dom 300m2 [ogrzewanie]

1. Data: 2006-04-19 16:05:57

Temat: dom 300m2 [ogrzewanie]
Od: "daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jest do kupienia dom, kilkuletni, niepodpiwniczony, jednopietrowy,
dobrze ocieplony, ktory posiada ogrzewanie piecem na drewno. Jakie moga byc
koszta ogrzewania miesieczne takiego domu i jak one maja sie do ogrzewania
weglem itp? Jaka jest dostepnosc do takiego drewna opalowego, na pewno nie
kazde sie nadaje? Prosze podzielcie sie swoimi doswiadczeniami dot. kosztow
ogrzewania bo chcialbym miec jakies punkty odniesienia...

2. Data: 2006-04-19 16:21:11

Temat: Re: dom 300m2 [ogrzewanie]
Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kosztow
> ogrzewania bo chcialbym miec jakies punkty odniesienia...

Z kupnem opału nie ma problemu. Nie da się tego dokładnie oszacować, dużo
zależy od pieca. Drewnem i węglem nie powinieneś przekroczyć 1000zł.
Zależy też jakie drewno i jaki węgiel kupisz.

Tomek

3. Data: 2006-04-19 17:59:17

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobrze ocieplony,

to znaczy jak dobrze ?? ma ścianę U<0,2 W/m2/k, jakie okna ?? jaka
wentylacja ?? jak ocieplony sufit ??

4. Data: 2006-04-19 19:24:39

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek"

> Z kupnem opału nie ma problemu. Nie da się tego dokładnie oszacować, dużo
> zależy od pieca. Drewnem i węglem nie powinieneś przekroczyć 1000zł.
> Zależy też jakie drewno i jaki węgiel kupisz.

jak miesiecznie - to lepiej grzac gazem - bedzie taniej:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

5. Data: 2006-04-19 20:20:35

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak miesiecznie - to lepiej grzac gazem - bedzie taniej:-)

Nie wiem, czy ogrzejesz gazem mieszkanie 300m2 za mniej niż 1000zł/m-c

Tomek

6. Data: 2006-04-19 21:17:59

Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> to znaczy jak dobrze ?? ma ścianę U<0,2 W/m2/k, jakie okna ?? jaka
> wentylacja ?? jak ocieplony sufit ??

"Dobrze" ocieplony dom powinien trzymać jakieś 80 W/m2, czyli leciutko
24kW przy założeniu, że cała powierzchnia domu (300m2) jest ogrzewana.

Proponuję zerknąć na tą stronę
http://www.zug.rabka-zdroj.pl/ps/porady.html (chociaż nie ręczę za
aktualność cen paliw) i porównać różne sposoby ogrzewania - zwłaszcza
gaz i drewno.
Drewno zawsze wyjdzie taniej, ale przy takim zapotrzebowaniu być może
będziesz biegał do pieca kilka razy w ciągu dnia.

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

7. Data: 2006-04-20 03:51:29

Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drewno zawsze wyjdzie taniej, ale przy takim zapotrzebowaniu być może
> będziesz biegał do pieca kilka razy w ciągu dnia.

i przed domem miał skład opałowy, takie drewno musi byc wysezonowane, nie
nadaje sie do pieca opał świezo scięty, ale Tomek z tym 1000pln to chyba
przesadził, chyba ze miał na myśli opalanie klepkami parkietowymi :-).
Ogrzewam 220 m2 kominkiem z wkładem wodnym na sezon zimowy spalam ok 24m3
drzewa w przewadze buk.

--------------------------
Mazury - czarter jachtu
www.rocichy.republika.pl/

8. Data: 2006-04-20 07:25:31

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek"

> Nie wiem, czy ogrzejesz gazem mieszkanie 300m2 za mniej niż 1000zł/m-c

ponad 500m2 grzejesz gazem do tysiaca miesiecznie - tak bylo jeszcze ze
starym kotlem, teraz z kondensacyjnym wyszlo cos kolo 750 zl, w tym tez jest
ciepla woda (duze zuzycie) i troche gotowania
wiec mysle, ze drewno to chyba musialoby byc mahoniowe zeby az tyle mu
wyszlo miesiecznie, wiec jesli tyle to wygodniej zmienic na gaz i nie nosic
drewna (chociaz przez chwile nie mialam ogrzewania i palilam w kominku to
troche drewna poszlo)

9. Data: 2006-04-20 08:20:13

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przesadził, chyba ze miał na myśli opalanie klepkami parkietowymi :-).
> Ogrzewam 220 m2 kominkiem z wkładem wodnym na sezon zimowy spalam ok 24m3

Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie za m3 trzeba zapłacić 150zł. Nawet gdybyś
liczył to na 6m-cy to i tak wychodzi ci 600zł/m-c na 220m2

Tomek

10. Data: 2006-04-20 08:26:38

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nosic
> drewna (chociaz przez chwile nie mialam ogrzewania i palilam w kominku to

Tylko pozazdrościć, że ogrzewasz 500 m2 za 750 zł m/c

Tomek

[3city] Kostka brukowa - ukladanie
Pralki Samsung..
Meble kuchenne na wymiar.
Id Point - łóżko
[kufry] ! Kufry i skrzynie do Twojego domu !