dokąd wyjechać z alergikiem?

1. Data: 2001-06-26 13:11:28

Temat: dokąd wyjechać z alergikiem?
Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyli wszędzie, a jednak muszę zmienic dziecku klimat. Od miesiąca kaszle i
smarka, na testy skórne jest za mała, alergolodzy w kółko powtarzają o
profilaktyce ( uwaga optymalni: mleko i sery wylatują z mojej lodówki) i
polecają zmianę klimatu. Gdzie udać się z potencjalnym astmatykiem?
Wdzięczna będę za wszelkie informacje.

Pozdrawiam,

Izka

2. Data: 2001-06-26 13:28:23

Temat: Re: dokąd wyjechać z alergikiem?
Od: Marek Wojtaszek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

iza napisał(a):

> Pyli wszędzie, a jednak muszę zmienic dziecku klimat. Od miesišca kaszle i
> smarka, na testy skórne jest za mała, alergolodzy w kółko powtarzajš o
> profilaktyce ( uwaga optymalni: mleko i sery wylatujš z mojej lodówki) i
> polecajš zmianę klimatu. Gdzie udać się z potencjalnym astmatykiem?
> Wdzięczna będę za wszelkie informacje.

W naszym kraju troche pomaga miesiac na morzem, ale to tez nic nie daje, jesli
kierunek wiatru sie zmienia (od ladu). Mozna tez ograniczac wychodzenie na
powietrze w suche dni lub zakladac maseczke na buzie i nos. Poza tym - nie ma
ucieczki.
Jednak chyba nie tedy droga. To jest wlasnie cecha wspolczesnej medycyny
oficjalnej - albo inwazyjne faszerowanie lekami, albo odcinanie od zrodla
uczulenia.
Ja osobiscie (tu mnie niektorzy pewnie zakrzycza :-)) przy pierwszych objawach
uczelenia wiosennego, poszedlem z moimi dziecmi do lekarza homeopaty (sam
jestem ciezkim przypadkiem alergii siennej - byla wiec duza szansa na
odziedziczenie tej przypadlosci). Dzieci mialy nie tylko katar, kaszel i
zapalenie spojowek, ale u synka dodatkowo wystepowal swiad skory - drapal sie
do krwi. Po kuracji (jakies 3-4 lata temu) nie sie pojawily od tamtego czasu
zadne objawy uczuleniowe. Przyszla wiosna, lato - i nic! Oby tak dalej.
W kazdym razie trzeba kuracje, jakakolwiek by ona nie byla, zaczac jak
najwczesniej - potem sie tylko zaostrza.

Marek

3. Data: 2001-06-26 14:10:03

Od: "Gajda" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

rabka

4. Data: 2001-06-27 12:33:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Jun 2001, Marek Wojtaszek wrote:

> W naszym kraju troche pomaga miesiac na morzem, ale to tez nic nie daje, jesli
> kierunek wiatru sie zmienia (od ladu). Mozna tez ograniczac wychodzenie na

a nie w gory?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2001-06-27 13:44:02

Od: Marek Wojtaszek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> a nie w gory?

W polskich gorach tez pyli jak jasny gwint! Poza tym pylki roslin, szczegolnie np.
traw, docieraja tam z okolicznych nizin - z powodu mikroskopijnych rozmiarow wiatr
potrafi je uniesc na setki, a nawet tysiace metrow w gore. Oczywiscie tam jest nieco
lepiej niz na nizinach, ale nie idealnie (wiem z doswiadczenia :-( ), no chyba, ze
beda to wyzsze niz u nas gory - np. wysoko w Alpach.
Najlepszym rozwiazaniem jest nadmorski brzego z wiatrem od morza - tez na wlasnej
skorze sprawdzilem.

Marek

6. Data: 2001-06-27 19:27:41

Od: "SARK" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pyli wszędzie, a jednak muszę zmienic dziecku klimat. Od miesiąca kaszle i
> smarka, na testy skórne jest za mała,

I co nie mogą skojarzyć że to pyłkowica, tak się męczy bez żadnych lekarstw
(nie wiem jak jest mała ale może Zyrtec Alertec Claritne, jakieś krople do
oczu) czy ma objawy duszności, najczęsciej wieczorem, w nocy lub nad ranem -
żeby przez zaniechanie nie nabawiła się astmy.

> alergolodzy w kółko powtarzają o profilaktyce

Najlepiej leczą ci lekarze którzy sami na to chorują

> ( uwaga optymalni: mleko i sery wylatują z mojej lodówki)

Nie jestem optymalny ale nie rozumiem co ma pyłkowica wspólnego z serem i
mlekiem, masz jakieś podstawy ku temu (myślę że nie, przecież nie było
zadnych testów)

> polecają zmianę klimatu.

I dobrze. Jednak zamkniete pomieszczenie może się okazać najlepszym
lekarstwem (oprócz zmiany klimatu). Obecnie biorąc Zyrtec, INTAL, OPTICROM,
BEROTEC i tak muszę ograniczać przebywanie na zapyłkownym powietrzu.

> Gdzie udać się z potencjalnym astmatykiem?

RABKA a jak bardzo się męczy i niechcesz stosować medykamentów to nie masz
wyścia kobieto - pod ziemię. Zafunduj sobie i dziecku pobyt w kopalni soli w
Wieliczce czy Bochni. Tam dzieci nawet mogą sporty uprawiac, tenis
koszykówka (chodzi mi o to że sa dobrze przygotowani) no i skutecznie
odetniesz się od pyłków, stała temperatura i mikroklimat.

> Wdzięczna będę za wszelkie informacje.

Trochę za mało informacji podajesz o dziecku

> Pozdrawiam,

Ja również

Sark

7. Data: 2001-06-28 05:29:21

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecają zmianę klimatu. Gdzie udać się z potencjalnym astmatykiem?

Zanim nie pozbyłem się alergii (hi..hi na DO) każdego roku "uciekałem" na
wodę. W ten sposób doszła mi nowa pasja - żeglarstwo ;-)))) .

"Jadarek" - Dariusz Kral

8. Data: 2001-06-28 08:08:39

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

SARK wrote:

> [...]
> koszykówka (chodzi mi o to że sa dobrze przygotowani) no i skutecznie
> odetniesz się od pyłków, stała temperatura i mikroklimat.

Jak się tam dostać ? - tzn. jak to załatwic? Iczy na alergie "kurzową"
tez pomaga ?

Katarzyna

9. Data: 2001-06-28 10:04:08

Od: "SARK" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Dziurka" <d...@u...edu.pl> napisał w wiadomości

> Jak się tam dostać ? - tzn. jak to załatwic

Temat znam ze swej młodości kiedy nie było tyle medykamentów. skierowania
były wtedy od alergologa z Wojwe. Specjalis. Przych. Zdrowia. W jednym z
ostatnich National Geografic (PL) był artykuł o bochni ze zdjęciami z tej
kopalni. Proponuje w książce telefonicznej Bochni i Wieliczki znaleźć ich
namiary i telefonicznie dowiedzieć się u źródła.

>? Iczy na alergie "kurzową"
> tez pomaga ?

Moim zdaniem też, chociaż problem znam z pyłkowicy. Jezdżą tam osoby z także
ciężką astmą w celu podreperowania zdrowia.

Sark

Piramida zdrowia stoi na głowie?
Cholesterol
Fluor