> szkoły) od podstaw.
A skąd Ci to w ogóle przyszło do głowy? Jak się lokalnie zatrudniony
nauczyciel TI nie zgodzi, to się szuka po nauczycielach TI z innych szkół
albo outsourcingu. Przecież nie będzie się szkolić od podstaw anglisty.

> No i oto chodzi. Centralny porządek IT to strategiczna branża.
Nie przesadzaj. Mówimy o szkole. Spójrz na inne kraje.

> Tak jak np. paliwa i surowce i zarządzanie informacją.
> -te obowiązkowe..?! A tu -motywacyjny.
Nie jestem pewien o co Ci chodzi. Pisz jakoś jaśniej, precyzyjniej.
Niemniej motywacyjnego tu absolutnie nie można mieszać. On jest związany z
pracą nauczyciela.
Admino-helpdesko-opiekun_pracowni to powinna być zupełnie osobna działka i
tyle.

> Błe -ale bełkot!
Fajny, nie?? ;)))
Specjalnie sie starałem!

> Proponuje rozdzielić te dwie sprawy.
Można. Nie trzeba.

> Jak pisałem; lekcje to wojna,
Co?!

Jotte

63. Data: 2006-07-27 17:35:10

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Praktyk.
To TY jesteś miszcz!
Od kiedy ms SBS 2003 jest na rynku?
A od kiedy NW SBS 6,6?

> Widzę, że zauważyłeś, iż wyraźnie oddzieliłem opiekę nad pracownią od
> pieczy nad pozostałą częścią systemu. Tylko logistyczne oddzielenie zadań
> nie musi implikować zatrudniania dwóch różnych realizatorów.
No nie musi, ale gdzie dają SBSy do adminsitracji szkoły czy pracowni TI?
Do jakiego serwera chcą podłączać ICM?
Od czego więc i wszak trzeba zacząć?

<...>
> Znaczy - za jakie pieniądze? Bo ja spokojnie mogę podać kwotę, za którą
> będzie sie opłacać.
No wreszcie zaczynaja się konkrety!

<...>
> Trzeba przyjąć jakiś punkt wyjścia. Zgodzisz się chyba, że byłaby nim
> typowa pracownia serwer SBS + 10 stanowisk (nie pamiętam ile takich
> robiłem, ale dużo).
Typowa, to jest serwer + 15 stanowisk. Ale ja nie o tym.
Chodzi o w miarę "płynne" administrowanie tym w trakcie roku szkolnego.

> No weź nie żartuj! To chyba u niepełnosprytnych lub inteligentnych z lekka
> jakby inaczej.
No nie, a jakie pytania padają na grupach dotyczacych tych systemów?
Poza tym to teoria, bo to nowe systemy.

> albo outsourcingu. Przecież nie będzie się szkolić od podstaw anglisty.
No a kogo robią opiekunami pracowni?

> Nie przesadzaj. Mówimy o szkole. Spójrz na inne kraje.
Co inne kraje -mają KN? A kto poszukał dziur w Windowsie?
W jakim kraju tak "szprycuje" się (w tak krótkim czasie) pracowniami szkoły?

<..>
> Niemniej motywacyjnego tu absolutnie nie można mieszać. On jest związany z
> pracą nauczyciela.
A adminisitrowanie pracownią, w której się pracuje nie?

> Admino-helpdesko-opiekun_pracowni to powinna być zupełnie osobna działka i
> tyle.
To pomyłka.
"Drogie dzieci tam w kąciku sali stoi taka duuża skrzynka -to serwer!"
To jest komputer "MATKA". Te wasze stacje dysków są podłączone do niego.
Nie wiem za bardzo, po co?. A teraz otwieramy Internet i szukamy informacji:
_Co_ to jest administrator sieci, potem jakie są rodzaje sieci, minimum ma
być A-4!
Kto napisze bedzie referował za tydzień!"
A ja zadzwonie do pana Kazia, bo się coś tu wyświetla jakaś "quotas cross
directories"
-Czy coś"?

> Co?!
A uczysz młodzież w systemie lekcyjnym -w ogóle?
RomanO

64. Data: 2006-07-27 18:12:56

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eaathe$7g7$1@atlantis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:

> To TY jesteś miszcz!
> Od kiedy ms SBS 2003 jest na rynku?
> A od kiedy NW SBS 6,6?
Dla osoby otrzaskanej z 2000 Server czy 2003 Server SBS nie stanowi
problemu.
Z zajmowaniem się Novellem skończyłem spory czas temu, nie widzę sensu (choć
wprawdzie czasem jak się opłaci to sobie przypomnę).

> No nie musi, ale gdzie dają SBSy do adminsitracji szkoły czy pracowni TI?
Pamiętam, że jak zaczynałem te robotę to sadzaliśmy w pracowniach Back
Office, SBS należał do tej działki. No ale to kupę lat temu.

> Do jakiego serwera chcą podłączać ICM?
> Od czego więc i wszak trzeba zacząć?
Z punktu widzenia dydaktyki od pracowni, rzecz jasna.

> A adminisitrowanie pracownią, w której się pracuje nie?
Nie musi. Nie chcesz się zgodzić - trudno.

> To pomyłka.
Jestem innego zdania.

> A uczysz młodzież w systemie lekcyjnym -w ogóle?
Co to wg Ciebie jest system lekcyjny?

Jotte

65. Data: 2006-07-27 19:41:49

Od: "Piotr Edul" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie dyrektor pod pretekstem innych zadań statutowych szkoły,
> daje-wymusza na nauczycielu realizację zadań administratora, konserwatora,
> itp.

I tak ma byc. Czy myslisz ze w prywatnej szkole bedzie inaczej? Nauczyciel
ma sie znac na wszystkim i robic wszystko, jesli wogole chce w szkole
pracowac. A jak nie, to fora ze dwora. Do Szkocji albo Irlandii. Albo
gruszki zbierac na wierzbie.

> I co najważniejsze: Bez kichkolwiek uregulowań dotyczących (za to)
> wynagrodzenia.

A co, na wszystko musi byc paragraf? Oj biedne te szkoly, majace takich
fujarowatych nauczycieli.

> Po prostu nie skodyfikowane są reguły powstają warunki do (jak to Jotte
> lapidarnie okreslił) "sprostytuowania się nauczyciela TI".

A tak, tak. Dodatkowe koszta to kodyfikacja. Boze, co za tumany. Byle tylko
forse wyciagnac. Za grosz ambicji.

> Nie doprecyzowano (co daje pracodawcom dowolność interpretacji) zakresu
> obowiązków nauczyciela względem sprzętu.

Tak, tak, powinno byc skodyfikowane wszystko, nawet to jak sie wlacza
komputer, ktorym palcem ktorej reki. A uczniowie powinni przepytywac kazdego
dnia swoich belfrow czy umieja na pamiec wszystkie puknkty kodeksu i dawac
po łapach, jak ktorys wlaczy komputer nie tym palcem, ktory byl wymieniony w
regulaminie (kodeksie).

> "Nauczyciel odpowiada za utrzymanie w ruchu sprzętu i oprogramowania w
> jego pracowni, w zakresie wykonywania swoich obowiązków wynikających z
> umowy o pracę. (Warunek przeszkolenie jako opiekun pracowni)."
> Ktoś powie: Czego nie ma w KN -to z KP?
> -że odsyła do prawa pracy, a tu jak się okazuje jest dziura!
> Specyfika pracy nauczyciela TI w szkole. Tego nie ma w kodeksie.

Boshe drogi....ty widzisz i nie grzmisz.

> Zmusiłoby to pracodawcę do dookreślenia tych; "obowiązków" przy zawieraniu
> umowy o pracę z nauczycielem (lub aneksem).

A jakbys pracowal w prywatnej szkole to dostalbys kopa w dupe i skonczylyby
sie twoje fochy i wymagania.

> [...]
> Jest grupa komputerów w szkole, z dowolnym dostępem dla uczniów i powinny
> być pod kontrolą w sieci.
> Aaaaa? Zakładamy, że "na razie bez administrowania'.-Byle było z głowy?
> Kto je będzie "pojedyncze" nadzorował? Bibliotekarz?
> Wracając do meritum:
> Czy się dogada Dyrekcja (za stówę) czy nie; to nie może być dowolność.
> Szkoła _musi_ funkcjonować i nie ma "zmiłuj się". Ciekawe co by było,
> gdyby w np. Starostwie padł serwer?
> Administrator powiedziałby, "nie mam czasu"? A za te 20 litrów
> benzyny/miesiąc, to "Pana majstra mogą!"

No i bedzie "belejak". Dopki sie szkol nie sprywatyzuje.

> I tu rada dla zawiadowców edukacyjnych, bo widzę co dzieje się, nie tylko
> w szkołach ale na uczelniach.
> Albo będziecie dbali o swoja kadrę:
> Szkolili ich sobie (wszkole nie szkoli się opiekunów) dobrze płacili i
> chodzili jak koło złotej kury, albo Wam się wszystko posypie.

To sa problemy UROJONE, wynikajace z istnienia panstwowych szkol.
W szkole prywatanej takie problemy znikna same.

> (Przepraszam, że trochę seksistowsko -nie jest to regułą ale jet tak
> często!).
> Zostaniecie z paniami "informatyczkami od internetowego windowsa".
> Sprzętu przybywa -już czas! Szkocja i Irlandia czeka. Jak ktoś, coś
> umie -"wieje".

I bardzo dobrze. Im mniej tumanow w kraju tym lepiej.

> Co do panów "Kaziów magików", przyjadą, owszem: Ale: "5x później"?.
> (Tu narażam się znowu mafii adminów). Kasę zgarną i na jakiś czas spokój.
> To dedykuję szczególnie dyrektorom większych obiektów, bardziej wrażliwym
> na serce!
> (Tym -to dawno podpadłem).
> Spokojności życzę:
> RomanO

No i nie wiem doprawdy, smiac sie czy plakac? Bo ja rady zadnej na te
problemy w szkole panstwowej nie widze. Tak bedzie zawsze. Na wieki wiekow.

Piotr Edul

66. Data: 2006-07-27 22:25:14

Od: Juzek Kocmientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Edul napisał(a):

[cut]

Najwyrazniej zjebki jakie dostales na tej grupie spowodowaly u ciebie
uraz psychiczny. Miejmy nadzieje, ze przemijajacy i w koncu wyzwolisz
sie spod cisnienia pisania na p.s.e.szkola :D

67. Data: 2006-07-28 05:55:49

Od: "Piotr Edul" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najwyrazniej zjebki jakie dostales na tej grupie spowodowaly u ciebie uraz
> psychiczny. Miejmy nadzieje, ze przemijajacy i w koncu wyzwolisz sie spod
> cisnienia pisania na p.s.e.szkola :D

Skoro mlody to mozna mu zarzucic wszystko. ze duren, ze glupek, ze jakies
"zajebki" powoduja u niego uraz psychiczny. A tymczasem ja tutaj jedyny
reprezentuje "zdrowy rozsadek", ktory podpowiada mi i kazdemu rozsadnie
myslacemu czlowiekowi, ze jedynie prywatyzacja szkol moze skutecznie
rozwiazac wszystkie te opisywane przez ciebie, pozal sie Boze, "bolączki".
Piotr Edul z UPR
Vive la prywatyzacja.

68. Data: 2006-07-28 06:46:33

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juzek Kocmientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
<...>
> [...]
> psychiczny. Miejmy nadzieje, ze przemijajacy i w koncu wyzwolisz sie spod
Po prostu sfrustrowany cienias.
Akurat trafił jak kulą w płot, znam szkoły prywatne, a w tej w której kiedyś
pracowałem mają vacat.
Nauczyciel w Szkocji. A te teorie wynikają chyba z przypadkowych przemian
chemicznych w jego organiźmie?
RomanO

69. Data: 2006-07-28 11:58:42

Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Edul napisał(a):

> Skoro mlody to mozna mu zarzucic wszystko. ze duren, ze glupek, ze jakies
> "zajebki" powoduja u niego uraz psychiczny.

Niestety - potraktowano cie jak rownorzednego partnera w dyskusji co
wlasnie spowodowalo ten uraz najwyrazniej LUB w ogole nie o dyskusje ci
chodzilo tylko o wykrzyczenie tego co ci lezy na watrobie :D Jeszcze
przez pewien czas bedziesz tu sie udzielal, przeklinal i obrazal ale ci
przejdzie. I jesli w tym sensie p.s.e.szkola bedzie mogla spelnic swoja
terapeutyczna role to... PISZ.

> A tymczasem ja tutaj jedyny
> reprezentuje "zdrowy rozsadek",

Zeby to sie jeszcze dalo zauwazyc :D

> ktory podpowiada mi i kazdemu rozsadnie
> myslacemu czlowiekowi, ze jedynie prywatyzacja szkol moze skutecznie
> rozwiazac wszystkie te opisywane przez ciebie, pozal sie Boze, "bolączki".

Wiesz co oznacza z grubsza prywatyzacja? Oddanie szkol w rece prywatne.
Nie ma partii zdolnej to przeprowadzic a jednoczesnie majacej
wystarczajace do takiego dzialania poparcie - co mozna przelozyc na
stwierdzenie, ze "spoleczenstwo" nie chce prywatyzacji szkol. Niech zyje
demokracja. Dyskusje o celowosci badz nie prywatyzacji sa w takim razie
drugoplanowe.

> Piotr Edul z UPR

Znasz zdanie swojej partii na temat giertychowych maturzystow?

> Vive la prywatyzacja.

NTG - ale z drugiej strony nie ma w polskim usenecie dobrej grupy na
dyskusje o polityce bo p.s.polityka jest zdominowana przez antysemickie
oszolomstwo i niespelnionych frustratow z bulawa w dziurawym plecaku.
C'est la vie!

--
Jednostką bałaganu jest ZUS. W prakyce nie występują tak wielkie
wartości więc używamy przedrostków nano, piko i femto. Wzorzec zusa jest

70. Data: 2006-07-28 14:13:10

Od: "Piotr Edul" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stwierdzenie, ze "spoleczenstwo" nie chce prywatyzacji szkol. Niech zyje
> demokracja. Dyskusje o celowosci badz nie prywatyzacji sa w takim razie

Tak. Rowniez moje wlasne ankiety w otoczeniu wskazuja na to, ze ludzie nie
rozumieja "prywatyzacji" oswiaty. To ze jej nie chca, wynika wlasnie z jej
niezrozumienia. Platna, prywatna edukacja, ma byc trzy razy tansza od
BEZPLATNEJ? To malo kto rozumie. To sie po prostu w pale nie miesci. Jak to,
mowi matka trojki malych dzieci, to ja mam placic za szkole moich dzieci? A
skad ja wezme na to pieniadze? I tu sie kolo zamyka. Ludzie musza zrozumiec,
na czym polega prywatyzacja w oswiacie.

> [...]
> dyskusje o polityce bo p.s.polityka jest zdominowana przez antysemickie
> oszolomstwo i niespelnionych frustratow z bulawa w dziurawym plecaku.

Tak, zauwazylem to. Ale....sprobuj zrobic ankiete tutaj i zapytaj ile osob
na tej grupie uwaza, ze atak Izraela na Liban mial sens. Wiekszosc uznaje
panstwo Izrael za agresora. Tak samo jak nie rozumieja sensu prywatyzacji
oswiaty, tak samo uwazaja, ze to Izrael nieustannie zaczepia te biedne kraje
arabskie i teraz ma za swoje. OK, to nie ta grupa.
Piotr Edul

Polska Partia Piratow. http://www.pp-internatio nal.net/forum/index.php? sid=a7e7a6aa77621c9786db 231208dc8e41
[Bardzo potrzebne] Operon
aneksy
Fundusze Unijne: SGH Podyplomowe czy COS INNEGO?
Informatyka - gdzie mam iść i czy mam szansę