dom z pustaka, a może stara chata

1. Data: 2003-09-10 09:17:39

Temat: dom z pustaka, a może stara chata
Od: "Mnietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
jestem nowy na tej grupie pozdrawiam wszystkich.
wiele osob stajac przed budowa domu mialo wiele dylematow.
tak mam i ja.
staje przed wyborem, dom drewniany do przewozki koszt ok. 7.000 z
dowiezieniem na dzialke, czy dom z pustaka koszt samych scian ok. 12 000.
i mam nastepujace pytania:
1. jaka jest izolacyjnosc drewna? na zewnatrz i tak bedzie szedl styropian
10 i w jednym i w drugim przypadku? co ma lepszy wspolczynnik?
2. w drewnianym bedzie zmieniany dach, i poddasze bedzie uzytkowe?
wiec koszt bedzie taki sam.
3. no sam projekt do drewniaka 700, a do nowego domu ok. 2000 ze wszystkimi
zmianami.

moze ktos przerabial chate. moze doradzi na co zwracac uwage przy zakupie.
moze jakies patenty przy budowie
poradzcie cos

prosze nie odsylajcie mnie do archiwum.

mirek

1. Data: 2003-09-12 20:31:09

Temat: Re: dom z pustaka, a może stara chata
Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo chcialbym Ci pomoc, ale aby to zrobic musialbym wylozyc Ci prawie
cale 5 lat studiow budowlanych, albo tez opowiedziec jak to budowalem swoj
pierwszy dom. Glowa do gory, Przy drugim bedzie latwiej.
Do drewna stosuje sie raczej welne mineralna , a nie stryropian. Drewno ma
duzo mniejszy wspolczynnik "k" od pustakow. Dom z pustakow jest trwalszy niz
drewniany(drewniany powidzmy 50 lat), a murowne stoja dluzej, ale znow
drewniane sa zdrowsze.
A koszt wykonczenia? jakie tynki? W drewnianym bedzie pewnie plyta
gipsowa(drozsza), a w murowanym moze byc zwykly tynk. Nie da sie powiedziec
co lepiej.
Wspolczuje. Zycze powodzenia
robert

1. Data: 2003-09-15 09:45:15

Od: "Mnietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

te same watpliwosci mam.
domy drewniane nie sa az tam malo trwale jak piszesz.
ale glowa boli od mozliwosci i od wyboru. tynki nie sq znowu tak tanie jak
plyta.
plyta 3,14 m2, czy cos kolo tego kosztuje ok. 16 zl. gdzie tak tanio poloza
ci tynki.
za 1 m2 polozenai tynku zycza sobie conajmniej 7 zlotych, a gdzie material

dziekuje
pozdrawiam

Farba dociepleniowa
Zmywarka - dylemat - sam juz nie wiem