dodatkowe "pomoce szkolne"

1. Data: 2006-11-21 07:37:33

Temat: dodatkowe "pomoce szkolne"
Od: "Vax" <t...@w...la> szukaj wiadomości tego autora

I znow znany wydawniczy proceder...

Przyniosl pierwszoklasista nowa ksiazeczke do domu.
Zakup "dobrowolny": plac, albo zwroc.
Zagladamy i juz od pierwszych stron konsternacja.
Motorower jak malowany. Wlasciwie to rysowany.
Silnik jak w pysk strzelil, reflektor w karoserii
spokojnie mieszczacej bak.
Nalezy z pierwszych/ostatnich liter/sylab/glosek
(w zaleznosci od zadania, ale rysunki te same)
ukladac nowe wyrazy.
I nie pasuje nic innego, niz "rower".
Wrrr... 7-latek juz dawno odroznia skuter od hulajnogi,
a rower od motoroweru, czy motocykla.
Kolejna "ikonka". Dwa glosniki, pomiedzy nimi kieszen
na kasete, kilka przyciskow. Zadnej skali, zadnej anteny.
Jak w pysk strzelil magnetofon i nie moze byc inaczej.
I niespodzianka - tylko radio pasuje.
No dobra, dalej jakies archaiczne z wygladu jezdzidlo jest.
Waskie slupki w oknach, sciety po skosie przod i tyl,
pantograf na dachu, brak buforow. Tramwaj mowicie?
Moj syn takze.
Takiego wala - autorkom pasuje "wagon". Dobrze, ze nie "skład".

Zwrocilismy bubel, znaczy owa "pomoc w nauce czytania ze
zrozumieniem(!?)". Strach pomyslec, co bylo na plycie CD
oraz "ksiazce do cwiczen ortograficznych", ktore dostawalo
sie po zaplaceniu.

Ciekawe natomiast, ile rodzicow, bez zagladania do srodka
wysuplalo pieniadze, aby np. nie wygladalo na to, ze zaniedbuja
dodatkowa edukacje dziecka. Ilu moglo pomyslec, ze skoro dziecko
przytaszczylo to ze szkoly, to z pewnoscia sa owe "podreczniki"
sprawdzone, aprobowane, czy wrecz zalecane...

zdegustowany v.

2. Data: 2006-11-21 08:10:41

Temat: Re: dodatkowe "pomoce szkolne"
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieźle się uśmiałam:)
Podaj może nazwę wydawnictwa, co takie cuda wydaje, to ostrzegę innych
nieświadomych.
I wyślij im może swoje spostrzeżenia, to może ktoś tam przejrzy na oczy -
wiem, jestem naiwna;)

Pozdr. Ewa

3. Data: 2006-11-21 08:34:42

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:ejuaa6$5s5$1@news2.ipartners.pl>
Vax <t...@w...la> pisze:

> [...]
> spokojnie mieszczacej bak.
> Nalezy z pierwszych/ostatnich liter/sylab/glosek
> (w zaleznosci od zadania, ale rysunki te same)

Pewnie pasuje też "motor". Niestety dyletanci często tak właśnie mówią na
"motocykl" ;-)
Nie zmienia to jednak faktu, że podręcznik jest bublem, a wręcz to podkreśla
:-/

--
Nixe

4. Data: 2006-11-21 09:06:37

Od: "Vax" <t...@w...la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisała

> Pewnie pasuje też "motor".

No wlasnie, ze nie pasuje.
W pierwszym zadaniu z ta motorynka, droga eliminacji
wychodzi, ze musi sie zaczynac na R (czy moze wrecz RO).
Nie kombinuj... ROMET tez nie zadziala ;)
...gdyz w ktoryms z kolejnych zadan musi sie konczyc na R :)

v.

5. Data: 2006-11-21 09:16:34

Od: "Vax" <t...@w...la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał:

> Nieźle się uśmiałam:)
> Podaj może nazwę wydawnictwa, co takie cuda wydaje, to ostrzegę innych
> nieświadomych.

Mea Culpa - nie zadalem sobie trudu zapamietac/zanotowac.
Ale jeszcze dzis postaram dowiedziec.

> I wyślij im może swoje spostrzeżenia, to może ktoś tam przejrzy na oczy -
> wiem, jestem naiwna;)

Podzielilem sie spostrzezeniami z wychowawczynia.
Ta spokojnie, ze przeciez nie jest obowiazkowe... a ze moim zdaniem
bubel? Alez "to tylko jedna, panska, odosobniona opinia".

Dalbym jej jakas krzyzowke do rozwiazania:
"Plynie przez Krakow - na 4 litery".
I niech kombinuje: woda, prąd... (Wisła odpada - to 5 liter).
I niech sie frustruje, ze tylko "Odra" pasuje ;)

v.

6. Data: 2006-11-21 09:48:06

Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vax" napisał w wiadomości:

> [...]
> I niech kombinuje: woda, prąd... (Wisła odpada - to 5 liter).
> I niech sie frustruje, ze tylko "Odra" pasuje ;)

Niezłe ;)

- czy to tez z owej pomocy ?

Patka

C z e g o s i ę R o m u ś n i e n a u c z y ł, R o m a n n i e b ę d z i e
u m i a ł.

7. Data: 2006-11-21 10:06:21

Od: "Vax" <t...@w...la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Patka" napisała:

> Niezłe ;)
>
> - czy to tez z owej pomocy ?

Nie, z potrzeby chwili ;)
Po namysle zamienilbym Kraków na "stolice Polski"
(w domysle Warszawa).
Tak, zeby miec linie obrony, ze "Opole stolica
polskiej piosenki jest i nad Odra lezy" ;)
To i tak mniej pokretne i naciagane bedzie, niz wkladanie
motorynek w kategorie "rowery", upieranie sie, ze wiekszosc
przenosnych magnetofonow miewa tez radio (tylko czy wowczas
nazywaja sie radiomagnetofonami?), a tramwaj to tez wagon.

Szczesliwie maly widzial kiedys telefon z tarcza
(taki do doslownego _wykrecania_numerow_) i zabytek
z kolejnego rysunku zdolal poprawnie zidentyfikowac.

Nie zmienia to mego zniesmaczenia, ze jakies babki "na odwal" robily
zadania, dobieraly na "chybil trafil" ilustracje, a wydawnictwo cynicznie
usiluje ten kit wciskac, probujac podpierac sie autorytetem szkoly.
Wszyscy zarabiaja, a dzieciom zadanka nie wychodza.
Nie wychodza? Klopociki maja? O, to prosze, kolejny podrecznik... ;)

v.

8. Data: 2006-11-21 10:30:43

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vax" :

> Zwrocilismy bubel, znaczy owa "pomoc w nauce czytania ze
> zrozumieniem(!?)". Strach pomyslec, co bylo na plycie CD
> oraz "ksiazce do cwiczen ortograficznych", ktore dostawalo
> sie po zaplaceniu.

Przecież taki "podręcznik" nie jest po to aby dziecko się coś nauczyło, ale
po to aby jego twórca (oficyna wydawnicza) zarobili na nim pieniądze.
Praktyka niestety dość częsta i to od lat.
Ja konsekwentnie zwalczałam - nigdy nie kupiłam dziecku książeczki, którą
przyniosło do domu ze szkoły, otrzymując ją w ten sposób jak pisałeś.
Zamiast tego szliśmy do księgarni kupić jakąś wartościową książkę (aby
młodemu nie było żal) a tą co dostał zwracali do szkoły.
Na prawdę _nigdy_ nie rozprowadzano w ten sposób nic wartościowego,
przynajmniej myśmy nie trafili.

Pozdrowienia.

Basia

9. Data: 2006-11-21 11:55:53

Od: "Vax" <t...@w...la> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisała:
> Nieźle się uśmiałam:)
> Podaj może nazwę wydawnictwa, co takie cuda wydaje, to ostrzegę innych
> nieświadomych.

Wydawnictwo edukacyjne STAR

> I wyślij im może swoje spostrzeżenia, to może ktoś tam przejrzy na oczy -
> wiem, jestem naiwna;)

Ciezko ich znalezc w sieci ;)

Autorki to panie:
Beata Giergielewicz i Ewa Stolarczyk

Bardzo "plodny" zreszta duecik, dla wielu wydawnictw piszacy.
Co ciekawe, panie sa "specjalistkami od wszystkiego",
nauczanie poczatkowe, technika, komputery, cwiczenia gimnastyczne,
gry sportowe... tyle tych podrecznikow z roznych wydawnictw,
autorstwa tej spolki mozna znalezc.

Nie widzialem innych publikacji (i moze dobrze, bom informatyk ;),
nie moge wiec wykluczyc, ze panie znaja sie na rzeczy
a moj syn mial nieszczescie trafic na niechlubny wyjatek.
Wykluczyc nie moge... ale moge byc sceptycznie nastawiony :)

moze ktos ma i zeskanuje mi kilka stron? :D

v.
PS. a dolaczona ulotka brzmiala:
"Szkoła proponuje Państwu zakup książki do pomocy
w nauce czytania ze zrozumieniem w cenie...."

10. Data: 2006-11-21 16:06:43

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vax" <t...@w...la> wrote in message

> Zwrocilismy bubel, znaczy owa "pomoc w nauce czytania ze
> zrozumieniem(!?)".

I słusznie.
Dziecku spróbuj wytłumaczyć, żeby w ogóle ze szkoły takich rzeczy do domu
nie przynosiło. Zwyczajnie i bez ogródek powiedz, że ktoś chce w ten sposób
wyłudzić od Was pieniądze.
Dobrze, ze chociaż mogłeś zajrzeć do środka. Te pseudo-pomoce często są tak
opakowane, że żeby je obejrzeć musisz opakowanie uszkodzić, a tym samym
pozbawiasz się możliwości zwrotu towaru. Czyli najlepiej w ogóle nie brać.
A na przyszłość - zgłoś przez trójkę klasową wniosek do Rady Rodziców, żeby
ta zakazała Dyrekcji rozprowadzać w szkole takie badziewie. Oczywiście, nie
w tej formie:) Raczej: "my, rodzice, sobie nie życzymy...". U nas w
podstawówce wystarczyła jedna stanowcza uwaga ze strony Rady Rodziców i
pomogło.

> Ciekawe natomiast, ile rodzicow, bez zagladania do srodka
> wysuplalo pieniadze,

Ich wina. Nie przejmuj się. Nauka myślenia to długi i mozolny proces. W
końcu się połapią.
Anka

Poznań/Malta- potrzebny 5-latek do grupy
Płaczliwość u 8-mio latka
bóle kończyn
[waw] Dobry kurs pierwszej pomocy 25-26.2006
[OT] koszty utrzymania...