domy opieki

1. Data: 2007-06-10 12:15:18

Temat: domy opieki
Od: "marecki " <u...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Chciałem poradzić się kogoś kto być moze był w podobnej do mojej sytuacji.
Otóż mam bardzo chorą babkę: miażdzyca, cukrzyca, kołatanie przedsionków,
nadwaga, irracjonalne zachowania, otępienie, problemy z pamięcią...
Generalnie jest źle. Babcia ma 78 lat, wymaga stałej opieki mojej matki,
która jest na nią skazana 24h/dobę bez pomocy.
Chcę coś z tym zrobić, ponieważ to przede wszystkim wykańcza psychicznie moją
matkę. Zajmowanie się starym schorowanym człowiekiem, całkowicie pozbawionym
chęci do życia, bez przerwy zdołowanym, kłótliwym i nierzadko agresywnym
wpędza ją w depresje.

Chcemy ją oddać do domu opieki, problemem są oczywiście pieniądze, jeśli
chcielibyśmy zakwaterować babcie prywatnie koszty oscylują w pobliżu 2000
zł. Nie stać nas na to. Słyszałem jednak, że wiele domów opieki ma podpisane
umowy z NFZ na opieke nad starszymi, chorymi ludźmi. W takim przypadku koszty
są dużo niższe, kilkadziesiąt procent emerytury. Tutaj moje pytanie, czy
ktoś z Was o tym słyszał lub zetknął się osobiście. Będę wdzięczny za
wszelkie rady czy opinie.

Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2007-06-10 13:04:52

Temat: Re: domy opieki
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-06-2007 o 14:15:18 marecki <u...@g...SKASUJ-TO.pl>
napisał(a):

> wykańcza psychicznie moją matkę.

Czy Twoja mama jest jej córką, czy synową? Tak z ciekawości pytam.

--
Pozdrawiam. Janusz.

3. Data: 2007-06-10 13:17:39

Od: "marecki " <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Kornaga <k...@w...pl> napisał(a):

> Czy Twoja mama jest jej córką, czy synową? Tak z ciekawości pytam.

Córką, ale w tak zaawansowanej miażdżycy pojęcie córka jakby straciło dla
babci znaczenie...

4. Data: 2007-06-10 14:13:59

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 10 Jun 2007 12:15:18 +0000 (UTC) wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako marecki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Tutaj moje pytanie, czy
> ktoś z Was o tym słyszał lub zetknął się osobiście.

Ja sie zetknelam.
Pracuje w takim ZOLu :)
Pod Warszawa, nasz akurat jest psychiatryczny.
Pacjent placi u nas 70 % emerytury/renty. Reszte doplaca Panstwo.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

5. Data: 2007-06-10 14:30:47

Od: "Dominik" <domik@bezysfu_epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

a czas oczekiwania na miejsce ? 2 lata ?
pytam z ciekawości

dominik

6. Data: 2007-06-10 14:50:37

Od: "marecki " <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna <b...@g...pl> napisał(a):

> Ja sie zetknelam.
> Pracuje w takim ZOLu :)
> Pod Warszawa, nasz akurat jest psychiatryczny.
> Pacjent placi u nas 70 % emerytury/renty. Reszte doplaca Panstwo.

Właśnie o coś takiego mi chodzi, jak to wygląda praktycznie, czy naprawdę tak
długo trzeba czekać na miejsce? Kto ocenia czy pacjent nadaje się do
refundacji - czy muszę sam latać z papierkami i dostać jakieś potwierdzenie od
NFZ'u czy raczej to zakład opieki na podstawie opinii pielęgniarki
środowiskowej czy lekarza rodzinnego sam może stwierdzić czy NFZ mu zwróci
kasę i przyjąć albo nie..?

Pozdrawiam
Marek

7. Data: 2007-06-10 14:51:58

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 10 Jun 2007 16:30:47 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Dominik, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> a czas oczekiwania na miejsce ? 2 lata ?
> pytam z ciekawości

Ciezko powiedziec - do nas pacjenci sa kierowani z Urzedu Marszalkowskiego.
Nie wiem ile czekaja, ale mam wrazenie ze duzo krocej - bo mamy np.
pacjentke ktora do nas trafila w dwa lata od wystapienia pierwszych objawow
choroby - a wiec sporo czasu jeszcze minelo zanim pogorszylo jej sie na
tyle zanim ktos wogole pomyslal o umieszczeniu jej w ZOLu - plus
formalnosci.
A na dokladke juz wkrotce bedzie otwarty duzy, 3 razy wiekszy budynek ktory
wlasnie koncza budowac obok naszego - wiec okres oczekiwania bedzie jeszcze
krotszy.

Tyle ze my nie jestesmy Domem Pomocy Spolecznej - u nas pacjenci czekaja na
miejsca w takich upatrzonych domach.
Tyle ze czasem trwa to faktycznie wiele lat.

8. Data: 2007-06-10 15:33:00

Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marecki " <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> NFZ'u czy raczej to zakład opieki na podstawie opinii pielęgniarki
> środowiskowej czy lekarza rodzinnego sam może stwierdzić czy NFZ mu

Załatwianie sprawy trzeba zacząć od lekarza prowadzącego (np. tzw.
pierwszego kontaktu), który skieruje sprawę do pielęgniarki
środowiskowej, a ta z kolei zbierze dokumentację chorobową, zrobi
wywiad środowiskowy i pomoże przygotować wniosek o miejsce w domu
opieki. Można również zacząć załatwianie od miejskiego/gminnego
ośrodka pomocy społecznej, pracownik socjalny pomoże załatwić,
poinformuje o kosztach itp. Odpłatność zależy od dochodu na członka
rodziny.

Pozdrawiam

wa

do jakiego lekarza?