dosc pilne - Betaloc ZOK a metoprolol

1. Data: 2006-06-02 11:31:29

Temat: dosc pilne - Betaloc ZOK a metoprolol
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Dobrzy ludzie znajacy sie na rzeczy, poradzcie.

Czy osoba stale zazywajaca 1x50 mg Betaloc ZOK moze awaryjnie (brak
tabletek i recepty) przez dzien lub dwa zastapic go zwyklymi tabletkami
Metoprolol 50 mg? Jesli tak, to jak wtedy zazywac: czy 2 x po 25 mg? Wiem,
ze skladniki obu lekarstw sa takie same, ale ja sie nie znam, wiec wole
spytac.

Dzieki za szybka odpowiedz

--
pozdrawiam,
Maciek

2. Data: 2006-06-02 13:14:39

Temat: Re: dosc pilne - Betaloc ZOK a metoprolol
Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" napisał ...

> mozna i lepiej rozbic dawke

Skoro leki mają ten sam skład,
a dawkowanie 1x50 mg zalecił lekarz,
to co przemawia za rozbiciem dawki ?

Pozdrawiam !
Mała Mi

3. Data: 2006-06-02 13:31:54

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ze skladniki obu lekarstw sa takie same, ale ja sie nie znam, wiec wole

mozna i lepiej rozbic dawke

4. Data: 2006-06-02 13:53:46

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Przez jeden, lub dwa dni (ale już nie 3, ani 4) możesz zastąpić
"zwykłym" metoprololem. Najprawdopodobniej ta zmiana odbije się w jakiś
sposób na wartościach ciśnienia i trzeba być na to przygotowanym. Nie
należy też wpadać w panikę, jeśli ciśnienie będzie nieco wyższe lub
niższe od notowanego zazwyczaj. Bardziej należy się bać przeholowania w
dół, niż zbytniego podwyższenia wartości. Myślę, że NA TE MAX. DWA DNI,
2x25mg może być. Dla bezpieczeństwa należy częściej mierzyć ciśnienie.
Cały czas mówimy o rozwiązaniu awaryjnym, a nie prawidłowym!

Tak na marginesie:
1. O odpowiednim zapasie leków odpowiedzialny pacjent powinien pamiętać.
2. W sytuacjach awaryjnych apteki z reguły zgadzają się na wydanie leku
bez recepty, więc w zasadzie nie widzę problemu.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-06-02 14:09:07

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Skład nie jest tak do końca ten sam.
2. Dawki też nie są identyczne.
...ale w/w, to szczegół

3. Efekt terapeutyczny leku (a o to właśnie chodzi) zależy nie tylko od
sumarycznej dawki połkniętej przez pacjenta, ale także m.in. od
parametrów wchłaniania. Tym właśnie różnią się te leki i dlatego
modyfikacja dawkowania ma sens.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2006-06-02 16:02:45

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "pestifer" napisał ...

> Skoro leki mają ten sam skład,
> a dawkowanie 1x50 mg zalecił lekarz,
> to co przemawia za rozbiciem dawki ?

czas dzialania

7. Data: 2006-06-02 16:19:59

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Jun 2006 15:53:46 +0200, Piotr napisał(a):

> Witaj!
>
> Przez jeden, lub dwa dni (ale już nie 3, ani 4) możesz zastąpić
> "zwykłym" metoprololem.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

prośba o rade
rozpoznianie niedrożności jelit
Prezerwatywy ze środkiem plemnikobójczym ...
Pijawki
Adipex -kilka pytań