Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!n
ews.tpi.pl!not-for-mail
From: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Date: Thu, 27 Jul 2006 17:30:06 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 57
Message-ID: <eaambk$1kf$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <e9nuc4$oub$1@nemesis.news.tpi.pl> <e9ton5$opi$1@news.dialog.net.pl>
<e9ven8$jqh$1@atlantis.news.tpi.pl> <e9vuvl$dhk$1@news.dialog.net.pl>
<ea01tg$eaj$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea064d$ig9$1@news.dialog.net.pl>
<ea09t4$o42$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea0aah$lnc$1@news.dialog.net.pl>
<10koe0p4ym53r$.1rbnczx14c5yo.dlg@40tude.net>
<ea0ihc$t24$1@news.dialog.net.pl> <ea0qc5$t2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea225n$eg$1@news.dialog.net.pl> <ea24s0$883$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea26js$481$1@news.dialog.net.pl> <ea2a5k$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl> <ea2s98$rpj$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea36cn$uoh$1@news.dialog.net.pl> <ea4kt7$7qq$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea5hs2$nm6$1@news.dialog.net.pl> <ea5vl6$ib5$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea7dc4$48r$1@news.dialog.net.pl> <ea7kg8$fll$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea8cnp$vod$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: pf139.torun.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1154014389 1679 213.76.207.139 (27 Jul 2006 15:33:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jul 2006 15:33:09 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Antivirus: avast! (VPS 0630-2, 2006-07-26), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:24776 pl.soc.edukacja.szkola:47294
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea8cnp$vod$1@news.dialog.net.pl...
<...>
> Moim zdaniem to gorzej finansowo wyjdzie. Wiesz jak to jest z
> administratorką. Przy w miarę zamkniętym systemie 1÷2 miechy ciężkiej
> orki, a potem odcinasz kupony od swej dobrej roboty robiąc bieżące sprawy
> i okazjonalne interwencje. Lepiej mieć płatne za efekt.
Może i gorzej ale jest perspektywiczne. (2 "miechy" -optymista!)
Mówimy o dwu różnych sprawach pracownia i poza pracowniami, czyli np..
administracja szkoły.
Ogólnie pozadydaktyczne, to co nie musi "chodzić"?!
Nawiąże do wątku; powiedzmy prawdę:
Inwestowanie w tę "orkę" i jednocześnie praca jako nauczyciel (za takie
pieniądze) jest po prostu nieopłacalna!
Wymagania zaś są wysokie, ma wszystko działać z małymi (przerwami) do 1 IX
do 30 VI i basta!
A jest jak na wojnie!
Nabycie orientacji i potem praktyki trwa w administrowaniu SBSami , co
najmniej kilka _lat_.
I rzecz jasna, to się potem do tego (co piszesz) "odcinania" sprowadza.
Nie realnym jest też uczenie, pierwszego lepszego nauczyciela (z kadry
szkoły) od podstaw.
Owszem może się jakiś po 3 tygodniach kursów wyłoni?
Co najwyżej powstanie kasta ludzi co się dogadają z adminem, i będą
pośredniczyli w kontaktach z resztą.
<..>
> No, a skąd sie biorą np. stawki dodatków motywacyjnych, dodatków
> funkcyjnych, za opieke nad stażami itp.? Z kapelusza przecież.
Bo oddaje się to w gestie urzędasów co czerpią wiedzę z kapeluszy!
> No nie wiem. Widełki to jednak zawsze coś w rodzaju centralnego
> planowania.
No i oto chodzi. Centralny porządek IT to strategiczna branża.
Tak jak np. paliwa i surowce i zarządzanie informacją.
>> Kiedy admin jest na miejscu można zawsze zapodać mu jakiś pomysł.
> Jak to? Przecież maja być ramowe obowiązki. A na umowie będą
> uszczegółowione. ;)
-te obowiązkowe..?! A tu -motywacyjny.
<...>
> Raczej powinny na pewnym poziomie ogólności stymulować powstawanie
> pożądanych relacji i procesów zmierzajacych w oczekiwanym kierunku. Oraz
> zabezpieczać przed powstawaniem nieprawidłowości.
Błe -ale bełkot! Powinny, a co robią? NIC!
<...>
> W szkole zazwyczaj poza pracownią informatyczną (czy tam komputerową)
> istnieje jakaś infrastruktura sieci obejmująca administrację, bibliotekę.
> Czy jest sens, aby od pracowni był jeden, a od reszty inny? Najczęściej
> nie, ale niekiedy - tak.
Proponuje rozdzielić te dwie sprawy. Jak pisałem; lekcje to wojna, a czas
poza pracownią płynie inaczej.
RomanO
|