dobry, naprawde dobry pilnik?

1. Data: 2009-10-30 12:43:54

Temat: dobry, naprawde dobry pilnik?
Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuje dobrego pilnika ( dlugi - ok 30 cm ) ktorego szybko szlag nie
trafi i nie bedzie sie slizgal po obrabianym materiale po dluzszym
uzytkowaniu. A precyzyjniej, szukam pilnika ktory ma byc uzywany w pracy, do
szlifowania powloki ocykowanej. Nietsety, tanie pilniki umieraja po krotkim
czasie :( Co polecacie ? jakiej firmy produkujacej takie produkty szukac
szukac ktora gwarantowac bedzie jakosc ?

pozdrawiam

CeZ__134

2. Data: 2009-10-30 16:42:02

Temat: Re: dobry, naprawde dobry pilnik?
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasie :( Co polecacie ? jakiej firmy produkujacej takie produkty szukac
> szukac ktora gwarantowac bedzie jakosc ?

http://www.befana.com.pl
To dawny VIS. Tanio pewno nie będzie ale VIS był jedną z lepszych marek na Świecie.

3. Data: 2009-10-30 20:42:52

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

> http://www.befana.com.pl
> To dawny VIS. Tanio pewno nie będzie ale VIS był jedną z lepszych marek na Świecie.

Suwmiarka VIS używana sporadycznie w warsztacie od roku zaczyna
wariować, zjadła już 2 komplety baterii generalnie szajs. Za to Mitutoyo
jest nie do zajechania, używana od znaczenia na materiale przy włączonej
tokarce, wyznaczania otworów od krawędzi itp. trzyma się już ze 4 lata.

--
Filip.

4. Data: 2009-10-31 17:36:34

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

CeZ__134 <N...@p...onet.pl> wrote:

> uzytkowaniu. A precyzyjniej, szukam pilnika ktory ma byc uzywany w
> pracy, do szlifowania powloki ocykowanej. Nietsety, tanie pilniki
> umieraja po krotkim czasie :(

Tanie pilniki rodem ze stoisk "wszystko po 5zl" są takiej jakości,
że zwykle same się ścierają nieznacznie jedynie wolniej niż piłowany
materiał.
Ale do twojego konkretnego zastosowania (piłowanie ocynków) - czy
aby na pewno chodzi o tępienie się pilnika? Nie o zapychanie jego
karbów cynkiem? Bo jeśli to drugie, to niestety, nawet najlepszy
pilnik będzie się zapychał dokładnie tak samo, jak ten tani. Tu
chyba niestety trzeba pomyśleć nad zmianą metody obróbki.

J.

5. Data: 2009-11-17 11:12:00

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Były kąpiele chemiczne dla pilników, gdzieś widziałem, chyba nazywało się to
ostrzenie pilników, a chodziło pewnie o usuwanie materiału zapychającego.

6. Data: 2009-11-18 16:23:38

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Były kąpiele chemiczne dla pilników, gdzieś widziałem, chyba nazywało się to
> ostrzenie pilników, a chodziło pewnie o usuwanie materiału zapychającego.

Kwas solny się ta kąpiel nazywa. Rozpuszcza stal i w ten sposób ostrzy.

7. Data: 2009-11-20 08:14:45

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

> Kwas solny się ta kąpiel nazywa. Rozpuszcza stal i w ten sposób ostrzy.

A ten kwas rozpuszczający stal, nie zaokrągla czasem ostrych krawędzi ?
(patrz polerowanie chemiczne)

Elektrolux pralka +plamy na ubraniach
nagły zakup pralki na odległość; kto ma Bosch Classixx 6 WOR ?
lodówka, skraplacz/ociekacz i ytleligencje swoją
Wali z muszli.
Temperatura wody w zbiorniku CWU