Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
Newsgroups: pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Date: Thu, 27 Jul 2006 18:10:23 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 73
Message-ID: <eaaohc$oi0$1@news.dialog.net.pl>
References: <e9nuc4$oub$1@nemesis.news.tpi.pl> <e9ton5$opi$1@news.dialog.net.pl>
<e9ven8$jqh$1@atlantis.news.tpi.pl> <e9vuvl$dhk$1@news.dialog.net.pl>
<ea01tg$eaj$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea064d$ig9$1@news.dialog.net.pl>
<ea09t4$o42$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea0aah$lnc$1@news.dialog.net.pl>
<10koe0p4ym53r$.1rbnczx14c5yo.dlg@40tude.net>
<ea0ihc$t24$1@news.dialog.net.pl> <ea0qc5$t2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea225n$eg$1@news.dialog.net.pl> <ea24s0$883$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea26js$481$1@news.dialog.net.pl> <ea2a5k$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl> <ea2s98$rpj$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea36cn$uoh$1@news.dialog.net.pl> <ea4kt7$7qq$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea5hs2$nm6$1@news.dialog.net.pl> <ea5vl6$ib5$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea7dc4$48r$1@news.dialog.net.pl> <ea7kg8$fll$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea8cnp$vod$1@news.dialog.net.pl> <eaambk$1kf$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: xdsl-13506.wroclaw.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1154016620 25152 87.105.9.194 (27 Jul 2006 16:10:20 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jul 2006 16:10:20 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:24778 pl.soc.edukacja.szkola:47296
Ukryj nagłówki
W wiadomości news:eaambk$1kf$1@nemesis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:
> 2 "miechy" -optymista!
Praktyk.
> Mówimy o dwu różnych sprawach pracownia i poza pracowniami, czyli np..
> administracja szkoły.
Widzę, że zauważyłeś, iż wyraźnie oddzieliłem opiekę nad pracownią od pieczy
nad pozostałą częścią systemu. Tylko logistyczne oddzielenie zadań nie musi
implikować zatrudniania dwóch różnych realizatorów.
> Ogólnie pozadydaktyczne, to co nie musi "chodzić"?!
> Nawiąże do wątku; powiedzmy prawdę:
> Inwestowanie w tę "orkę" i jednocześnie praca jako nauczyciel (za takie
> pieniądze) jest po prostu nieopłacalna!
Znaczy - za jakie pieniądze? Bo ja spokojnie mogę podać kwotę, za którą
będzie sie opłacać.
> Wymagania zaś są wysokie, ma wszystko działać z małymi (przerwami) do 1 IX
> do 30 VI i basta!
Trzeba przyjąć jakiś punkt wyjścia. Zgodzisz się chyba, że byłaby nim
typowa pracownia serwer SBS + 10 stanowisk (nie pamiętam ile takich robiłem,
ale dużo).
> Nabycie orientacji i potem praktyki trwa w administrowaniu SBSami , co
> najmniej kilka _lat_.
No weź nie żartuj! To chyba u niepełnosprytnych lub inteligentnych z lekka
jakby inaczej.
> Nie realnym jest też uczenie, pierwszego lepszego nauczyciela (z kadry
> szkoły) od podstaw.
A skąd Ci to w ogóle przyszło do głowy? Jak się lokalnie zatrudniony
nauczyciel TI nie zgodzi, to się szuka po nauczycielach TI z innych szkół
albo outsourcingu. Przecież nie będzie się szkolić od podstaw anglisty.
>> No nie wiem. Widełki to jednak zawsze coś w rodzaju centralnego
>> planowania.
> No i oto chodzi. Centralny porządek IT to strategiczna branża.
Nie przesadzaj. Mówimy o szkole. Spójrz na inne kraje.
> Tak jak np. paliwa i surowce i zarządzanie informacją.
>>> Kiedy admin jest na miejscu można zawsze zapodać mu jakiś pomysł.
>> Jak to? Przecież maja być ramowe obowiązki. A na umowie będą
>> uszczegółowione. ;)
> -te obowiązkowe..?! A tu -motywacyjny.
Nie jestem pewien o co Ci chodzi. Pisz jakoś jaśniej, precyzyjniej.
Niemniej motywacyjnego tu absolutnie nie można mieszać. On jest związany z
pracą nauczyciela.
Admino-helpdesko-opiekun_pracowni to powinna być zupełnie osobna działka i
tyle.
>> Raczej powinny na pewnym poziomie ogólności stymulować powstawanie
>> pożądanych relacji i procesów zmierzajacych w oczekiwanym kierunku. Oraz
>> zabezpieczać przed powstawaniem nieprawidłowości.
> Błe -ale bełkot!
Fajny, nie?? ;)))
Specjalnie sie starałem!
>> W szkole zazwyczaj poza pracownią informatyczną (czy tam komputerową)
>> istnieje jakaś infrastruktura sieci obejmująca administrację, bibliotekę.
>> Czy jest sens, aby od pracowni był jeden, a od reszty inny? Najczęściej
>> nie, ale niekiedy - tak.
> Proponuje rozdzielić te dwie sprawy.
Można. Nie trzeba.
> Jak pisałem; lekcje to wojna,
Co?!
--
Pozdrawiam
Jotte
|