do Ślązaków

21. Data: 2006-03-13 09:45:39

Temat: Re: do Ślązaków
Od: Piotr Gasiorek <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek w wiadomości <dv3erf$gim$1@news.onet.pl>
z Mon, 13 Mar 2006 10:43:09 +0100 napisał(a):

> Bardzo Ci dziękuję za poważne potraktowanie sprawy, już myślałem że tu na
> grupie są tylko sami rozwinięci umysłowo inaczej.

Nie ma za co :-) Ale zastrzegam, że nie jest to przepis autorstwa osoby
świetnie gotującej. Ja po prostu kapustę tę tak przygotowuję, jak mama
mnie nauczyła. Więc może to być tylko wariacja na temat prawdziwie
śląskiej modrej kapusty :-)

--
pq

22. Data: 2006-03-13 09:48:04

Od: Piotr Gasiorek <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek w wiadomości <dv3f5t$hp6$1@news.onet.pl>
z Mon, 13 Mar 2006 10:48:44 +0100 napisał(a):

> tak zupełnie z ciekawości, co to "nudle"

Makaron.

> i co zrobić jak ktoś chodzi na msze wieczorem lub nie chodzi do kościoła :)

No to ma problem ;-)

--
pq

23. Data: 2006-03-13 09:48:44

Od: Jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> praktycznie gotowa. Można ją odgrzewać, chyba nawet wtedy lepiej
> smakuje. Podawać w niedzielę zaraz po mszy i rosole z nudlami; z

tak zupełnie z ciekawości, co to "nudle" i co zrobić jak ktoś chodzi na msze
wieczorem lub nie chodzi do kościoła :)

Jędrek

24. Data: 2006-03-13 09:51:41

Od: Piotr Gasiorek <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek w wiadomości <dv3fde$imd$1@news.onet.pl>
z Mon, 13 Mar 2006 10:52:45 +0100 napisał(a):

> Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)

Nie ma za co. Mam nadzieję, że się kapusta uda i będzie smakować.

Piotrek

25. Data: 2006-03-13 09:52:45

Od: Jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dv3fab$i8m$1@news.onet.pl,

26. Data: 2006-03-14 12:19:11

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek napisał(a):
> Proszę podać śląski przepis na "modrą kapustę" , wiem że na Śląsku jest
> bardzo popularna :)

Widzę, że nikt cię nadal nie wyprowadza z błędu:
cyt.
"Modra kapusta - określenie czerwonej kapusty głowiastej oraz bazującego
na niej dania wielkopolskiego. Jest to gotowana kapusta czerwona z
dodatkiem jabłek (najlepiej winnych), cebuli oraz rodzynek, goździków i
niewielkiej ilości masła lub smalcu. Kapusta przyprawiona jest cukrem i
solą a po ugotowaniu, dodatkowo octem. Wraz z pyzami drożdżowymi i
kaczką pieczoną z jabłkami stanowi element jednego z najbardziej
wielkopolskich zestawów uroczystego obiadu.

Modra kapusta (wł. modro kapusta) jest również znana na Śląsku. W
przeciwieństwie do znaczenia wielkopolskiego jest ona gwarowym zwrotem
określającym jedynie czerwoną kapustę, a nie danie. Tradycyjnie jest ona
spożywana z roladą oraz kluskami śląskimi."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Modra_kapusta
pozdr. Jerzy

27. Data: 2006-03-14 13:19:44

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Mar 2006 13:19:11 +0100, Jerzy Nowak napisał(a):

> Widzę, że nikt cię nadal nie wyprowadza z błędu:

Widze, ze przesadnie wierzysz Wikipedii. Tam naprawde czesto pisza straszne
brednie.

> Modra kapusta (wł. modro kapusta) jest również znana na Śląsku. W
> przeciwieństwie do znaczenia wielkopolskiego jest ona gwarowym zwrotem
> określającym jedynie czerwoną kapustę, a nie danie.

Znam kilka osob ze Slaska, dla ktorych jest to przede wszystkim danie
przygotowywane w okreslony sposob, a nie nazwa odmiany kapusty.

Maciek
"Invent something idiot-proof,
and they will invent a better idiot"

28. Data: 2006-03-14 13:38:31

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article cn5kc6lh7v2q.1t6diklhuwxff$....@4...net, Maciek at
d...@p...onet.pl wrote on 14/03/2006 14:19:

> Widze, ze przesadnie wierzysz Wikipedii. Tam naprawde czesto pisza straszne
> brednie.

Nie znam się super na kuchni regionalnej, ale w kilku miejscach znalazłam
informację, że to potrawa wielkopolska - np. tu:

http://www.city.poznan.pl/kuchnia_wielkopolska/wstep
.html

[tak tylko bronię honoru wikipedii :-) ]
--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

29. Data: 2006-03-14 13:49:46

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Mar 2006 14:38:31 +0100, notujaca napisał(a):

> Nie znam się super na kuchni regionalnej, ale w kilku miejscach znalazłam
> informację, że to potrawa wielkopolska - np. tu:

Ja nie twierdze, ze nie wielkopolska, tylko ze nieprawda jest, jakoby na
Slasku "modra kapusta" nie byla nazwa dania.

A Wikipedia jest OK, ale nie mozna jej traktowac bezkrytycznie.

30. Data: 2006-03-14 13:58:34

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 13zyr8u26tvun$....@4...net, Maciek at
d...@p...onet.pl wrote on 14/03/2006 14:49:

> Ja nie twierdze, ze nie wielkopolska, tylko ze nieprawda jest, jakoby na
> Slasku "modra kapusta" nie byla nazwa dania.
>
> A Wikipedia jest OK, ale nie mozna jej traktowac bezkrytycznie.

Co do Śląska to nie wiem, więc się nie wypowiadam, a co do Wikipedii - fakt,
trochę krytycyzmu nigdy nie zaszkodzi.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

Zrazy "radziwiłłowskie" - szukam przepisu
usuwanie apachu z drewnianych sztućcy
Pellety ziemniaczane
poledwiczki wieprzowe i co dalej ?poradżcie!!
Witam, zna ktos moze przepis na piróg bilgorajski??